Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

sammenkædning af meta tag "robots"

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Thomas Rosenstand:

 Jeg er bare blevet for gammel (ingen jokes, tak) til at turde anbefale noget, som kun dokumenteres med "maybe", "possibly" etc. Men sådan er vi jo heldigvis forskellige.

Det er jo ellers lige præcis det du gør når du anbefaler at holde dem adskilt... Dine maybes osv er blot endnu vagere.

Hvad har du af dokumentation for at det er bedre at holde dem adskilt? Ingen

 

 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Jesper - jeg tror ikke, jeg har hverken lysten eller evnerne pædagogisk til at lære dig om bedste tilgang, når der er tvivl. Jeg synes, du skal gøre, som du nu gør. Så gør jeg, som jeg har lært i tvivlstilfælde: Går safe.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Thomas, der er bare ikke noget "safe" ved den fremgangsmåde du anbefaler. Tvivlen går på HVAD der er "safe", så du kan arkivere pædagogikken og argumentere HVORFOR den ene tilgang er mere safe end den anden.

Google og Yahoo foretrækker den version hvor værdierne er samlet i eet robots tag. Hvordan kan du så mene at det er mere "safe" at gøre det modsatte?

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 553
Fra  dymagic Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jørgensen:
Hvordan kan du så mene at det er mere "safe" at gøre det modsatte?

Tror nu både Rosenstand, deMib og andre hardcore SEO-gutter stoler mere på deres egen forskning end på Google og Yahoo-guidelines...

Som programmør forstår jeg dog udmærket baggrunden bag din tese.  Men SEO er langt mere end guidelines og formodninger.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jimmy Carlsen:

Jesper Jørgensen:
Hvordan kan du så mene at det er mere "safe" at gøre det modsatte?

Tror nu både Rosenstand, deMib og andre hardcore SEO-gutter stoler mere på deres egen forskning end på Google og Yahoo-guidelines...

Som programmør forstår jeg dog udmærket baggrunden bag din tese.  Men SEO er langt mere end guidelines og formodninger.

Nu synes jeg det fremgik af Thomas' tidligere svar at han ikke havde testet det. At teste det er noget helt andet end at "antage" hvordan noget forholder sig. Hvis nogen af "de hardcore SEO gutter" har testet det, er den jo ikke længere end at beskrive testen og hvad udfaldet var. Hvis Danmark skal være et førende land inden for Search Marketing, så kan vi ikke basere vores arbejde på antagelser og "hearsay". I tilfælde hvor noget ikke er testet (fyldestgørende), må man forholde sig til den bedst mulige dokumentation.

Fred være med at nogen mener at vide hvordan tingene hænger sammen, men kan de ikke dele ud af hvorfor, så vil jeg til hver en tid lytte mere til Google (som ved det*) og Danny Sullivan (som deler ud af sin research) end "Rosenstand, deMib og andre hardcore SEO-gutter (hvem de end er)".

*) Ja, Google deler ikke ud af den fulde sandhed, Men taler de sandt bare 60% af gangene, så står man sig bedre ved at lytte til dem end ved at slå plat og krone.

/Jesper

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimmy Carlsen:
Tror nu både Rosenstand, deMib og andre hardcore SEO-gutter stoler mere på deres egen forskning end på Google og Yahoo-guidelines...

Præcis Jimmy! Og på flere af mine egne sites samt på endnu flere kunders benyttes et, to eller tre "Robots" tags, og på samtlige virker det perfekt i Google, Bing/yahoo, Yandex m.fl. Jeg har aldrig selv oplevet eller hørt om ét eneste tilfælde, hvor det ikke har virket på tværs af søgemaskinernes robotter. Derfor spiller jeg "safe" og anbefaler opdelingen dags dato. Hvis det om 3 måneder eller 2 år viser sig, at det andet virker perfekt på kryds og tværs af søgemaskiner, er det en ny sag.

Husk på, at mange kun sidder og arbejder i relation til Google - men vi er altså også nogle, der arbejder mere internationalt og må tage vidtgående hensyn til de mere perifere søgemaskiners adfærd.

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 553
Fra  dymagic Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jørgensen:
Jimmy Carlsen:
og andre hardcore SEO-gutter
(hvem de end er)

Ingen nævnt, ingen glemt... Og en del af dem sandsynligvis ukendte, da ikke alle deler lige så rundhåndet ud med deres forskning som de to førstnævnte.

Med hardcore SEO-gutter mener jeg blot de, der går så meget op i SEO, at de udfører deres egne tests, og ikke kun stoler på guidelines og hvad de ellers måtte støve op af interessant SEO-viden på nettet.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimmy Carlsen:

Jesper Jørgensen:
Jimmy Carlsen:
og andre hardcore SEO-gutter
(hvem de end er)

Ingen nævnt, ingen glemt... Og en del af dem sandsynligvis ukendte, da ikke alle deler lige så rundhåndet ud med deres forskning som de to førstnævnte.

Med hardcore SEO-gutter mener jeg blot de, der går så meget op i SEO, at de udfører deres egne tests, og ikke kun stoler på guidelines og hvad de ellers måtte støve op af interessant SEO-viden på nettet.

Det lyder bekvemt, så behøver du ikke forholde dig til argumenter men kan nøjes med at lytte til dem du har puttet i båsen med dine favoritter.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

Præcis Jimmy! Og på flere af mine egne sites samt på endnu flere kunders benyttes et, to eller tre "Robots" tags, og på samtlige virker det perfekt i Google, Bing/yahoo, Yandex m.fl. Jeg har aldrig selv oplevet eller hørt om ét eneste tilfælde, hvor det ikke har virket på tværs af søgemaskinernes robotter. Derfor spiller jeg "safe" og anbefaler opdelingen dags dato. Hvis det om 3 måneder eller 2 år viser sig, at det andet virker perfekt på kryds og tværs af søgemaskiner, er det en ny sag.

Husk på, at mange kun sidder og arbejder i relation til Google - men vi er altså også nogle, der arbejder mere internationalt og må tage vidtgående hensyn til de mere perifere søgemaskiners adfærd.

Se det her er til at arbejde med. Det indikerer at det i det store hele er ufarligt at splitte det op på to eller flere linjer, og at vi formentligt allerede har brugt for meget tid på denen niche af SEO. Har man en gennemprøvet teknik det virker hver gang, er der ingen grund til at afvige fra den (på de søgesmaskiner).

Da ingen på den anden side har haft nogen problemer i nogen af de større søgemaskiner ved at have alle robots tags på en linje , tyder det på at det formentligt er ligegyldigt om man gør det på den ene elle anden måde.

/Jesper

 

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 553
Fra  dymagic Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jørgensen:
Det lyder bekvemt, så behøver du ikke forholde dig til argumenter men kan nøjes med at lytte til dem du har puttet i båsen med dine favoritter.

Nu handler min seneste kommentar udelukkende om, hvordan jeg selv definerer begrebet "hardcore SEO-gutter".

Og med al respekt for andre folks SEO-arbejde, så mener jeg ikke man kan være hardcore inden for det felt uden at udføre egne tests. Og hvis man udelukkende følger retningslinjer fra søgemaskinerner, så vil jeg mene, at man nærmere tilhører kateorien "SEO-begynder".

Rosenstand og deMib nævner jeg kun ved navn fordi de så flittigt kommenterer og deler ud af deres viden herinde på Amino.

Men hvis du har en anden definition på begrebet, så fred være med det. Det skal ikke skille os ad.

 

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)