Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til branchekode

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej alle aminoer,

 

jeg står og skal hjælpe med at registrere en blog som en virksomhed. Bloggen beskæftiger sig med nyheder indenfor musik, tøj og mode, og behøver et CVR-nummer for at kunne indtjene reklamekroner.

 

Umiddelbart er jeg kommet frem til flg. branchekode:

63.12.00 Webportaler
  • Drift af websteder, der anvender en søgemaskine til at generere og vedligeholde store databaser over internetadresser og
  • indhold i et søgbart format
  • Drift af andre websteder, der fungerer som portaler til internettet, fx mediewebsteder, der leverer regelmæssigt opdateret indhold
  • Udgivelse af bøger, dagblade, ugeblade mv. via internettet, jf. hovedgruppe 58
  • Radio
  • og tv
  • virksomhed via Internettet, jf. 60

 

Er den dækkende? Og hvad er "risikoen" ved at vælge en "forkert" eller ikke dækkende branchekode? Bruges det hovedsageligt til DST, eller hvordan og hvorledes?

 

på forhånd mange tak.

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg er orienteret, definerer branchekoden hvad f.eks. Skat vil synes er indkøb, der giver mening i din virksomhed.

Hvis du har angivet din virksomhed som 63.12.00 - webportal - så vil de nok synes det er mærkeligt, hvis du f.eks. køber 10 ton gødning og søger om importtilladelse til sprøjtegifte samt momsfradrag for indkøb af traktorer :o)

 

Skat vil nok ikke gøre det store medmindre det er grelt, men din revisor skal jo godkende regnskabet som retvisende, så det er nok i første omgang ham du skal snakke med, hvis du er i tvivl.

 

Hilsen Allan

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar :-)

 

mht. revisor - når det er en mindre enkeltmandsvirksomhed, er det vel tilladt at udarbejde regnskabet selv, og derfor ikke have en revisor tilknyttet, eller er det helt forkert forstået?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Revisor godkender ikke umiddelbart branchekoder.

Branchekoder anvendes af SKAT til sammenligning af virksomheder indenfor samme branche samt ti udsøgning m.v. i forbindelse med ligning. Herudover tillige til statistiske formål.

Det er i hvert fald, hvad jeg har fået oplyst gennem tiden.

Hilsen

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay; fair nok. Jeg har bare hørt det, som jeg skrev ovenfor, men jeg stoler nok mere på hvad du siger end på hvad jeg måtte have hørt på et tidspunkt :o)

 

Hilsen Allan

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet med en forkert branchekode kan være, at din virksomhed afviger væsentligt fra "normen" og hermed indirekte bliver mål for SKAT's opmærksomhed, med en efterfølgende ligning og kontrol.

Ikke at det er noget problem Wink, men alligevelCool

Hilsen

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

melc:
mht. revisor - når det er en mindre enkeltmandsvirksomhed, er det vel tilladt at udarbejde regnskabet selv, og derfor ikke have en revisor tilknyttet, eller er det helt forkert forstået?

Rigtigt forstået......

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svar. Jeg er blevet en del klogere og en del mere afklaret :-)

 

Rigtig god dag til jer alle.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)