Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan Google Places og Trust Pilot sigtes for bagvaskelse ?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu det ikke fordi jeg selv har nogle sager kørende med nogen af de 2 tjenester ( har dog fået 1 dårlig anmeldelse som jeg VED kommer fra en Amino, som ikke var enig med mig i noget )

Men.... Hvis et firma ikke udtrykkeligt har bedt om at blive vurderet på disse 2 tjenester, men bare automatisk bliver optaget i deres registre  ( som det sker nu ), og de modtager et hav af dårlige anmeldelser, er der så ikke klart belæg for en bagvaskelses sag ?

Bagvaskelse er : hån af firma og/ eller person. Det er en skærpende omstændighed hvis du håner personen for ikke at kunne passe sit job ordentligt, og endnu en skærpende omstændigheder hvis det sker på skrift og bliver publiceret.

Hvornår mon de første retssager ruller ind ?

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Holstebro
Tilmeldt 23. May 10
Indlæg ialt: 249
Fra  Gamer mule Skrevet kl. 00:33

Hvis der er mange dårlige omtaler synes jeg folk skal have lov til at vide det. Hvis er person rent ud sagt er en klamhukker uden lige. Så skal det sku frem også lige med det samme efter min mening. Alt hvad du betaler for forventer du jo også er 100% i orden med mindre at du får andet af vide. Hvis du en dag bliver snydt kan du også advare andre om det. Om der kommer retsager er jeg ikke i tvivl om. Der er mange der allerede har prøvet uden held i Amerika. Du kan vidst bede trust pilot om at fjerne den anmeldelse du har fået. Men jeg synes hellere du skal kommentere den og prøve at rette fejlen ud. Det vill faktisk give dig super PR hvis der er nogen der kommer ind og kigger. 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:40

Nå kan se haj jo de fjerner det sikkert også , især vis de ikke kan dokumentere noget , med faktura mv.

med mon ikke de får retssager imod sig jo større man bliver , jo mere kræver af dem der udbyder tjeneste de fjerner hurtigt hvad der kan være usande anmelders evt. skjuler dem, til der er kommet klarhed omkring sagen sammenhænge så trustpilot.dk bevare det af sin troværdighed de kan have tilbage

problemer er dog mange meget mangelfulde udfyldt profiler og de tvinger nærmeste os til at blive bruger vis skal kræve de dokumentation i orden

jeg tjekker det også løbende for sikke mange kunder der ser stort på vores booking betingelser på vores siden ,dog arbejdes mod hvad der gøres for de overholdes så der undgås der kommer dårlige omtale for en kunden der ikke forstår vigtigheden at de meste elementær ting at , at f.eks. en stripper kan finde rytme uden musik og være fuldt ud klare når ringer en time før et show afholdes og kan danse perfekt på 2 m2 danseplads er det nødvendigt at holde lidt øje

med tror vigtigheden at informer mere er stor nødvendighed til kunden så de fatter , med når kan forstå disse ting , så er det svært at undgå sure kunder engang imellem så dem må bruge ekstra ekstrem energi på der kan gøre en træt

jeg Kender ikke google places men

Men der  findes altid folk der snyder de skal frem med sikke et besvær for de tjenester at finde ud ad hvem har ret og der ikke har ret

Der findes altid folk der vil skamrose egen virksomhed lave fiktive ordre

Der findes altid nogle konkurrenter der vil lave falske anmelders

Sikke et møg arbejde at find ud hvem lyver taler sandt ved at eje sådan tjenester

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:55

Google Places og Trust Pilot er to forskellige ting - Google er et Amerikansk selskab. TrustPilot er Dansk. Hvis en stævning skal have nogen praktisk betydning overfor Google skal den laves i USA - og det er en omfattende omgang. Desuden vil du ikke vinde en sådan sag i USA - det har været prøvet mod den slags websites, men domstolene derovre siger, at det må man gerne. Det er dækket af deres ytringsfrihed.

Sager om injurier og bagvaskelse er aldrig ligetil. De tager som regel en evighed og koster begge parter meget mere end den erstatning den ene måske får. Så den slags skal man kun kaste sig ud i, hvis man har stærke principielle grunde til det - og gider kæmpe den konkrete sag.

Om man ville kunne vinde en sag over TrustPilot i Danmark? Aner det ikke. Det tror jeg ikke der kan siges noget generelt om - det handler sikkert meget om den konkrete sag, hvad der er skrevet, og hvordan dialogen med TrustPilot er gået forud for sagen.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 11:54

Tak for svar

Nu behøver det jo ikke være hver enkelt lille firma der starter de retssager. I Danmark kunne det være Dansk Industri som på vegne af deres klienter kørte èn principiel sag som skulle danne præcedens.

Grunden til at jeg debatten er fordi jeg igår på Twitter så et firma blive latterliggjort foran 10 tusindevis af twitters pga en bagatel. Pointen i det ligger i at folk retweetter denne hån, UDEN selv at have kendskab til virksomheden, simpelthen bare fordi det er sjovt at lave lidt grin med andre. Folk indrømmede selv at de ikke havde kendskab til virksomheden, men de havde bare fundet en sjov anmeldelse på et ratingsite.

Èn ting er de ratingsites, noget andet er når det bliver delt foran potentielt millioner af mennesker, uden at nogle af dem rent faktisk kender firmaet.

Twitter og Facebook gør den her problematik endnu mere problemfyldt. PÅ et tidspunkt vil der ske et eller andet, det jeg overbevist om

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 12:05

Hej Jimi

Jeg har også fået en rigtig dårlig anmeldelse på trustpilot og der er simpelthen ikke hold i det overhovedet, men den kan ikke slettes. Jeg har valgt istedet at kommentere på det og fremover er det kun folk med ordre nummer der kan bedømme. Jeg får en mail hver gang en person dømmer min virksomhed. Man kan ikke helt undgå dårlige anmeldelser især ikke indenfor min branche hvor der er så mange faktorer der spiller ind. Men man kan istedet for kommentere det.

Ved ikke om man kan sagsøge dem, der er jo ytringsfrihed på nettet og hvis det ikke skete på de sider så ville det bare komme i et debatforum som dette eller noget helt tredje.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 12:11

Hej Camilla,

Jo der er ytringsfrihed, men der findes også racisme paragraffer, bagvaskelses og injurielovgivning. I USA hedder det Defamation

Nu er en del virksomheder per definition bagud når det handler om at udnytte nye muligheder. Så " The Bad Boys " vil også udnytte de her muligheder, og fortælle usandheder om deres konkurrenter. Det sker allerede, men vil helt sikkert brede sig, når folk kan se mulighederne i det

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 12:15

Hvad angår Trustpilot så skal der nu ikke så meget til for at få slettet en anmeldelse.

Vi får fra tid til anden en negativ anmeldelse på Trustpilot og i de fleste tilfælde er det fordi kunden har en dårlig dag!!!

Et rigtigt godt eksempel er, hvis en kunde feks. først modtager sin vare efter 5-6 dage fordi PostDanmark har fejlen, hvilket sætter mange kunder op i det røde felt.
Her er den første reaktion desværre mange gange at svine virksomheden til for ikke at overholde leveringstiden.

Her er vores erfaring at et telefonopkald til kunden, hvor man forklarer 'pænt' at det jo ikke er os der bringer pakken ud kan få de fleste til at ændre deres oplevelse af firmaet, dem der så ikke vil ændre det har vi som virksomhed jo mulighed for at skrive en kommentar til anmeldelsen, hvilken har god virkning. I dette tilfælde skal en anmelde IKKE fjernes.

Så er der dem der anmelder negativt fordi de har en dårlig dag, ikke har fået sex, har fået tæsk af konen osv. her er der kun et at gøre - tage fat i TP for at få anmeldelsen slettet, hvilket altid vil ske, hvis der ikke er belæg for anmeldelsen.

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 12:20

Det lyder fint med TrustPilot at de tager hånd om det, om de så også er gearet til at den her udvikling kan eksplodere, det må tiden vise.

Jeg ved at en del mennesker har prøvet det samme med Google Places. De får nok LIDT flere henvendelser, og folk får derfor ikke svar.

Pointen er at den her trend vil stige endnu mere, og at der 100 % vil komme til at foregår en masse bagvaskelse, også systematiseret.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nogle bliver også fjernet vis de er nok hadefulde af karakter så dårlige er de ikke på facebook ,twitter mv.

Tror de går lidt op deres image de vil simpelthen ikke stå for meget til figur til hån af enkle personer

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)