Lone, det er bedre ude i siden, men stadig alt for uoverskueligt. Det er smukt at se at du har fjernet lidt fokus fra dig selv i sidebaren , og over til kunden.. Det er den rigtige vej. Hvad kunden får, hvad kunden kan forvente, og mindre om dig og dine forventninger.
Men samtidig fanger mit blik med det samme et lille egotrip ude på forsiden: "Dette kan jeg" "Dette vil jeg" "Dette gør jeg" "Mission" "Vission" "Tilmeld dig MIT nyhedsbrev" HVOR ER KUNDEN??? :)
Den skal lige drejes 180 grader. "Disse fantastiske muligheder har du" "De områder kan vi kigge på" "Sådan realiserer du det" "Sådan en type partner får du" " Få dine daglige inspirationer direkte i din E-mail" osv. Vend den om. Folk er ikke kommet ind på din side for at læse om dig, uanset hvor skøn og dejlig du måtte være ;) De er kommet derind fordi de vil have et meget mere lækkert look i deres hjem.. Så giv dem det de leder efter. Vis dem at du kan og vis dem forslag til hvad man KAN gøre for dem Få fokus væk fra fra dig... Folk der går ud og betaler sig fra at få lavet indretning er typisk folk med overflod i pengetanken.. Her må du meget gerne spille noget mere til deres ego og sætte dem i centrum. Så som jeg ser det, så er den primære udvikling for dit website, at fjerne fokus fra dig selv, og over til kunden, og dermed den måde du kommunikerer til dem på. Har du selv udfordringer med den slags kan jeg anbefale Hans, fra Kjers Kommunikation. Han er rigtig dygtig til at få sammensat gode tekster. http://www.amino.dk/members/Hans_2D00_Stokholm_2D00_Kjer/default.aspx Af forbedringer på layout delen og grafik på websitet , vil jeg ikke kommentere så meget ud over at jeg synes at tekst skal deles noget bedre op og der skal være lidt bedre Call2Action, så du får brugerne til at ringe til dig eller sende en mail. Promover handling noget mere og giv dem mere mulighed for at tage kontakt til dig. Samtidig skal du i en fart se at få installeret Google Analytics og lave målsporing på dine sider, så du kan se hvilke sider de forlader dit website fra. Det kan blandt andet afsløre om du er for dyr, hvis alle forlader fra din side om "priser" men der ingen kontakt er fra folk. (generelt vil det give dig et indblik i hvordan de navigerer rundt og du har så muligheden for at se hvor du kan lave ændringer) pøj pøj med det.. |
Jeg gav Cre8ive 6 stjerner og jeg er enig.
Lone71 er en sej tøs som jeg har fulgt lidt, og det skal nok lykkes. Det er jo en klassiker at hjemmesiden bliver som et barn, og Lone71 må også lære at bruge kritikken selvom der ofte er skruet lidt op for retorikken.
Så til Lone71, - fortsæt dit gode arbejde, men husk på at det er for kundernes skyld at man har en firmahjemmeside. Derfor bliver resultatet af den færdige hjemmeside måske lidt anderledes end man selv havde forestillet sig det. Det er en læringsproces.
Der er så mange andre steder man kan udtrykke sig gennem, og få fortalt om hvad der ligger på ens eget hjerte. Firmahjemmesiden skal dog udelukkende tale til kundernes hjerte (og tegnebog).
God vind.
Michael