Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget skal en Investor have af et firma?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Det er sådan at vi er 2 programmører og 1 grafiker, der har fundet en ide, som vi selvfølgelig selv synes er fuldstændig fantastisk og utrolig. Uheldigvis er den ikke helt billig at realisere, vi har estimeret at det vil koste ca. 1,5 mio. kroner, at færdigudvikle produktet og have kapital til at overleve det første stykke tid uden indtjening. Vi har fordelt det sådan at jeg er gået i gang med at skrive en forretningsplan, lave budgetter mv. imens de 2 andre er gået i gang med at udvikle en prototype så det er nemmere for en investor at se hvordan det vil komme til at virke i praksis.

Mit spørgsmål er nu, hvor mange procent vil være realistisk at forvente en investor skulle have af firmaet?

mvh Brian

 

Fra CPH
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er umuligt at sige, og afhænger helt af jeres idé + hvor meget i selv skubber ind i firmaet, hvad enten det er i form af arbejdskræft, unikke evner osv.

Det ville være mere realistisk investoren holdte en stor del af firmaet, med kontrakt om ligefordeling af aktier jo bedre, og senere projektet skyder frem.

Medmindre din idé er facebook værdig, skal du nok regne med at en investor gerne ser mindst 70% til dig selv, for en investering i den størrelse. (Uden jeg selvfølgelig kender noget til jeres idé osv)

Billigt logo - Professionelt logodesign

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit svar!, det er selvfølgelig en stor bid af kagen må man sige, men det er jo rart at vide hvad man ca. skal forvente sig :-)

 

/Brian

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian

Som det er tidligere skrevet er det et godt spørgsmål, når der er så sparsomme oplysninger.  Derfor er der også en relativ margin for fejlskøn i den andel der er nævnt tidligere på 70%.

Nogle investorer ser helst at initiativtagerne beholder et flertal, da det vil sikre at de fortsat arbejder med udviklingen fremover.

Du kan også overveje at gøre behovet op i dele.  Dvs at du indhenter kapital til den indledende projektfase (dyr kapital), men afventer at indhente yderligere finansiering til du er kommet længere i projektet.  Det er engang sådan at jo større usikkerhed der er omkring projektet, desto dyrere er det at få kapital.

Du er velkommen at sende mig en PM såfremt du ønsker sparring omkring detaljer.

vh
E. Mortensen

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej E. Mortensen,

Mange tak for dit svar!, det kan være jeg lige benytter dit tilbud når jeg kommer lidt længere frem :)

mvh Brian

 

Fra Invalesco
Tilmeldt 13. Oct 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Er jeres produkt et Internet baseret produkt eller service ?

Hvis ja hvorfor skal i så have en investor ?

Jeg mener hvis i både er programmøre og grafikere hvad er det så der skal bruges penge til ???

Disse spørgsmål er ret relevante i forhold til at finde en investor.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror du skal tage investeringen i etaper. Når I kun er på idestadie er pengene ekstremt dyre - så bed ikke om mere end I skal bruge lige nu, så I kan komme frem til en fungerende version. Derfra kan I så hente mere kapital til en bedre evaluering.

Jeg tror det kan blive meget svært for jer at hente 1,5 millioner bare på en ide, hvis I ikke tidligere har bevist at I kan skabe værdifulde virksomheder.

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Vores produkt bliver lavet som en webbaseret service, men som kræver noget specielt hardware for at kunne bruges i praksis, men det er sådan set ikke det vigtige.

Det vigtige er, at hvis vi skal lave det uden en investor vil det tage  3 - 4 gange så lang tid at udvikle produktet da vi jo skulle sidde med det i vores fritid i stedet for.

Ligeledes ville selve det at markedsføre produktet nærmest være umuligt uden kapital.

mvh Brian

 

Fra Invalesco
Tilmeldt 13. Oct 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Jeg tror du skal tage investeringen i etaper. Når I kun er på idestadie er pengene ekstremt dyre - så bed ikke om mere end I skal bruge lige nu, så I kan komme frem til en fungerende version. Derfra kan I så hente mere kapital til en bedre evaluering.

Jeg tror det kan blive meget svært for jer at hente 1,5 millioner bare på en ide, hvis I ikke tidligere har bevist at I kan skabe værdifulde virksomheder.

Jeg er helt enig med mikkel, og ud over det tror jeg i vil have ret store problemer med at kunne danne et grundlag for beløbet i nævner.

 

 

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel,

Hvordan mener du med at hente kapitalen i etaber ?

Der er vel ikke rigtig nogen der vil låne eller skyde penge i første fase, med mindre de ligesom er med i den fase hvor produktet skal sælges ?

mvh Brian

 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)