Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med indeksering af gammelt site

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Apr 08
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har et spørgsmål angående min pokerside, Texaspoker.dk (guide til poker og rakeback).

Siden har gennem de seneste år været igennem forskellige struktur og designmæssige forandringer, hvoraf alle ikke har været lige vellykkede.

Bl.a. har større dele af sidens indhold været forsvundet for efterfølgende at blive fundet igen, og vi sidder nu og forsøger at opdatere dette indhold og bringe det tilbage fra de døde.

Lad mig gå til det konkrete spørgsmål:

1) Skal en tekst, eller gruppe af tekster, være repræsenteret af et link fra enten forsiden eller en underside der har "forbindelse" til forsiden? 

- Jeg kan se den logiske problemstilling i at have indhold som sidens brugere ikke har adgang til. Deraf vil det være mig ganske forståeligt, at man ikke kan / bør bygge hjemmesider på denne måde.

Dog har jeg hørt, at en tekst ikke nødvendigvis behøver at være repræsenteret af et link fra forsiden (eller en anden underside), og dermed ikke behøver være tilgængelig for sidens brugere, for at blive indekseret og optaget i google

Uanset hvordan man vender og drejer den, så er det et faktum, at vi pt. har problemer med vores indeksering.

På forhånd tak :-) 

 

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej - uden at gå helt i dybden med dine spørsmål - det skal der nok en rigtig ekspert til tror jeg..

Men for at en side kan indexeres - findes af google - så skal der jo være et link som robotterne kan forfølge - alternativt skal du indsende et sitemap til google, og det tales der bland seo-eksperter både for og imod..

Men jeg kan ikke rigtig se formålet med at have en side, som du ikke ønsker at linke til, - eller at dine brugere skal finde,  hvorfor?

Jeg ved nogle har "datablade" eller meget komplekse produktbeskrivelser til at ligge som pdf-filer, som de ikke ønsker indexeret, og derfor får sat nofollow på, - men derfor ligger der alligevel et link til filen for dem som måtte have interesse for den.. Men det du skriver giver ikke rigtig mening i mit hoved, -hvorfor skal der være en side, som du ikke ønsker skal linkes til, - hvilken værdi / hvad nytte gør siden så?

vh/ Ulrik

Skjorter med ekstra ærmelængde

Tilmeldt 16. Apr 08
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ulrik,

Tusind tak for dit hurtige svar.

Først og fremmest vil jeg lige sige, at jeg kender en smule til "diskusionen," du henviser til angående sitemaps; eksempelvis i form af argumentet for ikke at benytte sitemap, da dette kan gøre det sværere for dig at se og forstå de fejl, du laver i opbygningen af dit site.

Nå, til sagen .... du har helt ret i, at jeg ikke har fået min grund til at gøre som beskrevet i mit første indlæg.

Sagen er, at vi er af den overbevisning at ikke alt det indhold vi skriver (en del produceres til "fordel for" søgemaskinerne) egner sig 100 % til at blive læst af de besøgende der kommer ind via sidens forside. Således er dette indhold mest af alt lavet til at skabe os mere trafik fra søgemaskinerne, og ikke for den besøgende der kommer ind på vores side hver dag, hver uge eller måske hver måned.

Men vil du mene at et XML sitemap i princippet bør løse vores problem (hvis problemet overhovedet er det beskrtevne)? Vi benytter i forvejen et sådant ... så måske fejlen ligger et andet sted.

Tak :-) 

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen - jeg tror - igen er jeg ikke ekspert, men glad amatør.. Men jeg tror det er en rigtig skidt stategi, og man skal ikke undervurdere google, -nok er det primært robotter der crawler, - men er der problemer med et site, - kan den godt blive vurderet af rigtige mennesker, - populært kaldet et "hand-job"... så at have indhold som kun er skrevet for at tækkes søgemaskinerne, vil blive opdaget.. og igen kan jeg ikke se det "kloge i det, -for det indhold som er skrevet til fordel for søgemaskinerne, vil jo stadig være det som vil komme frem på en given søgning hvis det er - men igen siden bliver ikke fundet uden links til - enten internt eller eksternt - med mindre du vælger at indesende det der sitemap.. Som jeg personligt nok overvejende er i mod..

Men jeg tænker - hvorfor laver du ikke dit indhold som du ikke mener er relevant for brugerne på et andet domæne? - Og så bruger det til evt. at linke ind til dit hoveddomæne? F.eks. en blog eller lign. - Det kan jeg se en ide i, og en mulighed for at skaffe backlinks til dit hovedsite?

Blot en tanke - men det andet tror jeg er en rigtig skidt strategi.

vh/ Ulrik

 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai100:
Sagen er, at vi er af den overbevisning at ikke alt det indhold vi skriver (en del produceres til "fordel for" søgemaskinerne) egner sig 100 % til at blive læst af de besøgende der kommer ind via sidens forside. Således er dette indhold mest af alt lavet til at skabe os mere trafik fra søgemaskinerne, og ikke for den besøgende der kommer ind på vores side hver dag, hver uge eller måske hver måned.
Det kan være du skal læse lidt om Black Hat SEO

Nicolai100:
Men vil du mene at et XML sitemap i princippet bør løse vores problem (hvis problemet overhovedet er det beskrtevne)? Vi benytter i forvejen et sådant ... så måske fejlen ligger et andet sted.
Hæ, det er eksakt den grund som du selv ovenfor angiver som værende derfor man ikke benytter XML sitemaps :) Det er vigtigt at sige at det ikke er nok bare at få siden indekseret, den skal jo også ranke, og til det skal der kvalitetsindhold, links og 1000 andre ting til. men især links. både fra interne og eksterne kilder.

Men som der bliver sagt, skal sider indekseres og samtidig rangerer godt, skal der være et link til de sider, det behøver skam ikke være fra din egen hjemmeside, selvom det hjælper en helt del på rangeringen af de enkelte SEO sider. Men det kan jo også være fra eksterne kilder at du linker. Fx amino ;)

Men uanset hvad så skal du nok lige overveje om det du gør eller vil gøre rent faktisk kan betale sig i længden. og om du kan leve med den risiko du løber når du begiver dig ud på den løbebane.

Jeg vil samtidig også anbefale dig at læse lidt om Dobbelt indhold / Duplicate Content
Nu har jeg ikke tjekket helt ned i dybden.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 16. Apr 08
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim (og Ulrik igen),

Tak for jeres svar. I har overbevist mig om, at vi har været på vej i den forkerte retning (jeg havde ikke lgie set det som black hat seo), og min konklusion må være, at når man ikke kan svare på et simpelt spørgsmål (her: "hvorfor laver du tekst som dine besøgende ikke kan tilgå?"), så har man med meget stort sandsynlighed valgt en forkert retning.

Vi fjerner i øvrigt vores XML sitemap, og ser om vi kan holde det samme antal (og med tiden gerne flere) sider indekseret som vi har kunnet indtil nu.

Tak skal I have, jeres kommentarer og hjælp er værdsat. 

 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai100:

Hej Kim (og Ulrik igen),

Tak for jeres svar. I har overbevist mig om, at vi har været på vej i den forkerte retning (jeg havde ikke lgie set det som black hat seo), og min konklusion må være, at når man ikke kan svare på et simpelt spørgsmål (her: "hvorfor laver du tekst som dine besøgende ikke kan tilgå?"), så har man med meget stort sandsynlighed valgt en forkert retning.

Vi fjerner i øvrigt vores XML sitemap, og ser om vi kan holde det samme antal (og med tiden gerne flere) sider indekseret som vi har kunnet indtil nu.

Tak skal I have, jeres kommentarer og hjælp er værdsat. 

 

Det var godt :)

Så længe du husker at Google følger links, og dermed begynder at linke både internt og eksternt til de enkelte sider, ja så skal du nok kunne holde skansen :) og samtidig også opleve at Google kommer mere forbi og indekserer sider langt hurtigere.

Jeg selv køre efter en regel at en side skal som minimum 2 gange linke internt til andre interne sider (gerne mere). Selvfølgelig skal det være relevant for det indhold der er på siden man linker fra og til, men med så mange sider bør det ikke være noget problem :)

Der er intet galt i at man søgemaskineoptimere sine sider, det man skal passe på med er at de sider ikke kun er til for ranking og Google.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 16. Apr 08
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim,

Ja, jeg bør have en rimelig chance under disse forudsætninger. Hvad angår interne links, hvor har du så din tommelfinger regel med 2 stk (gerne flere) fra? Hersker der bred enighed om dette, eller er det dig selv der er kommet frem til dette?

Skulle det være din egen regel, betyder det ikke nødvendigvis at jeg ikke vil følge den, men det er rart at vide :-)

Sidst, men ikke mindst har jeg et spørgsmål til optimering af et forum, da Texaspoker.dk har et ret stort forum. Jeg tror dog at Aminos ejere vil sætte pris på at jeg opretter en ny tråd til dette, så hermed sagt at et nyt spørgsmål popper op lige om lidt.

Endnu en gang tak.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai100:
Ja, jeg bør have en rimelig chance under disse forudsætninger. Hvad angår interne links, hvor har du så din tommelfinger regel med 2 stk (gerne flere) fra? Hersker der bred enighed om dette, eller er det dig selv der er kommet frem til dette?

Jeg har ikke hørt andre sige det eller skrive det. Det mener jeg i hvert fald ikke :) Det er noget som jeg har set virke rigtig mange gange.

Og det siger jo egentlig også sig selv i og med Google følger links. og den interne linkstruktur er yderst vigtig i forhold til at få Google ud i de yderste afkroge af en hjemmeside, men også bare i de inderste kroge :) og det sker jo kun med links.

Samtidig er interne links også med til at bestemme hvilke sider Google vælger at putte på et søgeresultat som sitelinks. jo mere du linker internt til en side jo større er chancen for at det er den side som bliver valgt til at stå som et sitelink. Du fortæller jo selv med din interne linkbuilding hvilke sider du mener er vigtige for dine brugere. Mens backlinks/ekstern linkbuilding fortæller hvad dine besøgende/andre synes godt om.

Men ja det er mig selv der siger det, men jeg tror på at der er ret mange andre i mit fag som vil sige eksakt det samme, eller noget der hen af.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 16. Apr 08
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak - det hele er taget til efterretning :-)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)