Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæne navn med Ø.....??

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jan 11
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi / jeg skal oprette vores domæne - navnet indeholder et Ø.... så hvordan gør vi det - vi er blevet anbefalet at oprette med O og bruge det som primære domæne - men vi ønsker at når kunderne søger eller skriver shop navnet - skal de kunne skrive det med Ø!

Ser frem til Jeres hjælp - for det er lidt "langhåret" når man nu ikke er en haj til det her - jeg er bange for at få gjort noget forkert eller oprettet noget forkert. For vi ønsker ikke at kunderne skal til at skrive vores navn med O for at finde os.

 

Med venlig hilsen

Mette

 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal lave en 301 viderestilling fra dit Ø-domæne til dit O-domæne. Det er ikke vanskeligt, men  forskelligt fra webhost til webhost. Hvem hoster din side og domæner?

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis det er østers du sælger så køb:

Østers.xx
Osters.xx
Oesters.xx

Brug Oesters.xx som dit domæne, de to andre laver du en 301-redirect til Oesters.xx - Når folk så skriver Østers.xx i adressefeltet, så ryger de automatisk overpå oesters.xx

Tilmeldt 2. Jan 11
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Det gør / eller skal meebox gøre. Det var også noget lignende de svarede mig, men hvordan laver man sådan en 301 viderestilling ? Og skal man starte med at oprette Ø-domænet eller er det ligemeget ? Men det kan simpelthen ikke lade sig gøre bare at køre med et Ø-domæne ? 

Fra Randers
Tilmeldt 9. Apr 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan sagtens lade sig gøre at køre det med Ø-domæne, men af nogle praktiske årsager er det bedre at bruge et uden danske bogstaver som hoveddomæne :)

Det kan fx være besøgende med en browser der ikke understøtter æøå i domænenavne. Det er heller ikke alle steder du kan komme til at linkbuilde med æøå, derfor er det SEO-mæssigt bedre at bruge et domæne uden.

Men folk kan jo sagtens skrive domænet ind med ø, så længe du bare har det domæne viderestillet til dit hoveddomæne.

Full-service webburea: WebPilots.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 14. Oct 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Er helt enig med Mark... Jeg mener du vil spærre ben for dig selv, ved at bruge ø i dit primære domæne... Flere søgemaskiner vil formentlig få problemer med at finde din side og links til din side vil muligvis ikke fungere korrekt...

Jeg er ikke klar over om alle browsere fungerer med på æ ø og å, men mener ikke det er ulejligheden værd at miste evt. kunder på forsøget...

Sider som borsen.dk , bornefonden.dk og foetex.dk har haft samme problemstilling.

Læs evt. denne artikel, hvis du mangler mere overbevisning:
http://www.domaener.net/ae-oe-aa-domaene.html 

Generatorer og nødstrømsanlæg www.genshop.dk

Tilmeldt 2. Jan 11
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok tak skal I have.

Jeg er overbevist, så længe kunderne stadig kan skrive vores navn med Ø og stadig komme ind på siden.

Men hvordan gør jeg det i praksis. Jeg opretter først domænet med O og hvad så....? skal jeg så oprette det med Ø...? og hvordan laves den viderestilling..?

Mvh Mette

 

 

 

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Memme:

Ok tak skal I have.

Jeg er overbevist, så længe kunderne stadig kan skrive vores navn med Ø og stadig komme ind på siden.

Men hvordan gør jeg det i praksis. Jeg opretter først domænet med O og hvad så....? skal jeg så oprette det med Ø...? og hvordan laves den viderestilling..?

Mvh Mette

Start med at oprette det med oe og brug det som dit domæne med din hjemmeside på. Derefter opretter du o og ø og viderstiller disse. De fleste udbydere tilbyder viderstilling, så du ikke behøver et webhotel på disse domæner.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)