Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privatbil til erhverv. Skift mellem befordringsfradrag og afskrivning på bil,udgifter osv.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Østjylland
Tilmeldt 5. Dec 10
Indlæg ialt: 5
Fra  Power Clean Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er selvstændig vinduespudser og bruger min privatebil til arbejdet. Jeg får nu befordrings af hver kørte kilometer. Men jeg har hørt at en mulighed også er at antage sin erhvervsmæssigekørsel i procent. Hvis f.eks jeg kører 30.000 om året ialt og de 15.000 er erhverv. Så kan jeg trække 50% af bilenkøbspris fra + udgifter til benzin reperation osv. Dette skal strække sig over 4 år. Hvis bilen koster 100.000 vil regnestykket se sådan ud :

50.000 i afskrivning (50%)
Fordelt på 4 år :
12.500 pr år.
+ benzin, rep osv.

Det er tilladt at skifte mellem befordringsgodtgørelsen og afskrivningen på bilen maks én gang for hver nyerhvervede bil.

Mit spørgsmål er bare om dette er tilladt og om dette passer - evt en henvisning fra skat?

I teorien kan man jo så fra 1 jan - 01 dec få kørepenge og skifte over til afskrivningen fra d. 01. dec til 31. dec og få de 12.500 + benzin, forsikring, evt rep.udgifter. Hererfter kan man jo skifte tilbage til kørepenge igen.

Håber nogle ved noget om det.

 

Mvh Jeppe

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Nope..princip skal vælges ved årets begyndelse.

Og ja...skift tilladt 1 gang pr. erhvervet bil.

 

MvH

Peter

Fra Østjylland
Tilmeldt 5. Dec 10
Indlæg ialt: 5
Fra  Power Clean Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter, Tak for svar. Men må man så skifte tilbage igen f.eks i marts? Eller skal man køre med samme ordning hele året?

 

Mvh Jeppe

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)