Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Halvering af organiske hits med et fingerknips

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 3. Nov 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

En kedeligt halvering af de organiske hits fra google fra den ene dag til den anden er lidt trist - også fordi jeg havde en fornemmelse af at der var gang en rigtig god udvikling. Se selv:

Jeg har med blandet fornøjelse (dog med stor interesse) læst Mikkel De Mibs indlæg "Google skider på dig" og føler mig hårdt ramt. Men jeg er dog ikke den jamrende type, så jeg vil hellere høre jeres mening om mine forklaringer på "krisen".

Vi har ikke lavet de store ændringer pt.

1) - men i juli har vi ændret teksten på alle varer (vi har haft prisen stående inde selve <title>taggen) - dog med det resultat at der nu 2 url'er på samme produkt:

http://www.primusdanmark.dk/toledo-multisav-fes350-mmoms-61875-p-413.html

http://www.primusdanmark.dk/toledo-multisav-fes350-p-413.html

Er det helt galt - det kan da kun forvirre søgemaskinerne/-robotterne eller ?

Eller er der ikke så lang "inkubationstid" på sådanne ændringer ?

 

2) Vi har også haft et mindre oprydningssalg, hvor vi har oprettet mange nye varer ca 13-15 stk. - og solgt dem hurtigt igen - og slette varerne, fordi der var meget begrænset udvalg - måske kun et stk af hver. Alle disse varer var samlet i samme kategori: http://www.primusdanmark.dk/brugt-værktøj-c-86.html som stadig ligger på side 1 i google ved søgning på: "brugt værktøj"

Dette skete lige omkring det tidspunkt hvor det gik ned af bakke, men burde det betyde så meget for de kategorier, der ingen berøring har med "brugt værktøj"?

Forvirret på et højere plan - velkommen i klubben Smile

 

Mvh Eddie

Markedtingsdingeling, seoamatør for

www.primusDanmark.dk

 

Tilmeldt 10. May 08
Indlæg ialt: 413
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

ærgeligt.....

Følger lige denne for at se om der er nogen der kan svare på den.

MVH Hans Poulsen - billigEmballage.dk / Pickandpack ApS

Salg af emballage www.billigEmballage.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

2 urls med samme indhold er ikke så smart. Det er duplicate content, og det har helt sikkert en negativ effekt.

Ud over det så er jeg overbevist om at Google er begyndt at værdisætte links på en ny måde, hvilket kan være skyld i det pludelige fald. Når man kan se du stort set kun har links fra gul og gratis, industribasen og dba stiller det din side dårligt. Få lidt adspredelse i jeres links og få nogen gode kvalitets link. Det pludelige fald kan dog også skyldes ændringer eller opdagelsen af duplicate content eller være en kombination af det hele.

Opgaven er lidt for stor til at jeg kan overskue alle problemstillinger, men vil krafitigt råde jer til at købe noget professionel rådgivning.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Google har lavet en større opdatering omkring 22 okt der er gået hårdt ud over især niche sites.

Læs mere her:

http://www.amino.dk/forums/t/105828.aspx og her:

http://www.warriorforum.com/adsense-ppc-seo-discussion-forum/280155-drop-google-serps-today.html

Mht til dine to URL´er er det aldrig nogensinde godt at have dublicated content. Det bør bestemt rettes.

Din nedgang har ikke noget med din kategori med brugt værktøj at gøre, jeg tror nærmere det er din linkprofil der skal kigges på. Det ser ud til du er ramt omkring samme tidspunkt hvor mange nichesites blev ramt. 

/Thomas Frost, WebCoders.dk WordPress hjemmeside

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey

Jeg vil ikke påbegynde det at analyserer hvad der kan være gået galt lige for din hjemmeside, men som jeg ser det, ja Duplicate Content kan sagtens have den indflydelse, jeg har dog ikke før set det (DC) halvere besøgstallet.

Men ud over det skal man tænke over at ja der findes en del SEO bøger på markedet, og ja der findes en del SEO tips på nettet og her på amino. Men her skal man bare vide at det ikke er alt man får at vide, og samtidig er det heller ikke alt man bare sådan kan forklare med det skrevne ord.

Med det mener jeg at der ligger SÅ meget mere inden for SEO verdenen som man kun kan finde ud af ved at prøve det, teste det og ikke mindst lærer af det og selvfølgelig blive ved på den måde. Og jeg tror faktisk at det er der de fleste bliver ramt, at det er grunden til at de fleste bliver ramt.

Fordi de læser bøger og fordi de hænger sig i de bøger eller andre skrevne ord, som måske eller måske ikke er ældre oplysninger: Google er jo ligesom så mange andre virksomheder i udvikling konstant. Og sådan noget fanger man jo ikke ved at læse og lærer af for gamle ord.

Selvfølgelig er der masser af de skrevne ord som er helt korrekte, og helt sikkert også korrekte i fremtiden. Men det jeg fx ser der er mest fokus på, både her på amino, men også mange andre fora er blandt andet linkbuilding, Duplicate Content, Domænenavne. Men der er jo en del mere i SEO.

Jeg hører selv til en af dem som ikke er ramt, mit besøgstal vokser og vokser.

Det var lige mit syn på det :)

Håber det kan bruges :)

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim:

Jeg er ikke helt enig Smile

Det er bestemt godt med erfaringer, men det er også vigtigt at læse andres erfaringer og det kan sagtens skrives ned. Jeg mener ikke almindelige shopejere behøver gå i gang med de helt store SEO forsøg for at nå frem til det samme som dem der arbejder med SEO til hverdag allerede er kommet frem til.

Man kan bestemt læse sig til meget bare man ved hvor man skal læse med. Jeg følger personligt næsten dagligt med i 10+ blogs og sites omkring SEO + diverse nyhedsbreve for at være sikker på at blive opdateret omkring nogle af de ting jeg ikke selv har tid til at teste konstant og hele tiden.

Jeg synes du fokuserer meget på hvad der ikke kan lade sig gøre at læse sig til.

Her er en liste med nogle af de sites jeg følger dagligt:

http://www.seomoz.org/blog/best-seo-blogs-top-10-sources-to-stay-uptodate

Der kan man BESTEMT lære meget, som er 100% up-to-date uden at man skal prøve alt af hele tiden.

Ja SEO handler bestemt om erfaring, men det handler også om at sørge for at opdatere sin viden hos nogle af verdens førende eksperter, og dette kan i mange tilfælde gøres ganske gratis. 

Når man er blevet opdateret kan man så søge sine egne erfaringer og prøve nogle ting af, men det betyder ikke man skal stole så lidt på det "skrevne ord" som jeg fornemmer du måske mener.

/Thomas, WebCoders.dk

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Eddie T. Buchhave:

Jeg har med blandet fornøjelse (dog med stor interesse) læst Mikkel De Mibs indlæg "Google skider på dig" og føler mig hårdt ramt. Men jeg er dog ikke den jamrende type, så jeg vil hellere høre jeres mening om mine forklaringer på "krisen".

 

Jeg forstår dig så udemærket, men Mikkel's artikel rammer spot on.

Det, der er gået galt ( hvis man kan sige det) er at alt for mange kunne lave simpelt SEO arbejde med et vis held. Eller rettere, der var for mange der let kunne  komme  på side 1, bare prøv at søge på Iphone, mobiler, lån osv, den ene affiliate side efter den anden afløste den anden på de første 2 sider. Det var ikke godt for brugerne, og så er det hellere ikke godt for google :-) Derfor har google justeret lidt i  maskinrummet, og lur mig, de er nok langt fra færdige endnu! 

For mine egne siders vekommende, så er de ikke ramt, tag feks mit linkkatalog, jeg kan ikke mærke forskel fra før google begyndte på sit sjov, men det kan hænge sammen med at det er et gammelt domæne, hvor jeg tidligere havde et linkkatalog. Måske har jeg bare været heldig, men det viser mig at google veje er uransaglige 

 

 

 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:

Kim:

Jeg er ikke helt enig Smile

Det er bestemt godt med erfaringer, men det er også vigtigt at læse andres erfaringer og det kan sagtens skrives ned. Jeg mener ikke almindelige shopejere behøver gå i gang med de helt store SEO forsøg for at nå frem til det samme som dem der arbejder med SEO til hverdag allerede er kommet frem til.

Man kan bestemt læse sig til meget bare man ved hvor man skal læse med. Jeg følger personligt næsten dagligt med i 10+ blogs og sites omkring SEO + diverse nyhedsbreve for at være sikker på at blive opdateret omkring nogle af de ting jeg ikke selv har tid til at teste konstant og hele tiden.

Jeg synes du fokuserer meget på hvad der ikke kan lade sig gøre at læse sig til.

Her er en liste med nogle af de sites jeg følger dagligt:

http://www.seomoz.org/blog/best-seo-blogs-top-10-sources-to-stay-uptodate

Der kan man BESTEMT lære meget, som er 100% up-to-date uden at man skal prøve alt af hele tiden.

Ja SEO handler bestemt om erfaring, men det handler også om at sørge for at opdatere sin viden hos nogle af verdens førende eksperter, og dette kan i mange tilfælde gøres ganske gratis. 

Når man er blevet opdateret kan man så søge sine egne erfaringer og prøve nogle ting af, men det betyder ikke man skal stole så lidt på det "skrevne ord" som jeg fornemmer du måske mener.

/Thomas, WebCoders.dk

Det er nu ikke det jeg mener, og ja man skal bestemt læse om andres erfaringer.

Men har ikke lige tiden til at besvare dit indlæg nu.

 

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 3. Nov 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret. Ja, det er jo ikke helt nemt. Jeg synes jo ikke vi er et niche site (måske er google uenig heri). Vi tjener jo bare penge på de varer, vi sælger - og har ingen adsense reklamer på vores side.

Vi har har ca 20 bannere på gul og gratis, hvilket resulterer i en ganske uoverskuelig bunke links, så det er nok rigtigt at det er lidt følsomt for mht. vores egen placering i google.

Så verden er bare uretfærdig - igen heller ingen overraskelse her Wink

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Eddie T. Buchhave:

Tak for svaret. Ja, det er jo ikke helt nemt. Jeg synes jo ikke vi er et niche site (måske er google uenig heri). Vi tjener jo bare penge på de varer, vi sælger - og har ingen adsense reklamer på vores side.

Vi har har ca 20 bannere på gul og gratis, hvilket resulterer i en ganske uoverskuelig bunke links, så det er nok rigtigt at det er lidt følsomt for mht. vores egen placering i google.

Så verden er bare uretfærdig - igen heller ingen overraskelse her Wink

Jeg mener heller ikke I er et nichesite, men "niche-branchen" benytter metoder til bl.a. backlinks som måske virker dårligere nu end før omkring 22 oktobe, og jeg tænkte (uden at have tid til at tjekke noget nu) at I måske havde brugt noget lignende.

Men du skal helt sikkert til at arbejde på et få nogle flere backlinks så du kan opnå mere stabile placeringer.

Hvorom alting er kan jeg se på flere forskellige fora at google bestemt har lavet ændringer der betyder en hel del for rankings for nylig og det bliver interessant at følge med i strømmen af nyheder og test når vi når lidt længere frem.

Thomas Frost, WebCoders.dk komplet hjemmeside

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)