Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan står jeg ret jura mæssigt

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark MK:

Men han har da heller ikke skrevet noget om CPR nummer? Han skriver da netop at sælgeren har et CVR nummer, men ikke angiver momsbeløbet på fakturaen :)

Sad og brugte tid på at forstå indlægget, og så fatter jeg ik den mest simple sætning af dem alle... PINLIGT!

Bare se bort fra mine indlæg, da det er mig, som har misforstået teksten...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Fredericia
Tilmeldt 27. Jan 09
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 07:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Fasion - Seller det er ok. men får at vende tilbage til noget af det du skrev så ved jeg ikke rigtigt om følgen kan regnes for at han har solgt.

Han omskriver et af mine tilbud sender det til mig sammen med en e-mail adresse om siger jeg skal sende det videre fint nok, da der så kommer svar må jeg og en anden tage af sted og hive opgaven hjem. han laver endnu en skrivelse og siger det skal sendes til en kunde jeg har betjent før han kommer til firmaet og laver yderliger et som jeg skal sende til nogle jeg har haft fat i. Vis det er salg og man kan tjene penge på den måde vil jeg da gerne have sådan et job så bare sige til så laver jeg et brev og giver jer nogle e-mail adresser og sender en regning sener hen. En anden opgave han sender viser sig at være fra det tidleliger firma han var ansat i som ikke kunne dække deres opgave.

 

Og så lige det sidste i følge skat, har man CVR. NR skal man betale moms også selv om man tjener under 50.000 kr og moms skal stå på fakturaen.

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 07:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Thaulov:

Fasion - Seller det er ok. men får at vende tilbage til noget af det du skrev så ved jeg ikke rigtigt om følgen kan regnes for at han har solgt.

Han omskriver et af mine tilbud sender det til mig sammen med en e-mail adresse om siger jeg skal sende det videre fint nok, da der så kommer svar må jeg og en anden tage af sted og hive opgaven hjem. han laver endnu en skrivelse og siger det skal sendes til en kunde jeg har betjent før han kommer til firmaet og laver yderliger et som jeg skal sende til nogle jeg har haft fat i. Vis det er salg og man kan tjene penge på den måde vil jeg da gerne have sådan et job så bare sige til så laver jeg et brev og giver jer nogle e-mail adresser og sender en regning sener hen. En anden opgave han sender viser sig at være fra det tidleliger firma han var ansat i som ikke kunne dække deres opgave.

 

Og så lige det sidste i følge skat, har man CVR. NR skal man betale moms også selv om man tjener under 50.000 kr og moms skal stå på fakturaen.

 

Jeg forstår så ikke så meget af dit indlæg, men hvis han har skaffet dig nogle opgaver, og du har lovet ham noget for det. Så betal dog!

Hvorfor skal han betale moms? Du mener vel, at han skal opkræve moms fra dig?

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 279
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 07:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian;

Jeg har prøvet at forstå dit indlæg... du siger du er under nedlukning, formoder den beslutning er taget før sælgeren kom ind i billedet?!, så kan du jo af gode grunde ikke forfordele ham mht. betaling.

Du går næppe konkurs pga. hans faktura. for er her tale om én dags arbejde hvor han skal ha' x % bid af den kage, så kan fakturaen vel ikke lyde af meget.. eller hvad har I aftalt ang. løn? hvis intet kan du vel gøre indsigelse mod fakturaen? Det lyder ikke til at I har været på samme frekvens da I tale i tlf.

Hvis han har fortjent den bid af kagen som fremgår af fakturaen, kan du måske aftale en afdragsordning som først igangsættes om x-antal mdr.?

Hvis din konkursfrygt går på hans trusler alene, kan du sove trygt.  

mvh Annette

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 08:00
Hvor mange stjerner giver du? :

AnnetteD:

Jeg har prøvet at forstå dit indlæg... du siger du er under nedlukning, formoder den beslutning er taget før sælgeren kom ind i billedet?!, så kan du jo af gode grunde ikke forfordele ham mht. betaling.

Hvorfor kan han ikke snyde ham for betaling, bare fordi han allerede inden havde besluttet sig for at lukke virksomheden?

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 279
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 08:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark MK:

AnnetteD:

Jeg har prøvet at forstå dit indlæg... du siger du er under nedlukning, formoder den beslutning er taget før sælgeren kom ind i billedet?!, så kan du jo af gode grunde ikke forfordele ham mht. betaling.

 

Hvorfor kan han ikke snyde ham for betaling, bare fordi han allerede inden havde besluttet sig for at lukke virksomheden?

jeg mener blot hvis han skylder flere leverandører, kan han ikke blot betale den der råber højest. Men lave ordninger med de enkelte. For mig lyder det som en lidt snu sælger som har fanget en knap erfarende virksomheds ejer. Det er som jeg læser indlægget.

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 08:07
Hvor mange stjerner giver du? :

AnnetteD:

Mark MK:

AnnetteD:

Jeg har prøvet at forstå dit indlæg... du siger du er under nedlukning, formoder den beslutning er taget før sælgeren kom ind i billedet?!, så kan du jo af gode grunde ikke forfordele ham mht. betaling.

 

Hvorfor kan han ikke snyde ham for betaling, bare fordi han allerede inden havde besluttet sig for at lukke virksomheden?

 

 

jeg mener blot hvis han skylder flere leverandører, kan han ikke blot betale den der råber højest. Men lave ordninger med de enkelte. For mig lyder det som en lidt snu sælger som har fanget en knap erfarende virksomheds ejer. Det er som jeg læser indlægget.

Ahh okay, vi er helt enige. Jeg forstod bare ikke dit indlæg, da vi åbenbart ikke bruger ordet forfordele ens: http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=forfordele

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 279
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark MK:

Ahh okay, vi er helt enige. Jeg forstod bare ikke dit indlæg, da vi åbenbart ikke bruger ordet forfordele ens: http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=forfordele

ja det kan jeg godt se, forkert ordvalg, sorry. Håber det meste giver god mening ;)

Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 613
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

men stadig? hvis ikke de har indgået nogen som helst form for bindende aftale, hvis bare sælgeren har givet nogle hensigtserklæringer om hvor fantastisk han er, og så giver en smagsprøve på hans fantastiskhed, så kan man jo ikke bare sende en regning og forvente betaling?

Så vidt jeg læser, er der ikke aftalt noget konkret omkring betalingen for hans ydelser, og der er ikke på papir indgået nogen aftale, så er det vel om til dig selv hvorvidt du ønsker at betale hans regning?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)