Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad må seo koste?

Side 3 ud af 4 (40 indlæg)
Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

marjoe:

Hej Rasmus

Kunne du lige sætte min linie på, så jeg kan samligne på dette?

Here you go...

Glemte lige: Det første link er til dit "rå" domæne. Forsiden er jo reelt http://www.marjoe.dk/shop/frontpage.html så dette er den anden url der står over linien.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Majoe, jeg forstår skam godt at du gerne vil ligge i top på "Smykker" - uanset at du måske ligger fint placeret på mange andre ord. De mange forsøg i denne tråd på at tale dig fra det skal du bare glemme igen. Det VIL uden tvivl have en kæmpe værdi for dig! :)

Spørgsmålet er så mere om du har råd til det - og det er det du spørger til.

Jeg laver kun i meget begrænset omgang opgaver på performanceafhængig afregning, men når jeg gør så foregår det normalt på baggrund af en beregning af værdien af det der skabes.

Hvis jeg skal tage udgangspunkt i dine tal og lidt gætteri, så kunne følgende beregning opstilles:

1) Du siger der er 165.000 søgninger pr. måned på Smykker. Mit gæt er, at der faktisk er endnu flere. Med en top placering kan du måske få 20-30% af dem - så måske ca. 50.000 besø pr. måned. Det er ikke utænkeligt.

2) Hvad koster et Smykke-lead (relevant klik til dit site)? Hvad skal du give på AdWords? (ca. 8-10 kr hvis du vil være i top er mit bedste bud).

3) Med et potentiale på 50.000 besøg og en værdi på 8-10 kr. pr. besøg giver det en marketing værdi på min. 400.000 kr. pr. måned.

Hvis jeg skulle give dig det resultat på ren performance baseret afregning ville det være fair at du betalte for i hvert fald 12 måneders marketing værdi - svarende til 4,8 millioner. Så det ville i givet fald være min pris.

Sandsynligvis vil du ligge i top i mange år når først det stor slid med at få dig derop er opnået. Derudover vil du jo samtidig komme til at ranke på mange andre ord, når dit website bliver styrket SÅ meget, som det vil blive med alle de links der skal til.

Så spørgsmålet er mere - har du råd til en performancebaseret aftale?

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Dimsedut:

2.) Hvordan kan du så konkludere dette ud fra ovenstående formel? <-- Det var så dette spørgsmål jeg var mest interesseret i

PR(side A) = (1-damping faktor) + damping faktor (PR(T1)/C(T1) + ... + PR(Tn)/C(Tn))

Lad os sige at alle sider på alle hjemmesider i hele verden har 1 point. 
For hver side en given side modtager links fra, dividere man sidens pagerank med antallet af links på siden.

På den måde er alle lige.

Damping faktoren sørger for at der vil være et naturligt spild i værdi, hvilket gør at jo flere gange alle sider i hele verden kommer igennem denne formel, jo mere et præcist resultat vil man finde.

d bliver ofte sat til 0.15

 

Eksempel:
3 sider linker til hinanden;

Side A linker til side B og side C

Side B side C

Side C linker til side A

Efter 20 gange i denne formel vil fordelingen af de 3 points, som siderne repræsentere se således ud:

A: 1,1633753188

B: 0,6444184238

C: 1,1922062574

(Det skal lige siges at dette er den originale PageRank formel, hvilket gør at den er meget forældet i forhold til i dag - dog synes jeg stadig at formlen giver en et indblik i hvordan linkjuice opfører sig)

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 09
Indlæg ialt: 202
Fra  Monbo Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Lindgren:

marjoe:

Hej Rasmus

Kunne du lige sætte min linie på, så jeg kan samligne på dette?

Here you go...

Glemte lige: Det første link er til dit "rå" domæne. Forsiden er jo reelt http://www.marjoe.dk/shop/frontpage.html så dette er den anden url der står over linien.

Tabellen viser vel noget interessant - som også har været nævnt.

Det er hverken sitets alder, pagerank, antal indekserede sider eller link til domæne der entydigt bestemmer om sidens placering.

Smykkegave er lavere en chanti på alle disse men ligger alligevel på førstepladsen.

Der må altså være tale om mere fagspecifikke links til smykkegave eller hvad kan det ellers skyldes?

God pris Demib - måske skulle man overveje at sælge SEO frem for smykker...;-)

Besøg webshop med unikke håndlavede smykker på Monbo.dk

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Smykkegave.dk har ordet smykke i deres domæne. Dette kan Google godt lide. Jeg er også af den opfattelse at chanti.dk sælger alt, og derfor har mange forskellige indgående links (ikke alle med ordet smykke i linket), mens smykkegave nok primært går efter dette keyword og deres backlinks må tænkes at indeholde ordet smykke/smykker mere end chanti.

Men dette er jo bare spekulation, jeg har ikke lavet en yderligere analyse af kvaliteten/typen af backlinks :)

Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 1128
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael christiansen:
Dem mindre links end dig har mere tekst på side og på forsiden

Umiddelbart syntes jeg da, at jeg har mest tekst på forsiden - det ligger dog i bunden, er det måske en fejl?

Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 1128
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Så lige et andet spørgsmål, nu når jeg har jer i røret Big Smile

Jeg har domænet smykker.co  kan jeg udnytte dette til noget?  er ikke taget i brug endnu.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

marjoe:

Så lige et andet spørgsmål, nu når jeg har jer i røret Big Smile

Jeg har domænet smykker.co  kan jeg udnytte dette til noget?  er ikke taget i brug endnu.

Well du kunne jo altid lave en lille blog med noget kvalitetsindhold om smykker og så linke over til dit site. 

Dit link i din footer til "Mænd og smykker" er iøvrigt sat forkert op (du har vist glemt "http://") så pt peger det på Amino (og en 404 side).

Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 1128
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå, men den rykkede da lige et godt stykke - fortsættelse følger Big Smile

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

marjoe:

Nå, men den rykkede da lige et godt stykke - fortsættelse følger Big Smile

Tillykke med det, efter bare et par uger er du på side 1 Wink

Side 3 ud af 4 (40 indlæg)