Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CPA Konverteringsoptimering

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 11. Feb 07
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 07:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Sidder lige og kikker på mine Adwordskampagner.

Er meget i trivl om Konverteringsoptimering.. De fleste af vore

kampagner er godkendt til konverteringsoptimering (CPA)

men er meget i tvivl om det er en fordel eller ej..

Synes at selv om vi bruger konverteringsoptimering, at vi har meget høje klikpriser.

Er selvfølgelig godt klar over at der er mange elementer som spiller ind..Landingpages, quality score.. osv..

Hvad bruger i andre?

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Lad være med at kigge på dine klikpriser til at vurdere hvor vidt dine kampagner kører godt. De er udelukkende et middel til at nå dit mål, nemlig profit. 

Frem for at fokusere på CTR, Klik, CPC o.l. skal du kigge på hvad der betyder noget for dig og det er hvor mange krone / øre du får ud, når dagen, ugen, måneden, året er omme. Det er det eneste, som betyder noget for dig i sidste ende. 

CPC, CTR, Klik osv. er vigtige faktorer, når du skal optimere dine kampagner, men er ikke  noget de fleste forretningsfolk på din størrelse skal bruge, som parametre for succes. 

Mht. Konverteringssporing: 

Er du ikke synderlig skarp til AdWords eller ikke ønsker at bruge hverken tid eller hyre konsulenter, så kan Googles CPA-budgivning godt booste dine resultater. 

Det er dog ikke noget, som de fleste ikke kan gøre bedre selv og enhver professionel Google AdWords Konsulent bør kunne give dig bedre resultater via manuel CPC-budgivning. 

Håber, at du kunne bruge det til noget.

Mvh.
Andreas.. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra København
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Peng:

Hej,

Sidder lige og kikker på mine Adwordskampagner.

Er meget i trivl om Konverteringsoptimering.. De fleste af vore

kampagner er godkendt til konverteringsoptimering (CPA)

men er meget i tvivl om det er en fordel eller ej..

Synes at selv om vi bruger konverteringsoptimering, at vi har meget høje klikpriser.

Er selvfølgelig godt klar over at der er mange elementer som spiller ind..Landingpages, quality score.. osv..

Hvad bruger i andre?

Hej Peter,

Jeg har lavet utallige test med konverteringsoptimeringsfunktionen i adwords. Du skal overveje følgende inden du slår det til:

  1. Selvom google ikke skriver det direkte nogle steder, optimerer den primært på annoncegruppeniveau. Dvs. hvis der fx er et par godt-konverterende keywords i én annoncegruppe men 10 andre som ikke konverterer, så kan du risikerer, at den nedprioriterer hele annoncegruppen, inkl de godt-konverterende keywords. 
  2. Afhængigt af hvor mange konverteringer du har, så tager det minimum 3-4 uger før du kan regne med resultaterne. Det vil derfor i mange tilfælde koste nogle penge at teste.

Personligt, vil jeg kun anbefale at anvende det, hvis du ikke selv har tid/viden til at optimere på den. Hvis du bruger de rigtige metoder, tager det ikke mere end 15-30 minutter om ugen, at optimere en stor kampagne. 

/Tobias

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)