Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

¨Hvilken bog skal man vælge SEO lex eller SEO 2.0

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Nahh, der foregik nu en del meget mere avancerede og skumle ting dengang. Flere af de vildeste tricks fra den tid er dog fortsat helt ukendt for langt de fleste ...

Det var lige præcis derfor det kunne være skægt at læse en bog fra '99 - det er noget før min tid.

Og ikke for at nedgøre dig eller dit arbejde dengang, men det kan ikke have været det sværeste arbejde - eller?

Jeg har faktisk lidt overvejet at skrive en bog på et tidspunkt (på engelsk) udelukkende med interviews med nogle af de gamle drenge fra dengang, hvor de hver især fortæller om en eller flere af deres mest skumle tricks - alle de historier, som næsten ingen kender. Ideen opstod lidt i forlængelse af, at jeg på nogle Strikpoint shows her i efteråret har haft nogle af mine rigtig gamle venner inde som gæster ...

Kunne være interessant læsning.

De der Strikepoint shows (kan sikkert google dem), men hvor finder man dem henne?

/Lars

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars:

De der Strikepoint shows (kan sikkert google dem), men hvor finder man dem henne?

Du kan høre alle de gamle shows - helt tilbage til 2005 (havde lige 5 års jubilæum!) her: http://www2.webmasterradio.fm/strike-point/ Du kan også abonnere på dem via iTunes (søg på Strikepoint eller Webmasterradio).

Lars:

Og ikke for at nedgøre dig eller dit arbejde dengang, men det kan ikke have været det sværeste arbejde - eller?

Det er skam OK :)
Men både og. Det var lettere fordi der ikke var så mange der aktivt gjorde noget ved SEO - så konkurrencen var mindre. Og det var også lettere fordi det stort set kun handlede om on-site optimering.

Men det var på den anden side sværere fordi der slet ikke var de volumer vi kender i dag, stort set ingen tools, tracking var dyrt og besværligt (mine kunder betale op til 2-300.000 for webanalyse software alene og der fandtes ikke et eneste A/B test tool!) og der var næsten ingen der vidste noget. Det var lidt som at udforske uudforsket land - som en slags opdagelsesrejse ind i SEO. Det er måske let nok hvis man er sådan lidt en "explorer type" - mens mange andre sikkert vil se det som en umulig udfordring (hviolke de fleste jo også gjorde dengang).

Og når vi kommer til nogle af de mest skumle tricks - som DNS spoofing, så var det faktisk langt mere teknisk komplicerett end 99% af de mest avancerede ting der laves i dag.  

Man kunne så også slippe afsted med lidt mere dengang. Dels var juraen helt uafklaret og dels var der ingen udenfor snævre kredse som alligevel fattede en hujende fis af hvad der foregik. Selv flere af de største søgemaskiner var ret uvidende om hele det her opblomstrende SEO-fag.

Jeg husker f.eks. da jeg holdt den første SEO konference i Danmark i 2000. Jeg ringede til Yahoo Danmark for at invitere dem med i et panel. De forstod ikke helt hvad konferencen gik ud på, så jeg forsøgte at forklare at det for sådan nogle webmastere som opterer deres website til søgemaskinerne og bla bla bla ... De svarede så: Gør folk virkelig det? ... Så dem lod jeg blive hjemme Geeked

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

CMS:

er du helt nybegynder og ved intet om teknik, programmering eller seo, så ville jeg hoppe på sex-lex.

Ja for faen - Glem alt om websites og optimering - Sex-Lex rykker - og så er det også meget sjovereWink

 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Begge 2 rigtig gode bøger, som jeg begge har læst (2.0 næsten læst :))

Jeg vil anbefale SEO 2.0 af Mikkel

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 09
Indlæg ialt: 202
Fra  Monbo Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Det er kun overfladiske ting der er lidt gammelt - 99,9% af alt indholdet er fuldt ud brugbart i dag.

Den er altså ogsåp kun godt 1 år gammel og SÅ hurtigt går det alligevel i denne branche :)

Min første SEO bog fra 1999 er faktisk stadig 50% korrekt. Mange af de vigtigste ting har faktisk ikke ændret sig ret meget. Det er mere fokuseringen og prioriterne der har ændret sig. Og på det punkt sker ændringerne ret langsomt.

Mente du "og SÅ hurtigt går det alligevel i denne branche :)"

eller "ikke"....

Besøg webshop med unikke håndlavede smykker på Monbo.dk

Fra Herlev
Tilmeldt 19. Nov 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Rosenstand:

Fireball:

Som overskriften lyder hvad skal man vælge for en af dem, og er der nogen der ligger inde med et trykt eksemplar som de ønsker at sælge brugt.

Køb dem begge og du er dækket ind, så det basker!

50 stjerner for det mest ovverskudseagtig indlægamino i dag!

 

Fra Tranbjerg
Tilmeldt 11. Jan 06
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er lidt et spørgsmål om hvilken stil du er til. Som jeg husker det findes de begge i en gratis light udgave. Hent dem og se hvad passer til dig i stil og køb den der matcher.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har kun læst Mikkels SEO 2.0 light version, men den vil jeg absolut gerne anbefale.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)