Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate Netværk - netttets største bedragere??!!

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 25. Nov 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

 

I forbindelse med markedsføring af min webshop - søgte jeg indledningsvis at skabe trafik og salg via online markedsføring. Som udgangspunkt tænkte jeg at dette miljø ville være ideelt samt en let måde at få brugere ind på mit site.

Derfor arrangerede jeg forskellige møder med primært københavnske affiliate udbydere (en lille håndfuld) som alle vel kender navnene på og skulle gennem deres publishers dermed generere trafik til min shop. Hos alle udbyderne blev vilkårene drøftet og jeg var meget forsigtig da jeg fra kolleager i branchen havde fået indtrykt af dette uigennemskuelige pirat-marked. Men jeg var forberedt og havde medbragt en række specifikationer, som understregede mit budget samt i hvilke kanaler jeg ønskede at komme ud i og absolut hvilke jeg ikke ønskede at komme ud i.


Jeg blev enige med en af udbyderne - stor international spiller - om vilkårende og de var klar til at skyde min kampagne afsted.

Dagene gik og materialet blev klart og vi stod foran den endelig lancering. Affiliate netværkets sælgere var helt oppe og køre og ringede og forsikrede mig om, at jeg kunne forvente max omsætning, godt kunne planlægge drømmerejsen og se på den bil jeg altid havde drømt om. Naturligvis spændt - men ikke som sælgeren endnu!

Så kom dagen for lanceringen - sælgerne sagde at kampagnen performede langt over normal og at alle var vanvittige til at klikke på banneret. Flere millioner visninger i løbet af meget kort tid - presse og fyrværkeri. Det var åbenbart verdens bedste kampagne - vildt nok!

Med spænding modtog jeg mine opsamlede leads - og dette var det mest skuffende sammenholdt med de steder min trafik kom fra. Østeuropa, østen og masser af mærkelige ikke-eksisterende email adresser. Fuldstændig ubrugeligt og meget meget skuffende.

Det havde totalt ødelagt min "branding" strategi og det viste sig at jeg betalte for visninger i sider i Romanien, Bulgarien og andre total mærkelige steder - langt væk fra mit segment i København!?!?

Ovenikøbet blev der ved med at komme kæmpe regninger fra det københavnsk placeret affiliate selskab - langt over mit aftalte budget og med leads der var totalt ubrugelige....

Det var her den flinke og driftige sælger vendte sin attitude og sagde jeg var en lille ubetydelig kunde og jeg bare havde at betale ved kasse et - end of discussion!!!

Derfor - er mit budskab bare, hold jer langt væk fra disse pirater, det har absolut ikke noget med markedsføring at gøre - rent og skær fup!

Er der andre end mig der har oplevet dette - kunne egentlig godt tænkt mig at drøfte dette yderlige og se om vi ikke sammen kan sørge for at slukke lyset for disse forretninger.....!!!

JPL.

 

 

 

 

 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold da op... uhyggelig læsning.

Jeg har ingen erfaring med dette - så kan kun følge med og høre hvad andre siger.

Men du har vel en klar skriftlig aftale, som indeholder netop disse ting - hvor leads kommer fra osv. ?

Samtidig har jeg da læst fra andre at de har været godt tilfredse med kampagner, så skyder du ikke lidt bredt her i din anklage ?

 

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Føj. Kunne man faa navnet paa firmaet i en PM?

Fra Warszawa
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 277
Fra  Biz i Polen (del af firmaet Søren Christensen) Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, den info ville jeg også gerne have. Såfremt det er muligt, for det er da et firma man skal undgå!

Rådgiver om det polske marked på bl.a. bizipolen.dk og har også en business news side.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Høre det også gerne over PM.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Yep... send gerne en PM til mig også, jeg er meget interesseret!

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej JPL

Det er ærgerligt med en sådan dårlig oplevelse af et affiliate netværk, og det lyder desværre som at netværket ikke har haft styr på kvaliteten af den trafik der er kommet.

Jeg håber ikke at du betalt pr. klik?

Hvilken type af leads er der tale om?

Du betaler for performance via et affiliate netværk, men den performance som leveres skal selvfølgelig have en ordentlig kvalitet.

Det omtalte netværk må jo kunne se hvor klik/leads kommer fra, og hvilken kvalitetet der er (hvis netværket har styr på kvaliteten af affiliate partnerne).

Det er vigtigt at du gør indsigelse mod den faktura du får og gør opmærksom på hvorfor du ikke vil betale den.

Affiliate marketing er en god, nem, billig og effektiv måde at markedsføre sit website på, og derfor er det surt at læse om din negative oplevelse, for sådan bør det ikke være.

Mvh. Ken

 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som en oplevelse jeg selv kunne ende med at stå tilbage med, og det vil jeg jo helst undgå :o)

Hvis du vil, må du også meget gerne sende navnet på det netværk til mig i en PM.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Da jeg læste om at sælgeren snakkede om drømmerejsen og bilen som er den store drøm så lyste mine advarselslamper i stor stil...

Enhver sælger der kommer med den smøre overfor mig er useriøs medmindre at han virkelig kan bevise at han har ret.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Nov 10
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Også gerne en PM til mig, hvis du vil.

www.OnlineOutwear.dk - Canadisk kvalitet, rimelige priser, fri fragt! Spar optil 20 % på udvalgte varer!

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)