Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate Marketing på udenlandske markeder - debat.

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Formålet med denne tråd er at skabe en debat om Affiliate Marketing på udenlanske markeder.

Jeg har god erfaring og har også skabt rigtig fine resultater med affiliate marketing på det danske marked, men jeg begynder mere og mere at bliver fristet af de store udenlandske markeder og de muligheder der ligger der.

Det er selvfølgelig ingen simpel opgave at gå ud på et udenlansk marked og forsøge at etablere sig, og skabe et godt overskud, men jeg er sikker på at det er muligt hvis det bliver gjort på den rette måde. Men hvad bør jeg være opmærksom på?

Har du erfaring med Affiliate Marketing udenfor landets grænser? Hvis ja, har du så nogle gode råd til os som endnu ikke har taget skridtet? Hvilke lande har du arbejdet med og hvordan er det gået?

Jeg ser frem til at høre fra jer!

Lad debatten starte Yes

Fra Benalmadena
Tilmeldt 5. Jun 09
Indlæg ialt: 275
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,5 stjerner givet af 2 person

Nu har jeg ingen erfaringer med affiliate.. :)

Men jeg kunne forestille mig hvor vanvittig konkurrencen var på engelsk! Hvis du er affiliate indenfor proteinpulver i dk, og syntes konkurrencen er hård, så overvej hvor sindsyg den må være i den store verden..! 

Dem som tjener rigtig mange penge på affiliate har også outsourcet så meget af arbejdet til Indien osv. for at kunne følge med, så overvej om du har resourcerne til det :)

Nicolaj

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Omvendt kan du bevæge dig ned i endnu mindre nicher, da segmentet er så meget større. I stedet for at lave en side om Vingummi, kun du lave en om Grønne sukkerfri vingummi ex.

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Casper Schneidereit:

Omvendt kan du bevæge dig ned i endnu mindre nicher, da segmentet er så meget større. I stedet for at lave en side om Vingummi, kun du lave en om Grønne sukkerfri vingummi ex.

Lige præcis. Et stort marked bør bestemt ikke være en hindring, man skal bare huske at begrænse sig, og ikke starte ud for bredt.

Det springende punkt vil jeg mene er kommisionspriserne på de produkter du skal sælge. Hvis du i Danmark får  500,- for salg af et produkt, så er spørgsmålet om du får mere eller mindre end dette, når du sælger et lignende produkt internationalt.

Jeg har ikke selv internationale affiliatesider, så jeg kender faktisk ikke svaret.

Derudover er der naturligvis også mange andre parametre som f.eks. hvor købelystne internationale brugere er i forhold til danskere osv.

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj B. Müllertz:

Nu har jeg ingen erfaringer med affiliate.. :)

Men jeg kunne forestille mig hvor vanvittig konkurrencen var på engelsk! Hvis du er affiliate indenfor proteinpulver i dk, og syntes konkurrencen er hård, så overvej hvor sindsyg den må være i den store verden..! 

Nicolaj

Der er ingen tvivl om at konkurrencen på engelske markeder som USA, Canada, GB osv. er enormt stor. Og det har du selvfølgelig ret i at man skal tage med i sine overvejelser. Men omvendt skal konkurrence ikke altid skræmme, men måske nærmere motivere.

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper og Erik: I har helt klart ret i man kan dykke endnu længere ned i de forskellige nicher, særligt på de helt store markeder.

Jeg har egentlig også overvejet tanken om at ramme lande, hvor affiliate marketing endnu ikke er så etableret. Der er dog ikke mange engelsk talende lande tilbage, hvis man udelukker USA, Canada og GB. Australien virker dog forholdsvist interessant.

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Følger I udenlandske Affiliate Marketing relaterede foraer? Hvis ja, hvilke?

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Kjær:

Jeg har egentlig også overvejet tanken om at ramme lande, hvor affiliate marketing endnu ikke er så etableret. Der er dog ikke mange engelsk talende lande tilbage, hvis man udelukker USA, Canada og GB. Australien virker dog forholdsvist interessant.

Hej

Hvad med Irland, New Zealand eller Sydafrika?

Mvh. Ken

 

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lasse Kjær:

Følger I udenlandske Affiliate Marketing relaterede foraer? Hvis ja, hvilke?

Jeg synes at denne er god:
http://www.amnavigator.com/blog/

Mvh. Ken

 

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ken Schultz:

Lasse Kjær:

Jeg har egentlig også overvejet tanken om at ramme lande, hvor affiliate marketing endnu ikke er så etableret. Der er dog ikke mange engelsk talende lande tilbage, hvis man udelukker USA, Canada og GB. Australien virker dog forholdsvist interessant.

Hej

Hvad med Irland, New Zealand eller Sydafrika?

Mvh. Ken

 

Og Scotland! :-)

 

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)