Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Duplicate Content / Wikipedia - go eller nogo

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino.

Min makker og jeg har en lille intern stridighed vi ønsker løst her på amino ved hjælp af Jeres feedback.

Vi har følgende side:

http://olsens-it.dk/shop/harddiske-og-tilbehoer-2s.html

Ovenstående indeholder i toppen et afsnit som er kopieret fra wikipedia (kildehenvisning kommer snart).

Jeg mener:

At det er skadeligt fordi det er duplicate content, basta.

Min makker mener:

Det er både en teknisk gavnende og understøttende tekstuel opsamling af viden, som bidrager til de besøgendes overordnede visit på vores hjemmeside, sammenholdt med den sælgende tekst der følger længere nede på siden.

 

Spørgsmålet er så:

  • Hvad synes brugerne (hvad synes I) om oplevelsen?
  • Hvad synes google om dette?

På forhånd tak.

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville nok hvis jeg var jer, vælge at omskrive det. Eller få én til at skrive det men mere "spiseligt" både for søgemaskiner og brugerne.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der andre der har noget feedback?

Fra København
Tilmeldt 13. Jun 10
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil mene det kommer an på hvor meget i har tænkt jer at bruge seo.. hvis i ikke har behov for at ligge godt på ord og det ikke er med i jeres markedsføring.. så betyder det intet..

hvis  i nu vil op og ligge godt på evt. harddisk, så vil det nok gøre det nemmere for jer hvis i omskrev.

jeg ville anbefale at omskrive.... copy/past er bare den nemme vej hvor man tit bliver straffet :)

Vil du også til tops i google? så send en PM - vi arbejder kun med seo løsninger som virker.. så skriv når alt håb er ude :)

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Jørgen,

Jeg synes, at I skal stille jer selv spørgsmålet "Hvor mange folk vil finde vej til vores harddisk-side uden at vide, hvad en harddisk er?".

For det er den gruppe, der vil have gavn af den der Wiki-tekst I har sat ind.

Som du forhåbentlig har læst mellem linierne. synes jeg, at den tekst er helt og aldeles overflødig i forhold til brugerne. Og når den er det, er det slet ingen grund til at rode med duplicate content fra Wikipedia oveni.

Vil I/din makker partout holde fast i teksten, så få ham i det mindste til at overveje, om der ikke er noget galt i, at den sælgende tekst står nederst på siden, hvor folk skal scrolle for at komme ned og den tørre, tørre tekniske tekst er det første, den besøgende bliver mødt af. Selv synes jeg, at I skal vælge en sælgende teaser-tekst foroven, herefter produkterne og til sidst den længere og mere uddybende salgstekst.

 

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville slette teksten helt fra forsiden. Den vil være irrelevant for de fleste. Lav evt. en menu i venstre side, hvor dem, der måtte være interesserede kan læse informationen. Øverst oppe bør I efter min mening have noget call-to-action tekst.

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak folkens, for storslået feedback.

Jeg håber jeg kan hjælpe Jer med noget en dag også.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)