Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervscase: Etablering af Webshop og Bordbestilling

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er :-)

Jeg sidder i øjeblikket med en erhvervscase om Fur Bryghus ApS, og forsøger at beregne, hvad det ville koste dem at udvide deres hjemmeside med en webshop samt et bordbestillingsprogram. Ideén med det er at Bordbestillingsprogrammet skal give kunden mulighed for at se hvor der er ledige pladser, og selvfølgelig give dem mulighed for at bestille plads. Hvad vil det sådan ca. koste for at få lavet et sådan system på deres hjemmeside? Skal bruge en anslået pris. :-)

Angående integreringen af webshoppen, har jeg sagt at det vil koste dem ca. 3500 kr. hvis de benytter sig af oscommerce, og får en programmør til at sætte det op (tager vel kun en times tid á måske 500 kr.) og køber betalingsløsninger (dankort og visa dankort). Det synes jeg selv lyder meget fornuftigt :-)

Håber der er nogen der kan hjælpe lidt :-)

Med venlig hilsen

Henrik Nielsen

 

 

The only place where success comes before work is in the dictionary.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes bordbestillingssoftware som kan det der, men jeg kan ikke huske hvad det hedder. Anyway...der er sikkert flere.

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det tænkte jeg nok :-)

Men så skal det jo også integreres på siden, hvilket de jo nok ikke selv kan gøre - så vil det jo også koste, men hvor meget? Skal netop bruge en anslået pris på det.

The only place where success comes before work is in the dictionary.

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

3.500 er måske lidt i underkanten. Det kommer selvfølgelig an på deres krav til design og tilpasning

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad vil du så tro det vil koste? Sådan ca.

Jeg tog udgangspunkt i:

http://readyweb.dk/produkter/webshop

Og har du en idé om hvad et bordbestillingsprogram vil koste?

 

The only place where success comes before work is in the dictionary.

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan på ingen måde anbefales, at få nogen til at sætte en standard osC shop op. Selv om du finder udenlandsk arbejdskraft, så kan der ligge rigtig meget arbejde i blot at få standard open source systemer til at køre 100%. Blot sprogfil overførslen, fragtsystem og gateway kan være være ret arbejdstung kost.

Dertil skal du/i seriøst overveje den udgift det kan være at holde sin shop up to date, med hensyn til sikkerhed, søgemaskiner, ændringer etc. Hvis man snakker budgetter på 3500 i opstart, så tror jeg dine kunder kan blive overrasket over hvad de vil koste dem hver gang de vil have lavet blot en lille ting om. De små ting er jo ikke altid en selvfølge at det tager en programmør ½ time at lave.

For 3500 får du ikke megen unik shop. Se standard osC på

http://php.opensourcecms.com/scripts/details.php?scriptid=94&name=osCommerce

For prisen du nævner kan du nok få lavet de tre typiske templates "Hovedside, kategoriside og produktside" Hertil skal du ligge implementeringen af designet i shoppen. I osC tager det typisk fra 3-6 dage (alt efter talent på programmør og kompleksitet af design).

Jimmy

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik. 

Når du nu sidder med business casen... hvor stort er potentialet? - hvad slags omsætningsmæssig forøgelse snakker vi om? - 

ikke for at lyde hård, men hvis budgetteringen er så stram at du kigger på osCommerce og < 5.000 kr, så gætter jeg på at Fur Bryghus måske ikke regner med at det her kommer til at booste deres pengekasse - og hvis det er sandt - hvorfor så overhovedet gøre det. 

Jeg er kæmpe fortaler for at udnytte alle potentialer i en forretning, men hvis man vælger og gøre det - skal man gøre det ordentligt - osCommerce og 3.500 kr, er bare ikke seriøst nok i mine ører. 

 

EDIT: 

efter at have læst det igen, noterer jeg mig, at jeg slet ikke kommer med noget konstruktivt (sorry) -  så here it goes:

jeg synes du skal bruge nogle timer sammen med fur bryghus, for at lave en ordentlig kravsspecifikation, og derefter synes jeg du skal undersøge markedet, bredt for mulige platforme, for derefter at bede om tilbud ud fra dine krav... det giver dig et meget bedre overblik over omkostningerne, som du så kan vurdere den enkelte platform / udviklingsteam  ud fra. 

Gør fodarbejdet - der er desværre ingen smutveje - hvis du gerne vil have en ordentlig businesscase

/EDIT

-Karsten

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi kan levere en køreklar shop (baseret på Magento) inkl. design samt hosting og betalingsgateway i første år til 9.995,-. Prisen er så lav fordi vi anvender et outsourcet team.

Hvis du får en pris der er billigere fra en dansk udvikler/freelancer/virksomhed, vil jeg ikke mene at det er seriøst. 

Derfor er 3.500 nok i underkanten. I skal vel også have noget design på løsningen og ikke bare installeres en "tom/blank" shop?! 

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres svar allesammen! :-)

Så må vi håbe det går godt til eksamen!

 

The only place where success comes before work is in the dictionary.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

HEj

Nu har alle andre kommenteret på delen omkring webshop. Du snakker også om booking af borde etc. Her kommer det selvfølgelig an på hvor avanceret et system man vil have. Jeg vil tro at man kan få et billigt / gratis Open Source, men det kan også tilpasses 100% og laves visuelt flot.

I min branche med interaktive rundture, ville et forslag se ud som dette:

http://www.panoguru.com/booking/
(ikke lavet af os, men et lignende projekt kan sagtens laves)

Det er nok i den dyre ende, men igen, så afhænger det jo af budgettet og formålet.

Håber det kan bruges som inspiration

Hilsen Morten

 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)