Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan det passe med sitemaps.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

KAn det virkelig passe at jeg læste mig til at man skal anvende 2 sitemaps et i Xml og et html eller er det gammelt nyt.

 

HL

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

.XML er til at submitte til Google.

.HTML er til at ligge på selve siden med et link fra f.eks. bunden af siden. Den kan brugere også benytte - Men google bruger den selvfølgelig også

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Fireball:

KAn det virkelig passe at jeg læste mig til at man skal anvende 2 sitemaps et i Xml og et html eller er det gammelt nyt.

 

HL

Skal og skal, det er ikke noget krav at bruge sitemap, men det kan være en god ide for store sider.

XML sitemap bruges oftest i forbindelse med Google Webmaster Tool, hvor man kan submitte det for blandt andet at få indekseret flere sider (og hurtigere).

Et HTML sitemap er til gavn direkte for Googles crawler bot.

Kort sagt, så 'snyder' man lidt når man bruger XML sitemap og Google Webmaster Tools. Det bedste er at have en god intern 'pyramide' linkstruktur, så det slet ikke er nødvendigt med et sitemap.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal slet ikke bruge XML sitemap! Jeg kan anbefale at du lytter til denne podcast, der giver en række gode grund til at du ikke skal bruge XML Sitemaps.

HTML sitemps er kun nødvendigt at bruge, hvis du har store sites med strukturelle problemer, som ikke kan løses på andre og bedre måder.  

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Du skal slet ikke bruge XML sitemap! Jeg kan anbefale at du lytter til denne podcast, der giver en række gode grund til at du ikke skal bruge XML Sitemaps.

HTML sitemps er kun nødvendigt at bruge, hvis du har store sites med strukturelle problemer, som ikke kan løses på andre og bedre måder.  

Yes

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Herlev
Tilmeldt 19. Nov 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:
HTML sitemps er kun nødvendigt at bruge, hvis du har store sites med strukturelle problemer, som ikke kan løses på andre og bedre måder.  

I er ikk helt enig intern så for i jeres blogposter på Seo Suuport Blog skrivver i:

"Sitemaps Sitemaps giver ikke bare brugerne overblik over dit website. Også søgemaskinerne får et godt overblik over hvilke sider du har på dit site." Kilde: http://blog.seosupport.dk/seo-guides/optimering-af-interne-links.html

Hvad er det rigtigge ?

 

God jul :-)

 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Birkedal:

Mikkel deMib Svendsen:
HTML sitemps er kun nødvendigt at bruge, hvis du har store sites med strukturelle problemer, som ikke kan løses på andre og bedre måder.  

I er ikk helt enig intern så for i jeres blogposter på Seo Suuport Blog skrivver i:

"Sitemaps Sitemaps giver ikke bare brugerne overblik over dit website. Også søgemaskinerne får et godt overblik over hvilke sider du har på dit site." Kilde: http://blog.seosupport.dk/seo-guides/optimering-af-interne-links.html

Hvad er det rigtigge ?

 

God jul :-)

Begge dele er rigtigt ;)

Problematikken som Demib skriver både med XML og HTML sitemap er at ja det giver søgemaskinerne et overblik over de sider som findes på hjemmesiden, og dermed også et link til en given side og dette fører så i de fleste tilfælde til crawling og indeksering af siden.

Og det er sådan set der problemet kommer, for ville siden så være blevet indekseret hvis ikke sitemappet var der? Det ved du ikke, eller det er ikke noget du umiddelbart vil kunne se bare sådan. Du kan ikke vide hvis du bruger den XML eller HTML sitemap om der er huller i den interne linkstruktur, som gør at en given side ikke bliver indekseret.

Så vil du sikkert sige, jamen siden bliver jo indekseret, og ja det er også korrekt i mange tilfælde. Men der findes mere i god struktur end bare at få siden indekseret. Hvilket du også vil kunne læse dig til rundt om på nettet, i bøger og meget andet.

Jeg selv ville aldrig bruge XML sitemap, fordi jeg har oplevet at sider bliver langsommere crawlet hvis jeg bruger det, i forhold til hvis ikke jeg brugte det.

yderligere ville jeg også kun bruge HTML sitemap hvis det er som Mikkel siger, eller hvis jeg er sikker på at min interne linkstruktur er 100% i orden.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 04:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er jeg af en anden holdning. Et håndbygget sitemap med en forklarende tekst til hvert link er en særdeles værdifuld del af en intern linkbuilding. Det er det bl.a. fordi de links træder ud af "boiler plate" problematikken og dermed bærer en større værdi end de links, der går igen på alle (eller mange) sider, som f.eks. footer links gør det.

Det flytter ikke bjerge - men det hjælper. Og alt tæller jo som bekendt.

XML sitemaps er jeg enig i - de har kun en berettigelse i en kort periode ved et domæneskifte. Ellers gør de som regel mere skade end gavn.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

Der er jeg af en anden holdning. Et håndbygget sitemap med en forklarende tekst til hvert link er en særdeles værdifuld del af en intern linkbuilding. Det er det bl.a. fordi de links træder ud af "boiler plate" problematikken og dermed bærer en større værdi end de links, der går igen på alle (eller mange) sider, som f.eks. footer links gør det.

Det flytter ikke bjerge - men det hjælper. Og alt tæller jo som bekendt.

XML sitemaps er jeg enig i - de har kun en berettigelse i en kort periode ved et domæneskifte. Ellers gør de som regel mere skade end gavn.

Jep, men jeg ville stadig først bruge HTML sitemap, når jeg er 100% sikker på at alt andet intern linkstruktur er i orden, ikke kun hvad angår menustrukturen. Jeg har ikke sagt at man ikke skal bruge det, jeg siger bare at det er en god ide at få styr på sin interne linkbuilding før man begynder at tage brug af HTML sitemap. Som du nok kan se på min egen hjemmeside bruger jeg også HTML sitemap ;)

God Jul til dig Thomas ;)

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 20. Aug 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Fireball:

KAn det virkelig passe at jeg læste mig til at man skal anvende 2 sitemaps et i Xml og et html eller er det gammelt nyt.

HL

 

Jeg har god erfaring med brug af XML Sitemaps. Specielt på sites med mange sider ...der har XML Sitemaps den fordel at der er et centralt index over hvornår f.eks. ét ud af dine 30.000 dokumenter sidst er opdateret ...

Det kræver selvfølgelig at LASTMOD er implementeret i dit Sitemap ...og at datoen reelt afsejler hvornår en given side er opdateret.

Det kan gøre at selv meget store sites er fuldt opdateret i Google ...hvilket ellers kan være stort set umuligt.

Men det kræver at resten af sitet stemmer overens med Google først ...bl.a. Canonical URL's  ...ellers kan det faktisk blive noget rigtigt hø at have med at gøre.

:-) Andy

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)