Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis min hund spiser naboens kat - hva så?

Side 1 ud af 5 (49 indlæg)
Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har den altså ikke gjort... endnu. Jeg håber da heller ikke det sker. Men jeg har ofte tænkt på hvad det ville betyde hvis den gjorde.

Hvis naboens kat opholder sig i min have og hunden får fat i den, hvad får det så af konsekvenser? Skal jeg betale dyrlægeregningen hvis katten ikke dør, men bliver skadet? Skal hunden mentalundersøges osv. hvis naboen "melder" det? (Hvis man kan melde sådan noget). Eller er det bare ærgeligt, da katten er på hundens grund?

Hvis nu det var et barn ville hunden (forhåbentlig) blive aflivet, men må hunden tage for sig af de retter der tilbyder sig i hundens have, så længe det ikke er mennesker?

Charlotte

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved det ikke juridisk men lader naboen sin kat rende rundt og den bliver "spist" af en hund på en privat grund, kan jeg ikke se hvordan det er dit ansvar.

Katte ejere har vel samme ansvar for at deres dyr ikke flakker rundt uden opsyn.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Av! Det var dog et skræk-scenarie, Charlotte!

Hvis det var et barn, ja, men en kat er jeg ikke sikker på, at du bliver holdt så meget ansvarlig for. Bevæger naboens kat sig ind i din have tror jeg, at det er naboens eget problem. Hvis din hund får fat i en grævling, mulvarp eller andet, sker der heller intet. Det kunne jo osse være naboens hund. Men hvad laver naboens hund i din have? Er du interesseret i at bevare et godt naboskab, kan du selvfølgelig tilbyde kompensation.

 

Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Charlotte

Jeg kender desværre ikke svaret på dit spørgsmål, men vil sige dig tak for et tiltrængt grin, da jeg læste overskriften på dit indlæg. Det gav nogle fantastiske billeder :-)

Hav en rigtig god dag, og hils hunden

Vh. Kenneth

 

Fra Virum
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 172
Fra  Brason.dk Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det gælder i princippet samme love og regler for katte som løsgående børn i andres haver. DU må ikke skade en kat som af vanvare bevæger sig på privat grund. Omvendt må du gerne, hvis du kender ejeren, jage den væk eller fange den ind og aflevere den til ejeren. Men lovgivningen på området er tricky, faktisk kan løse katte bevæge sig fuldt lovligt rundt på offentligt område, f.eks. fortove.

Mht. hundes angreb på andres katte mener jeg, at hundens ejer kan blive gjort erstatningspligtig. Det er ikke for sjov, at der eksisterer en særlig hundeforsikring.

Kattes gøren og laden er sædvanligvis ikke genstand for erstatsningssager, selv om der eksisterer meget få sager, hvor ejeren er blevet gjort erstatningsansvarlig, efter at have optrådt provokerende uforsigtigt (f.eks. have taget kattedyret med i en porcelænsbutik mod bedre vidende...)

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,4 stjerner givet af 10 person

Så ville jeg give din hund en præmie.

Jeg kender problemet med katte der render og strinter alle steder så som ens grøntsager og vindruer, selvfølgelig om sommeren, så man ikke tør spise dem.Dertil har vi haft en kat som ville ind i vinter, og det ville vi jo ikke have, da vi har hund, men den blev ved med at kradse på døren, som iøvrigt kun er et år gammel, men allerede nu trænger kraftigt til maling på grund af en s.... kat

Så lad hunden æde katten og grav resterne ned og håb på ingen ser det......

Ovenstående tekst skal læses med forståelse for min frustration over den magtesløshed man står med overfor for vilde katte men også folks katte som de lukker ud fordi katten skal have lov og strejfe. Jeg billigere på ingen måde at katten skal lide overlast, men jeg har lov og drømme lidt.

Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Feb 11
Indlæg ialt: 93
Fra  Easy Match ApS Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lige et tillægsspørgsmål i samme boldgade:

Hvis jeg går en tur på offentlig vej, med min hund i snor, og der kommer en  med sin MEGET større hund, som ikke er i snor, og angriber min hund, sådan VIRKELIG angriber, hvad sker der så hvis jeg skader hunden så den nok skal aflives?

Ved det ikke er hundens skyld, men forsvarer jo bare min egen hund og lidt svært at angribe ejeren, mens hans hund hopper aggresivt op af mig, for at få fat i min lille hund jeg holder med den ene arm over hovedet.

Skal lige siges det ikke kom så vidt(der skete ingenting med nogen), men det skete  i nat, men det der pisser mig mest af er sku ejeren som ikke gjorde synderligt meget for at få fat i sin hund, og ikke sagde et ord efterfølgende. - som i undskyld jeg ikke har min bidske hund i snor, selvom kl er 1 om natten kan du sku ikke forvente du er Palle alene i verden!

Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg tænkte ski nok der kunne blive noget.

Det har været ved at ske nogle gange. Jeg lukker selvfølgelig ikke hunden ud hvis der er en kat, der ikke er min egen, i haven. Men det sker jo at jeg ikke får øje på katten før hunden er ude.

Hundeforsikringen ville vel betale evt. dyrlægeregninger, men jeg kan da frygte at min hund ville blive erklæret "uegnet i villakvarteret".

John: Hvis min hun gør skade på et barn (kunne den aldrig finde på), men hvis det skete ville den selvfølgelig blive aflivet uden tøven. Men kan katteejer kræve det samme når der er tale om en kat?

Charlotte

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

frands99:

Har lige et tillægsspørgsmål i samme boldgade:

Hvis jeg går en tur på offentlig vej, med min hund i snor, og der kommer en  med sin MEGET større hund, som ikke er i snor, og angriber min hund, sådan VIRKELIG angriber, hvad sker der så hvis jeg skader hunden så den nok skal aflives?

Ved det ikke er hundens skyld, men forsvarer jo bare min egen hund og lidt svært at angribe ejeren, mens hans hund hopper aggresivt op af mig, for at få fat i min lille hund jeg holder med den ene arm over hovedet.

Skal lige siges det ikke kom så vidt(der skete ingenting med nogen), men det skete  i nat, men det der pisser mig mest af er sku ejeren som ikke gjorde synderligt meget for at få fat i sin hund, og ikke sagde et ord efterfølgende. - som i undskyld jeg ikke har min bidske hund i snor, selvom kl er 1 om natten kan du sku ikke forvente du er Palle alene i verden!

Det burde jo være sådan at hunde skal føres i snor men det afhænger af politivedtægten for hver by tror jeg nok, det er også en af de ting der kan pisse mig af af man ikke fører sin hunde i snor.

 

Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

frands99:

Har lige et tillægsspørgsmål i samme boldgade:

Hvis jeg går en tur på offentlig vej, med min hund i snor, og der kommer en  med sin MEGET større hund, som ikke er i snor, og angriber min hund, sådan VIRKELIG angriber, hvad sker der så hvis jeg skader hunden så den nok skal aflives?

Ved det ikke er hundens skyld, men forsvarer jo bare min egen hund og lidt svært at angribe ejeren, mens hans hund hopper aggresivt op af mig, for at få fat i min lille hund jeg holder med den ene arm over hovedet.

Skal lige siges det ikke kom så vidt(der skete ingenting med nogen), men det skete  i nat, men det der pisser mig mest af er sku ejeren som ikke gjorde synderligt meget for at få fat i sin hund, og ikke sagde et ord efterfølgende. - som i undskyld jeg ikke har min bidske hund i snor, selvom kl er 1 om natten kan du sku ikke forvente du er Palle alene i verden!

 

Der var en af de her sædvanlige kamphundesager for noget tid siden hvor en mand dræber en kamphund og ligger den i en trillebør hos ejeren. Kan simpelthen ikke huske hvad det endte med, men måske man kan finde det på google.

Side 1 ud af 5 (49 indlæg)