Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kan jeg være sikker på han ikke snyder mig?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 155
Fra  Madeby Marketing I/S Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude

Jeg står i en situation, hvor jeg har fået et godt tilbud igennem freelancer.

Jeg skal have lavet en hjemmeside, og der er en gut fra Roskilde der kan lave den for mig. Men jeg bor desværre i Vejle, og vi er begge studerende, så det er lidt svært, at mødes, især også fordi at projektet ikke koster det store.

Vi har aftalt at det bliver betalt i rater, 1/3 først, og 2/3 når det hele er færdigt.

Vi har stort set aftalt det hele, og han kan lave alle de krav jeg stiller, og han er helt indforstået med opgaven.

Men kan jeg være sikker på at han ikke snyder mig, og hvad kan jeg gøre for at han ikke gør det?

Jeg har set nogle referencer, han har lavet tidligere, men hvad kan jeg gøre?

 

På forhånd, tak :-)

Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja du kunne jo tjekke op på om hans adresse osv. er rigtigt.

Udover det så google hans navn, og se om der kommer nogle advarsler op.

 

Det er også muligt at i kan lave en kontrakt?

 

Men betaling i rater er meget normalt, så tror du er ret sikret.

 

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Få tegnet en kontrakt op og få landet hans underskrift, hvis han er myndig. Det er nok den eneste måde, du kan være nogenlunde sikker.

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Hvordan kan han være sikker på at du ikke bliver kørt over i morgen?

Du har jo gode betingelser og skal betale 1/3 nu, - og det er så din risiko. Hans risiko er at lave alt arbejdet, og du så ikke betaler. Hvad er værst.

Jeg synes du skal opgive projektet helt. Så er du sikker på ikke at blive snydt.

Fra Vejle
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 155
Fra  Madeby Marketing I/S Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, så vi skal lave en kontrakt med posten, eller kan man scanne den og så er den stadig lovlig?

 

Han kunne jo bare lave en falsk underskrift, men sådan er det vel altid.

Fra Vejle
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 155
Fra  Madeby Marketing I/S Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:

Hvordan kan han være sikker på at du ikke bliver kørt over i morgen?

Du har jo gode betingelser og skal betale 1/3 nu, - og det er så din risiko. Hans risiko er at lave alt arbejdet, og du så ikke betaler. Hvad er værst.

Jeg synes du skal opgive projektet helt. Så er du sikker på ikke at blive snydt.

Du har fat i noget :-)

Fra Hillerød
Tilmeldt 13. Aug 09
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Kontrakter giver jeg ikke meget for. De sikrer dig ganske vidst juridisk, men du siger selv at det er forholdsvis lille projekt. Hvis han snyder dig, vil du så ofre pengene på en advokat og retssag mv.....

Jeg ville ikke.

Man kan komme langt med sund fornuft. Hvad siger din mavefornemmelse dig?

-Who dares, wins

www.espressohouse.dk - speciale i Nespresso

www.smarttrend.dk - Ilse Jacobsen, BabaJaga, CCDK, OXMO tøj til kvinder.

Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:

Jeg synes du skal opgive projektet helt. Så er du sikker på ikke at blive snydt.

Haha, stensikker måde ikke at blive snydt! Stick out tongue 

Man er nød til at tage chancer for få success. Du kan aldrig være 100% sikker!

Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aleander,

Mange gange når folk føler sig snydt ved IT udvikling er det fordi de ikke har lavet deres kravspecifikation tilstrækkelig for udvikleren.

En kravspecifikation er udgangspunktet for det færdige produkt, derfor er forventninger om udvikling der ikke er defineret i denne uden for opgaven.
Af mange forstås at man kan tilføje ekstra funktioner løbende, fordi man har taget fejl af hvordan det færdige produkt skulle se ud, eller fordi ens ønsker er blevet større. Det er på ingen måde rimeligt for udvikleren, der har en forventning om at skulle lave den opgave som der er bedt om.

Så vil du ikke ende ud med at føle dig snydt, så fokuser på at din kravspecifikation er dækkende for det produkt du gerne vil have.

Dette er et generelt problem på Amino Freelance - at kravspecifikationerne er misvisende eller mangelfulde.

God vind med dit projekt.

Med venlig hilsen
Sven Philipsen
Hjemmesideshoppen.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alexander,

Jeg har desværre været udefor samme situation "blot" med en kunde.

For alt i verden, hvad end I aftaler fyr det ned i en kontrakt og gem alle samtaler du kan med ham. Bruger du Skype, kan du gå mere end 1 måned tilbage i din samtaler.

Ellers lav et dokument, hvor du kopiere samtalen over i samt dato og evt. klokkesæt.

Det er en "pain-in-the..." Men hvis du på et tidspunkt skal have fat i en advokat, hjælper han dig garenteret ikke, hvis ikke du har noget konkret han kan arbejde med.

Håber det hjalp

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)