Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunne en sådan service blive aktuel for jer?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 31. Aug 08
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

En tanke ramte mig forleden, og nu har jeg gået og spekuleret et par dage.
Ideen går i al sin enkelthed ud på at udføre evalueringer, regressionstest, systemtests og generel test & fejlfinding.

Jeg er pt. ansat som testmedarbejder i en stor dansk virksomhed, og tester interne systemer, web applikation, websites osv osv. 
Kunne det tænkes at i som iværksættere (hvor tiden er lidt trang) kunne have brug for at købe sig til en gennemgang, af ens Website, Designs, Systemer, webshops, funktionaliteter og andet?

- En Kollega og jeg overvejer, at lave et forsøg hvor vi simpelthen tilbyder erhvervsfolk at de kan sætte os til at teste deres sites og systemer, tjekke for døde links osv osv. 

Planen er enten at gøre det på timebasis, eller mere projekt orienteret - og ved endt test/gennemgang udarbejde en rapport/dokumentation for det udførte arbejde, samt forbedringsforslag og hvad der ellers måtte være af ønsker!

hvad synes i om ideen?

Mvh.
Christoffer

Kunne du finde på at benytte dig af et sådant tilbud?

  • Ja (42,4%)
  • Nej (45,5%)
  • Måske (12,1%)
  • Totalt antal stemmer: 33

Min legeplads - http://stofs.dk
Blog & Web om alle mine projekter !

Fra Lamplaimat, Thailand
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 218
Fra  CS-WEB Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder som et godt initiativ.

Fra Aalborg
Tilmeldt 31. Aug 08
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt med lidt feedback :)
- Den overordnede plan er naturligvis ikke på plads endnu, men bare det at folk ville overveje at benytte sig af en sådan service er jo herlig.

Min legeplads - http://stofs.dk
Blog & Web om alle mine projekter !

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Christoffer Frandsen:

Hej Aminoer.

En tanke ramte mig forleden, og nu har jeg gået og spekuleret et par dage.
Ideen går i al sin enkelthed ud på at udføre evalueringer, regressionstest, systemtests og generel test & fejlfinding.

Jeg er pt. ansat som testmedarbejder i en stor dansk virksomhed, og tester interne systemer, web applikation, websites osv osv. 
Kunne det tænkes at i som iværksættere (hvor tiden er lidt trang) kunne have brug for at købe sig til en gennemgang, af ens Website, Designs, Systemer, webshops, funktionaliteter og andet?

- En Kollega og jeg overvejer, at lave et forsøg hvor vi simpelthen tilbyder erhvervsfolk at de kan sætte os til at teste deres sites og systemer, tjekke for døde links osv osv. 

Planen er enten at gøre det på timebasis, eller mere projekt orienteret - og ved endt test/gennemgang udarbejde en rapport/dokumentation for det udførte arbejde, samt forbedringsforslag og hvad der ellers måtte være af ønsker!

hvad synes i om ideen?

Mvh.
Christoffer

[Vælg venligst det originale indlæg for at få adgang til afstemningen]

Kunne du finde på at benytte dig af et sådant tilbud?

Hvilken tilbud? :)

 

Med venlig hilsen

Bastian

Fra Lamplaimat, Thailand
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 218
Fra  CS-WEB Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det med at få gennemgået siden af en "uvildig" , det er egentligt det som ville tiltale mig, det bliver jo nok brugt af de fleste på et eller andet plan, jeg få bekendte og lignende til at kigge på sider, både it sagkyndige og så selvfølgelig ganske almindelige brugere... så gennemgår jeg jo selvfølgelig også selv en side, og kunderne gør ligeså , men vi kan sagtens have stirret os blinde et eller andet sted i forløbet.
Kan da se det bliver også brugt rimeligt meget herinde på Amino med at bede om feedback på nye sider... og der kommer da som regle nogle ret gode gennemgange af tingene.

 

Claus

Fra Aalborg
Tilmeldt 31. Aug 08
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Min legeplads - http://stofs.dk
Blog & Web om alle mine projekter !

Fra Aalborg
Tilmeldt 31. Aug 08
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus Nielsen:

Det med at få gennemgået siden af en "uvildig" , det er egentligt det som ville tiltale mig, det bliver jo nok brugt af de fleste på et eller andet plan, jeg få bekendte og lignende til at kigge på sider, både it sagkyndige og så selvfølgelig ganske almindelige brugere... så gennemgår jeg jo selvfølgelig også selv en side, og kunderne gør ligeså , men vi kan sagtens have stirret os blinde et eller andet sted i forløbet.
Kan da se det bliver også brugt rimeligt meget herinde på Amino med at bede om feedback på nye sider... og der kommer da som regle nogle ret gode gennemgange af tingene.

 

Claus

Det er blandt andet, ét at de punkter vi regner med at kunne benyttes på - vi oplever i hverdagen, ofte at de systemer vi tester er fyldt med fejl og mangler. Simpelthen fordi at de folk der sidder med det inden det bliver released til test kigger sig blind.
Vi mener selv at vi kan tilbyde både friske øjne, på brugerniveau - men samtidig har vi begge en større forståelse for systemopbygning, webshop ordre flows, GUI test, Regression & Funktionalitet samt Billing.

Som en bonus, er planen at vores "service" skal være til billige penge - så begge parter får en succes.
Vi har interessen, vi har flair for fejlsøgning, bug rapportering og generelt vende tingene på hovedet - med positivt resultat.

Min legeplads - http://stofs.dk
Blog & Web om alle mine projekter !

Fra Århus
Tilmeldt 18. Aug 09
Indlæg ialt: 24
Fra  Grøn Polering Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Som du selv antyder, er budgettet jo lidt skrabet i mange virksomheder i øjeblikket, men der er da så mange dårligt fungerende firmahjemmesider, som ikke ligefrem er med til at underbygge en stærk vækst i virksomheden, at det kunne være en god idé at få det kigget igennem.

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christoffer,

Som udgangspunkt synes jeg det lyder som en god idé, men jeg tror at i skal vælge mellem en af to mulige modeller:

Enten at gå efter lidt større kunder, der skal have lavet "simple tests" ala. det du beskriver, og så sælge det som en top tjekket pakke, som betyder at de ikke selv skal bruge energi på testen men blot modtager en færdig rapport over funktionaliteten, som de evt. kan gå igennem med programmøren. Det kunne også være noget med at have kontakt til faste testgrupper med forskellig demografi, osv. Jeg ved faktisk ikke hvor mange der gør sig i sådan noget og om der overhovedet er marked for det.

Alternativt kan man forsøge at lave det mere "konsulent-agtigt", hvor i i højere grad analyserer sitet og bruger længere tid på at skrive en gennem arbejdet optimeringsrapport. Men der er så vidt jeg ved rimelig hård kamp om optimeringsmarkedet, og det kræver i høj grad også at man for alvor kan byde ind med noget.. Nu kender jeg intet til din / jeres baggrund.

Det jeg ikke helt tror på er at prøve at tilbyde at teste mindre websites, i form af de "simple tests". Det giver i min verden ikke rigtig mening, i og med "besværet" med at indgå en aftale, osv. næsten betyder at man lige så godt kan gøre det selv.. Næsten.. Og så sidder pengene måske heller ikke så løst hos de helt nystartede.. Men okay... Hvis i har en inovativ og smart måde at gøre det på er der måske et marked. :-)

Det var bare lige hurtige kommentarer fra hoften. Håber det kan bruges. God dag!

 

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra Aalborg
Tilmeldt 31. Aug 08
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael.

Først en stor tak, for at du lige tog dig tid til at komme med nogle konstruktive synspunkter, og ikke mindst lidt konstruktiv kritik.
Som nævnt i første indlæg, så er det et projekt der kun består af tanker og ideer. Derfor er målgruppen heller ikke fastlagt endnu :) (Derfor vi lige lodder stemningen)

Men vi er meget enige med hensyn til at sælge servicen som en "samlet pakke" - og tror/ved også det er her vi har vores force. Som kommentar til det du skrev med, at køre det på "konsulent basis" tror jeg ikke at det bliver aktuelt, i første omgang.

Men vi tror på at der er et marked for dette, vi skal bare lige have fundet den rigtige opskrift :)
- din kommentar er noteret, og vi vil ud fra det du skriver - revurdere og tænke det hele igennem én gang til.

Tak !

Min legeplads - http://stofs.dk
Blog & Web om alle mine projekter !

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)