Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan står jeg ret jura mæssigt

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Fredericia
Tilmeldt 27. Jan 09
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har dette lille problem at jeg havde en gut hos mig som påstod at han havde nogle kunder han kunne trække med over i mit firma vis han blev sælger i firmaet, Jeg oplyste ham om at firmaet ikke havde nogle penge til at aflønne ham med før der komme kunder i firmaet (dette er under en tlf samtale). Han sendt mig en e-mail samt et brev til en kunde dette gav en opgave der varede en dag og en anden enkel opgave samt lavet 2 andre brev som ikke gave noget og nu har han sendt en faktura med fejler i, så som at han ikke har skrevet en forfald dato på og der er heller ikke skrevet moms på selv om han har CVR. nr. Det skal oplyses at der ikke er nogle aftale på skrift om at han skal have penge. Jeg har oplyst ham om der ikke er forfald dato på hvilket vil sige jeg i bund og grund kan betale når jeg vil og vis jeg vil. Har også fortalt ham at fakturaen ikke overholders skats regler på området når der ikke er skrevet moms på og hans sms var at han sendt en rykke. Mit firma er under nedlukning og bliver måske ramt af konkurs. Hvordan forholde jeg mig til hans krav.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke om, det er mig, der er tungnem, men jeg fatter seriøst intet af din problemstilling. Jeg har brug for et bedre formuleret indlæg for at kunne give feedback på dit indlæg?

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke om, det er mig, der er tungnem, men jeg fatter seriøst intet af din problemstilling. Jeg har brug for et bedre formuleret indlæg for at kunne give feedback på dit indlæg?

Dbh

Thomas

Du kan vel selv dele indlægget lidt op ;)

Jeg tror at han mener han snakket med en sælger, der sagde at hvis han blev ansat, så kunne han trække kunder med over.

Vores Amino har nu fået 2 små-opgaver, og en regning fra sælgeren. Dog har sælgeren ikke skrevet CVR nummer og forfaldsdato. Og Aminoens firma er under nedlukning / måske konkurs, så hvordan står han ret mæssigt i forhold til regningen, når sælgeren ikke har nogen skriftlig aftale på at han skulle skaffe kunder til vores kære amino.

 

Tilmeldt 14. Feb 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

En mundtlig aftale er gældende. 

Hvis I har aftalt at du ikke skal betale for de første to opgaver, så skal du ikke betale. 

Fra Fredericia
Tilmeldt 27. Jan 09
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Sorry formulering 

Mark MK har næste fat i det rigtigt.

dog har han skrevet sit cvr.nr på men han har kun skrevet en samlet pris i følge skat skal der stå en pris så momsen af den pris og til sidste en samle pris med moms og han mangler som sagt at påfør moms og ja så er der ingen forfald dato på.

Og ja der er ingen kontrakt på at han skulle have penge med det samme, som jeg har skrevet her oplyste jeg ham under tlf samtale at firmaet ikke havde overskud nok til at kunne lønne ham før der var komme flere kunder i firmaet og han sagde det var i orden at at fik penge så snart der var kommet kunder ind. Men der kom ikke kunder ind og jeg måtte bede ham stoppe sit arbejde. 

Og ja nu er jeg unde kunder og skylder penge og bliver måske erklageret konkurs

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Brian Thaulov:

Og ja der er ingen kontrakt på at han skulle have penge med det samme, som jeg har skrevet her oplyste jeg ham under tlf samtale at firmaet ikke havde overskud nok til at kunne lønne ham før der var komme flere kunder i firmaet og han sagde det var i orden at at fik penge så snart der var kommet kunder ind. Men der kom ikke kunder ind og jeg måtte bede ham stoppe sit arbejde. 

Nu kom ham "sælgeren" med en kunde, og så er det vel også på sin plads, at han betales for dette... Desuden bragte han flere kundeemner, som ik blev til noget.

At afvise en faktura fordi der ik er moms på, men den er påført CPR nummer, er forkert. Når der er CPR nummer på, så skal der ik opkræves moms, da det er fra en person, som omsætter for under miminumsgrænsen for momsregistrering.
Og at sige at du ik vil betale fakturaen, fordi der ingen forfaldsdato er, er fandme dybt umoralsk!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Brian Thaulov:

Og ja der er ingen kontrakt på at han skulle have penge med det samme, som jeg har skrevet her oplyste jeg ham under tlf samtale at firmaet ikke havde overskud nok til at kunne lønne ham før der var komme flere kunder i firmaet og han sagde det var i orden at at fik penge så snart der var kommet kunder ind. Men der kom ikke kunder ind og jeg måtte bede ham stoppe sit arbejde. 

 

Nu kom ham "sælgeren" med en kunde, og så er det vel også på sin plads, at han betales for dette... Desuden bragte han flere kundeemner, som ik blev til noget.

At afvise en faktura fordi der ik er moms på, men den er påført CVR nummer, er forkert. Når der er CVR nummer på, så skal der ik opkræves moms, da det er fra en person, som omsætter for under miminumsgrænsen for momsregistrering.
Og at sige at du ik vil betale fakturaen, fordi der ingen forfaldsdato er, er fandme dybt umoralsk!

Tror du har forvekslet CVR med CPR ;)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark MK:

Tror du har forvekslet CVR med CPR ;)

Ja kiggede på det der stod i indlægget, og skrev det samme UPS ;D

Nu er det rettet hehe

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Mark MK:

Tror du har forvekslet CVR med CPR ;)

 

Ja kiggede på det der stod i indlægget, og skrev det samme UPS ;D

Nu er det rettet hehe

 

 

 

Men han har da heller ikke skrevet noget om CPR nummer? Han skriver da netop at sælgeren har et CVR nummer, men ikke angiver momsbeløbet på fakturaen :)

Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 613
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er jo ikke indgået nogen bindende aftale, så derfor er det vel helt op til dig selv moralsk set om du vælger at betale sælgeren eller ej...

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)