Det er ikke en webshop vi skal have.
Jeg skal bruge den til at hente kunde data, fakturaer og kontrakt informationer.
Dvs. det er egentlig mere et extranet du skal bruge? Dvs. umiddelbart lyder det som en Sharepoint løsning, men der er naturligvis mange andre muligheder. Her har du mulighed for at købe Navision's User Portal modul og på en meget simpel måde integere dit Sharepoint site med Navision. Dette vil typisk også være den løsning som de store Navision partnere vil anbefale, hvilket ikke nødvendigvis er dårligt. Opstartsprisen på en Sharepoint løsning er dog typisk også noget højere end den andre alternativer. Men tilgengæld er min erfaring her, at når først selve installationen og grundkonfigurationen er på plads, så kræver løsningen et minimum af efterfølgende vedligeholdelse.
Men du nævner også selv Web Services, og hvis du idag anvender Dynamics NAV 2009, så er det også en meget oplagt mulighed. Her betyder det faktisk mindre hvilken CMS platform du vælger, blot den understøtter web services. Jeg anvender selv Umbraco, som er en super platform, men selvom licensprisen er lav (gratis i den usupportede version), så tror jeg ikke at jeg ville vælge den, hvis jeg ikke selv kunne kode det der skal kodes. Men har du en person i firmaet, som kan finde ud af det, så kan det klart anbefales. Sammenlignet med en Sharepoint løsning, så kræver en Umbraco løsning MINDST ligeså meget tid til installation og grundkonfiguration, men også en del mere efterfølgende vedligeholdelse.
Jeg har ikke selv prøvet at arbejde med Umbraco og Navision's webservices, men jeg kan ikke forestille mig at det skulle være et problem (står på min "to-do" liste i forbindelse med næste opdatering er mit website). Vi lavede vores integration ved at lave direkte opslag i SQL fra Umbraco, hvilket dog også krævede en del udviklingstimer.
En Sharepoint løsning sammen med Navision's User Portal, vil nok blive dyrere hvis du udelukkende ser på opstartsprisen, men jeg tror at den i det lange løb vil blive billigere for jer.