Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad ville i kalde dette på engelsk?

Side 4 ud af 5 (43 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

bets are free

ligesom toysrus Wink

Fra Stenløse
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 449
Fra  VATO - Programmering & Design Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:

bets are free

ligesom toysrus Wink

Arg, ok. Smart tænkt ;)

 

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Kender godt dit spil.

Men vi er vel enige om at du starter op internationalt. Så der findes du ikke allerede ;-)

.net kan lige så nemt søgeoptimeres og et godt navn med .net er bedre end et dårligt som .com.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 02:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Swon:
et godt navn med .net er bedre end et dårligt som .com.

 

Det kommer vel an på hvorfor man har valg .net.... eBay.net kunne jeg f.eks. godt forestille mig ikke ville være verdens mest optimale domæne - alt taget i betragtning....

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 9. Jun 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 05:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Dot net er meget undervurderet.

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er selvfølgelig meget logisk at et varemærkeregistreret navn ikke er vejen frem Wink

Men nu er der ikke noget sådan vigtigt på "freebetgame.com", efter min vurdering.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Swon:
Men nu er der ikke noget sådan vigtigt på "freebetgame.com", efter min vurdering.
Nej..... Ikke andet end et site, der kører efter præcist samme koncept som oddsspillet ;) Men jeg er dog enig i .net som sådan er et ganske udemærket domæne.... Der jeg er uenig er hvor man bruger .net til domænenavne, der ellers er næsten eller fuldstændigt magen til et .com-navn. Særligt hvis emneområdet for selve sitet er beslægtet.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Havde nok kigget på .com versionen lidt for kort, troede det var en point side. Skype-Giggle

Men hvis konkurrenten ikke er "større" burde det rent søgemaskine optimeringsmæssigt være muligt at få en bedre placering end denne .com side.

Og kunderne finder vel siden igennem søgemaskinerne?

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Swon:
Havde nok kigget på .com versionen lidt for kort, troede det var en point side. Skype-Giggle

 

Hæ hæ - ja man skal være vågen ude på nettet Skype-BigSmile

 

Swon:

Men hvis konkurrenten ikke er "større" burde det rent søgemaskine optimeringsmæssigt være muligt at få en bedre placering end denne .com side.

Og kunderne finder vel siden igennem søgemaskinerne?

 

Jo, sådan kan man naturligvis godt se på det... Jeg mener så bare der alligevel er lidt at overveje, inden man kaster sig ud i den slags.

Først og fremmest: Er det virkeligt den måde man ønsker, at drive forretning på? Jeg må indrømme jeg synes det er lidt usselt - men det er jo op til ens egen moral.

Derudover så er der jo det forhold, at man ret beset ikke ved det store om konkurrentens ambitioner.... Nu må jeg indrømme jeg ikke lige kender reglerne med .com og .net domæner osv.... Jeg må også indrømme jeg heller ikke har 100% styr på lovgivningen i forhold til varemærke- og ophavsretten. Men hvis vi tager udgangspunkt i freebetgame.com vil jeg da mene vi ihvertfald er ude i noget, hvor det ikke er helt urealistisk, man kommer på tværs af den slags lovgivning. Med andre ord er vi vel, som minimum, ude i en juridisk gråzone..... endnu en ting jeg klart mener taler mod den "strategi".

Slutteligt er der jo så også problemet med hvad vi kan kalde "omvendt typosquatting". I forhold til direkte links er det jo ikke det store problem.... Men jeg vil godt vædde med man hurtigt kommer til at levere noget trafik til konkurrenten. Om det så er et større problem eller ej kan man jo altid diskutere... Men det er da værd at tage med i sine overvejelser...

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er intet moralsk eller lovgivningsmæssigt forkert ved at bruge et .net domæne blot fordi .com domænet er taget. Yderligere er det ganske almindelige ord der er sammensat, og derfor svært at tage varemærke beskyttelse på.

Copyright kan intet gøre her.

Varemærke er en undtagelse og den har vi diskuteret.

 

Det er helt sikkert at man levere direkte besøg til konkurrenten - som mit første eksempel forklarede startede en side som beautifulpeople på et .net domæne da .com domænet var optaget. De opkøbte så senere .com for ikke at miste noget trafik til denne side længere.

Men hvis mulighederne for trafik er 100.000 pga. det rigtige domæne navn.
Så gør det måske ikke så meget man mister 30.000 til konkurrenten, hvis et "dårligere" domæne navn kun havde potentiale til 10.000 besøgende.Smile

Side 4 ud af 5 (43 indlæg)