Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp mig til at kunne hjælpe min kammerat :)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2186
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Mine hjemmesider: Tryk på tøj -  Tryk på t-shirts

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

 

 

Thomas Reberholt:

Min kammerat har http://onlineparfume.dk/ som gerne skulle vises uden www men hvis man søger på google vises hans forside med www og kun den 

Hvorfor ? 

http://www.google.dk/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=onlineparfume

Er det farligt at lave det om til at være uden ? Han har sitelinks på www men ikke på det "rigtige"

Hvis han bruger google's webmaster tools, kan han ændre det ved at gå ind i webstedskonfiguration/indstillinger, som vist på nedstående billede. Så ville google vise webstedet som onlineparfume.dk i fremtiden.

 

Det andet spørgsmål er jeg pas på.

Fra Randers
Tilmeldt 9. Apr 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Når man laver om på sådan nogle ting går der jo lige lidt tid før Google opdager det :) siden er sat korrekt op til at 301-redirecte fra www til uden, så der er ikke noget galt der. Desuden, hvis han har indgående links andre steder fra med www, kan det være derfor Google finder den, men det skulle gerne rette sig med tiden.

Når du skifter fra det ene til det andet med korrekt 301-redirect vil størstedelen af de point Google allerede har givet siden følge med over, men der vil altid gå lidt tabt når man skifter sine URL'er på den ene eller den anden måde. De gamle URL'er burde dog efterhånden forsvinde væk fra resultaterne og blive erstattet af de nye.

Full-service webburea: WebPilots.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Thomas

Dette er måske lidt off topic i forhold til det du spurgte om, men med en farmer/panda opdatering lige om hjørnet, der helt sikkert også vil ramme Danmark, så bliver det sikket hurtigt aktuelt for rigtig mange. Og det kan blive det Bedste Råd du har givet din kammarat.

Kig på denne søgning fra google og læg mærke til antallet af resultater på søgningen ( vil du se om du er med, kan du skrive onlineparfume.dk efter søgningen - og ja du er med). Ved godt alle søgninger ikke er helt ens, og vil heller ikke påstå det er duplicate content altsammen. Meeeen tør du tage chancen, når det kan rettes næsten lige så let som at klø sig oven i hovedet.......

Siden er en "bruger hjælpeside", lidt i stil med f.eks en 404 fejlside og der er overhovedet ingen grund til at den er med i webindexet - man ønsker jo helst at ingen brugere ser disse sider.
Så for at fjerne den helt fra webindexet skal følgende kode indsættes i <head> sektionen : <meta name=”robots” content=”noindex, nofollow”>  - vil du have søgemaskinerne til at følge linkene på siden kan du også nøjes med en follow til sidst. Efter min lille erfaring (fra egen side der ikke er webshop) er søgemaskinerne hurtig til at få fjernet siden fra webindexet hvis de møder et meta tag noindex.

De sorgløse og ubekymrede kan disallow siden i robots.txt filen. Det kan godt ske din webadresse på filen kan ses i webindex, men indhold er ikke indexeret og der kan derfor ikke være DC.

Til dem er ikke kan noget er ovenstående vil en ændring af teksten til en unik tekst også do the trick.

 

 

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)