Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket CMS system

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 18. Mar 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Den virksomhed jeg arbejder i skal have en ny hjemmeside, men jeg er lidt i tvivl om hvilket CMS system vi skal vælge.

 

Det skal være integration til Navision, og mulighed for at få data fra en webservice.

Det skal også være et system hvor der er mulighed for at skifte leverandør, men forblive på samme CMS platform, hvis det bliver nødvendigt.

Fra Horsens
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 300
Fra  Produkt-Guiden.dk Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cliff.

Umraco, kunne være en ide for jer.
Det vil dog altid kræve en API forbindelse ind i din Navision Database, uanset hvilket CMS system du vælger.

Dbh.
Mads Hvejsel

Fra Tranbjerg
Tilmeldt 11. Jan 06
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det afhænger helt og holdent af de behov i har. Hos Novicell er vi glade for Umbraco, men kontakt mig evt. for at høre mere om dette.

Men ellers beskriv jeres behov lidt mere, så er det nemmere at anbefale noget.

Fra Odense
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 391
Fra  Novitas A/S Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis det er en webshop du er på udkig efter, så tilbyder vi både en færdig integrationspakke mellem Dandomain webshop og Microsoft Dynamics NAV eller Magento eCommerce og Microsoft Dynamics NAV. Du kan læse nærmere om løsningerne her:

http://www.novitas.dk/losninger/

Shipmondo.com | En komplet fragtløsning til din virksomhed.

Tilmeldt 18. Mar 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Det er ikke en webshop vi skal have.

Jeg skal bruge den til at hente kunde data, fakturaer og kontrakt informationer.

Tilmeldt 6. Feb 11
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej...

Umiddelbart vil vi foreslå Dynamicweb CMS eller Umbraco CMS...
Med Dynamicweb CMS er det let at udvikle en integration til fx. Navision - Du kan se integrations muligheder på : http://dynamicsystems.dynamicweb.dk/Files/Filer/Modulark/Dynamicweb_Integration.pdf

Med Umbraco kan det også sagtens laves, men der vil formentlige være lidt mere udviklingstid, medmindre det firma i vælger har et standard produkt på hylden, der kan integrere med Navision

Mvh
Sucramma
Sucramma er et full service digitalt bureau og udviklingshus. Vi arbejder med kreativ og strategisk idé- og konceptudvikling indenfor områderne Web, Multimedia og Marketing.
www.sucramma.dk

Fra Middelfart
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 238
Fra  Dynamics Experts ApS Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

cliff.ha:

Det er ikke en webshop vi skal have.

Jeg skal bruge den til at hente kunde data, fakturaer og kontrakt informationer.

Dvs. det er egentlig mere et extranet du skal bruge? Dvs. umiddelbart lyder det som en Sharepoint løsning, men der er naturligvis mange andre muligheder. Her har du mulighed for at købe Navision's User Portal modul og på en meget simpel måde integere dit Sharepoint site med Navision. Dette vil typisk også være den løsning som de store Navision partnere vil anbefale, hvilket ikke nødvendigvis er dårligt. Opstartsprisen på en Sharepoint løsning er dog typisk også noget højere end den andre alternativer. Men tilgengæld er min erfaring her, at når først selve installationen og grundkonfigurationen er på plads, så kræver løsningen et minimum af efterfølgende vedligeholdelse.

Men du nævner også selv Web Services, og hvis du idag anvender Dynamics NAV 2009, så er det også en meget oplagt mulighed. Her betyder det faktisk mindre hvilken CMS platform du vælger, blot den understøtter web services. Jeg anvender selv Umbraco, som er en super platform, men selvom licensprisen er lav (gratis i den usupportede version), så tror jeg ikke at jeg ville vælge den, hvis jeg ikke selv kunne kode det der skal kodes. Men har du en person i firmaet, som kan finde ud af det, så kan det klart anbefales. Sammenlignet med en Sharepoint løsning, så kræver en Umbraco løsning MINDST ligeså meget tid til installation og grundkonfiguration, men også en del mere efterfølgende vedligeholdelse.

Jeg har ikke selv prøvet at arbejde med Umbraco og Navision's webservices, men jeg kan ikke forestille mig at det skulle være et problem (står på min "to-do" liste i forbindelse med næste opdatering er mit website). Vi lavede vores integration ved at lave direkte opslag i SQL fra Umbraco, hvilket dog også krævede en del udviklingstimer.

En Sharepoint løsning sammen med Navision's User Portal, vil nok blive dyrere hvis du udelukkende ser på opstartsprisen, men jeg tror at den i det lange løb vil blive billigere for jer.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cliff

Som Ernst skriver ville både Sharepoint og Umbraco være oplagte kandidater. Ud fra min egen erfaring, ville jeg nok gå med Umbraco, fordi Sharepoint projekter har en tendens til altid at blive meget store og meget dyrere. Både på udviklings og drift side, er Umbraco bare simplere at havde med at gøre.

Sharepoint som produkt er rettet imod meget store virksomheder, typisk med et hold af webudviklere ansat. Det afspejles også i prisen som sidst jeg checkede lå på 250k pr. processer.

Hvis du har lyst kan du evt. uforpligtende snak om jeres behov og muligheder, så skal du være meget velkommen til at ringe på 70 70 26 26 indenfor normal arbejdstid. Og du kan læse mere om os på http://www.easyflow.dk vi har både erfaring med Umbraco og Sharepoint, og har også lavet en løsninger hvor vi binder økonomisystemer sammen med websites.

Tilmeldt 18. Mar 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Mange tak for svarene.

 

Vi benytter en ældre version af Navision og har derfor ikke muligheden for at modtage data gennem en webservice.

Vores budget er ikke oppe omkring de 250k som du snakker om at sharepoint vil koste, så den er ude.

Jeg har kigget lidt på enten at bruge et af disse 3 cms systemer:

Sitecore

Dynamicweb

Umbraco

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville også holde mig uden om sharepoint, som Peter nævner bliver det formentligt hurtigt langt mere komplekst og dyrt end der er passende for dig.

Du bør gå efter nogen som kan hjælpe dig med at levere hele pakken, dvs. både cms system, integration til Navision osv. En god idé kan være at du får en ekstern konsulent/rådgiver på sidelinien som vejleder dig og hjælper dig med at finde den rette leverandør. Og samtidig sørger for at kravspecifikationen til leverandøren er iorden så der ikke opstår problemer senere hen. (hvilket der hurtigt kan i den slags integrations projekter).

Du skal være velkommen til at kontakte os her hos IntraMedia, vi har erfaring med integration til Navision (også ældre versioner uden webservice). Vi arbejder både med vort eget cms system, samt 3. parts såsom umbraco m.v. primært indenfor Microsoft platformen.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)