Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forhandler søges

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan I:

Thomas Frost:

Der er ikke meget tilbage at producere produktet for hvis firmaet også skal tjene på det. Jeg mener, kunden betaler 446,- men får et produkt til næsten ingen penge når alle udgifter er trukket fra.

Jeg forstår ikke dette ræsonnement?

Er det ikke sådan med stort set alle produkter?

Et eksempel:

Et par jeans koster ca. kr. 50,- at producere,  men har en vejl. udsalgspris på op til kr. 1.000,-

Det er muligt det er sådan med bukser, men generelt i helsebranchen er der ikke så stor avance på det bedste produkter da det er dyrt at lave den gode kvalitet.

Jeg mener faktisk også der er stor forskel på et par bukser og salg af sundhed og mit umiddelbare indtryk er at der ikke er mange penge at producere sundhed for når man trækker alle udgifter fra. Det er selvfølgelig lidt svært at bedømme eftersom man ikke få oplysninger om hvordan afregningen sker.  

Det er i øvrigt sjovt at læse på deres officielle side hvor man bl.a. kan læse:

"Juice Plus+ is a product offered directly from the manufacturer to the consumer through a network of independent representatives. While anyone is welcome to become a Juice Plus+ representative, the vast majority of the people who buy and use Juice Plus+ are simply customers."

Men jeg kan forstå der er et meget omfattende bonussystem. Men systemet kan hverken beskrives her i tråden eller på deres egen hjemmeside?

Måske vi bare har forskelligt opfattelse af tingene, men jeg synes ikke det virker særlig seriøst ikke at ville/kunne beskrive sit eget bonussystem med mindre det sker i telefonen (?). Det kan sagtens være dette koncept er 100% i orden, men på mig virker det bare suspekt når man agerer på den måde.

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:

Det er i øvrigt sjovt at læse på deres officielle side hvor man bl.a. kan læse:

"Juice Plus+ is a product offered directly from the manufacturer to the consumer through a network of independent representatives. While anyone is welcome to become a Juice Plus+ representative, the vast majority of the people who buy and use Juice Plus+ are simply customers."

Men jeg kan forstå der er et meget omfattende bonussystem. Men systemet kan hverken beskrives her i tråden eller på deres egen hjemmeside?

Måske vi bare har forskelligt opfattelse af tingene, men jeg synes ikke det virker særlig seriøst ikke at ville/kunne beskrive sit eget bonussystem med mindre det sker i telefonen (?). Det kan sagtens være dette koncept er 100% i orden, men på mig virker det bare suspekt når man agerer på den måde.

Nu har jeg læst den et par gange og er stadig i tvivl om hvad det sjove du hentyder til er...Kan du ikke forklare mig det Smile

Så du mener seriøst at en amino tråd skal bruges til at beskrive et bonussystem uden at man kan forklare og fortælle nærmere? Nu ved jeg ikke med Juice Plus+, men for at sammenligne, så har vi da både præsentationer af koncept og forklaring på bonusplaner online, som ofte sendes til folk med interesse. Men folk vil altid have nogle spørgsmål og her har jeg hverken i MLM eller andre steder oplevet at skriftlig kommunikation har kunnet givet samme dialog, forståelse og svar som mundtlig.

Tja jeg syntes nu det er mere useriøst at man ikke vil i dialog og så er det ligegyldigt om det er MLM, franchise, internetbutik eller hvad det nu er. En af de store foredragsholdere siger "den mest ærlige form for kommunikation er på tomands hånd". Og dette er jo også et spørgsmål om begge parter skal vurdere om de passer sammen.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:

Men jeg kan forstå der er et meget omfattende bonussystem. Men systemet kan hverken beskrives her i tråden eller på deres egen hjemmeside?

Måske vi bare har forskelligt opfattelse af tingene, men jeg synes ikke det virker særlig seriøst ikke at ville/kunne beskrive sit eget bonussystem med mindre det sker i telefonen (?). Det kan sagtens være dette koncept er 100% i orden, men på mig virker det bare suspekt når man agerer på den måde.

Lige præcis det argument med manglende beskrivelse dukker altid op i MLM-diskussionerne herinde - og jeg kan godt forstå, at det kan virke useriøst eller lidt suspekt, at alle informationer ikke bliver fremlagt med det samme, men det er i langt de fleste tilfælde ikke for at hemmeligholde noget - men simpelthen fordi det ville blive ALT for omfattende at skrive det i et indlæg.

Man kunne selvfølgelig godt bare copy/paste hele bonusplanen i indlægget, men for de fleste ville det blot give anledning til endnu flere spørgsmål. Derfor er grundholdningen blandt de fleste MLM'ere, at hvis du er interesseret i mere information, så er det 1000 gange nemmere at tage snakken i telefonen eller face-to-face.

Mange tror så, at det er fordi man ikke vil spille med åbne kort, og at man ikke "tør" lægge informationerne ud offentligt, men det er ikke korrekt. (på nær selvfølgelig når vi taler om direkte suspekte MLM-virksomheder/forhandlere).

Desuden behøver man heller ikke at kende hele bonussystemet fra A-Z for at komme igang som forhandler. Det ville næsten svare til at tage en uddannelse i bogføring for at starte en enkeltmandsvirksomhed op - hvilket selvfølgelig godt kan være en god idé - men de fleste ville nok betegne det som overkill. Wink

I mit MLM-firma får man fra 3% - 21% af alt man selv køber og alt hvad ens konsulenter køber + en avance på ca. 40% ved videresalg af produkter. For nogen er det mere end rigelig information til at starte op på. Men HELE bonusplanen ville tage lang tid at forklare i dybden, med bilbonus, managerbonus, dybdebonus etc. etc. etc.

Selvfølgelig skal hele planen forklares til dem, som ønsker den information, men i første omgang synes jeg personligt at det er bedst at holde det simpelt. 

Og som Martin ganske rigtig siger - og har sagt mange gange: "hvis du ikke gider bruge en halv time på at høre om en forretningsmulighed - så gider vi altså heller ikke bruge flere timer på at forsøge at beskrive det på skrift."

(lettere omskrevet til mit eget ordvalg) Smile

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror måske bare vi har forskellig opfattelse af hvad der er seriøst og hvad der ikke er. Længere er den vist ikke. 

Der bliver advokeret for at det ikke gør noget at man ikke kender detaljerne i sin aflønning for at komme i gang. Fair nok hvis det er holdningen men for mig er det dybt useriøst at gå ind i noget uden at kende detaljerne i sin aflønning.

Men er der et sted hvor man kan læse om aflønningen online så skriv gerne et link.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:

Jeg tror måske bare vi har forskellig opfattelse af hvad der er seriøst og hvad der ikke er. Længere er den vist ikke. 

Der bliver advokeret for at det ikke gør noget at man ikke kender detaljerne i sin aflønning for at komme i gang. Fair nok hvis det er holdningen men for mig er det dybt useriøst at gå ind i noget uden at kende detaljerne i sin aflønning.

Men er der et sted hvor man kan læse om aflønningen online så skriv gerne et link.

Hvis det er mit indlæg du referer til, så har du misforstået mig - hvilket igen bringer os hen til: tag snakken i telefonen eller face-to-face, hvis man ønsker uddybende information. 

Selvfølgelig skal man ikke kaste sig ud i noget, uden at kende detaljerne. Men få detaljerne via en SNAK - og ikke via et forumindlæg. Jeg mener dog ikke, at man behøver kende HELE bonusplanen for at kunne vurdere, om konceptet er interessant.

Jeg forstår udemærket din holdning omkring at kende sin aflønning - men her kommer så det næste problem - for når man fremlægger bonusplanen, så står der bl.a.: Manager bonus, Silver Manager bonus, Vice President bonus, President bonus, bilbonus etc. etc.

Mange vil aldrig komme i nærheden disse bonuser - og dermed vil man som forhandler ofte blive beskyldt for, at have lovet guld og grønne skove, til nogen som aldrig kommer i nærheden af dette.

Men selvom man aldrig kommer i nærheden af disse bonuser, så kan man stadig godt tjene x-antal tusind om måneden, hvilket for mit eget vedkommende er rigeligt, da jeg ikke skal leve af det - og derfor er min holdning: Hold det så simpelt som muligt - og lad være med at fortælle om president-bonus og alt det andet - for under alle omstændigheder vil der gå lang tid, før det evt. bliver relevant at tænke på.

Jeg vil hellere vise hvad der skal til for at tjene et par tusind ekstra om måneden. Når folk så har opnået det - så kan man begynde at gå efter næste step, men hvis folk ikke engang kan nå dette første step - så er der jo ikke nogen grund til at vise dem bonusplaner med årlige millionindtjeninger.

Men det er så min holdning. Jeg synes ikke det er useriøst - men derimod blot en måde at holde det simpelt på.

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:

Der bliver advokeret for at det ikke gør noget at man ikke kender detaljerne i sin aflønning for at komme i gang. Fair nok hvis det er holdningen men for mig er det dybt useriøst at gå ind i noget uden at kende detaljerne i sin aflønning.

Ved ikke helt hvem du henviser til her. Jeg kender ingen der bliver bedt om at gå igang eller vurdere uden at få detaljerne. Det er jo for søren det vi gerne vil. Vi vil gerne give alle detaljer så personer kan vurdere helheden.

Lad os tage et eksempel fra den traditionelle handelsmetode, da jeg arbejdede med reklamer og talte med kunder i mediabranchen forsøgte jeg oftest at have en god viden om kunden jeg forsøgte at få i samarbejde.

Den metode som folk herinde vil have er: send mig noget materiale så kigger jeg på det...Kan du seriøst sige at den slags giver gode resultater?

Selvom jeg er overbevist om at flere på Amino kunne bruge en ekstra indtægt, så er jeg også sikker på at 99 ud af 100 lukker af lige så snart MLM nævnes. Jeg kan godt lide at deltage i debatten, men Amino er ikke stedet hvor jeg forventer at finde folk.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

"Men er der et sted hvor man kan læse om aflønningen online så skriv gerne et link."

Tilmeldt 7. Dec 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er ikke så tit på Amino.

Min email er akupunktur@paradis.dk

skriv til mig og jeg sender dig matriale.

Hilsen Birgit

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 01:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:

"Men er der et sted hvor man kan læse om aflønningen online så skriv gerne et link."

Jeg går ud fra, at det er juiceplus bonusplanen du efterspørger?

Ellers kan du finde vores her - hvis det bare er en bonusplan i almindelighed du vil se.

 

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)