Hej, Sidder lige og kikker på mine Adwordskampagner. Er meget i trivl om Konverteringsoptimering.. De fleste af vore kampagner er godkendt til konverteringsoptimering (CPA) men er meget i tvivl om det er en fordel eller ej.. Synes at selv om vi bruger konverteringsoptimering, at vi har meget høje klikpriser. Er selvfølgelig godt klar over at der er mange elementer som spiller ind..Landingpages, quality score.. osv.. Hvad bruger i andre? |
Hej Peter,
Lad være med at kigge på dine klikpriser til at vurdere hvor vidt dine kampagner kører godt. De er udelukkende et middel til at nå dit mål, nemlig profit.
Frem for at fokusere på CTR, Klik, CPC o.l. skal du kigge på hvad der betyder noget for dig og det er hvor mange krone / øre du får ud, når dagen, ugen, måneden, året er omme. Det er det eneste, som betyder noget for dig i sidste ende.
CPC, CTR, Klik osv. er vigtige faktorer, når du skal optimere dine kampagner, men er ikke noget de fleste forretningsfolk på din størrelse skal bruge, som parametre for succes.
Mht. Konverteringssporing:
Er du ikke synderlig skarp til AdWords eller ikke ønsker at bruge hverken tid eller hyre konsulenter, så kan Googles CPA-budgivning godt booste dine resultater.
Det er dog ikke noget, som de fleste ikke kan gøre bedre selv og enhver professionel Google AdWords Konsulent bør kunne give dig bedre resultater via manuel CPC-budgivning.
Håber, at du kunne bruge det til noget.
Mvh.
Andreas..