Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny webshop hvad CMS skal man vælge

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2186
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved og lave en webshop. Jeg er kommet til at jeg har besluttet mig for at lave en som sælger sportstøj

Dette er et projekt som bare skal kører sideløbende med det jeg har. Da jeg aldrig sælger tøj uden tøj og broderi.

Jeg har en hjemmeside nu tex-tryk jeg ved ikke om jeg skal lave et subdomæne til denne eller starte på en nyt domæne ?

Jeg ved ikke hvad CMS jeg skal vælge da alle jo siger de er gode. Jeg kan godt lide en side men en masse muligheder for kunden så man eks kan vælge hvad farve tøj man ønsker på forsiden. Det kunne være en flot galleri som kunden kan tilpasse fra forsiden eller ligende.

Hvad CMS er bedst ? 

Andre gode ideer ? 

Thomas

 

 

Mine hjemmesider: Tryk på tøj -  Tryk på t-shirts

Fra CPH K
Tilmeldt 13. Nov 09
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

 

I forbindelse med dine overvejelser med valg af CMS, er der naturligvis nogle indledende overvejelser til krav og funktionalitet - som du henholdsvis ønsker at demonstrere i frontend og backend. Hvis shoppen skal have mange spændende applikationer for dine kunder, er Magento den vi har haft bedst succes med. Ønsker du derimod en simplere version, der ikke har de store kravs specs - findes der en række forskellige OS CMS derude.

Vi har lavet www.klinikforsyning.dk i Magento, da denne har store krav til funktionalitet for kunderne - men også mulighed for at tilføje mange spændende applikationer og muligheder.

Af mindre omfattende shops har vi bl.a. lavet www.stormave.dk og www.kinesiotapeonline.dk. Disse består af mindre sortimenter og er lavet i et mere brugervenligt CMS-miljø.

 

/Thomas

ennovizion group

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Thomas Reberholt:
Jeg har en hjemmeside nu tex-tryk jeg ved ikke om jeg skal lave et subdomæne til denne eller starte på en nyt domæne ?

Hvis det ikke har direkte relation til tex-tryk så mener jeg ikke det bør være på et subdomæne, så får du mere ud af at lave det på et særskilt domæne og så linke til tex-tryk.

Thomas Reberholt:
Jeg ved ikke hvad CMS jeg skal vælge da alle jo siger de er gode.
 

Ja det har jeg hørt før :) Det du skal starte med er at få defineret hvilke behov har du, når det er gjort så kan du bedre finde frem til en leverandør.

Thomas Reberholt:
Hvad CMS er bedst ?
 

Nu bliver Magento Commerce nævnt et par gange i tråden, det er et stort og kendt open source system som indeholder uendelige mange funktioner, så i første omgang er det lidt af en mundfuld at gabe over, men på det lange bane kan det måske komme dig til gavn. 

Nogle af de klare fordele jeg ser i magento til en tøjbutik er at der findes nogle gode tilvalgsmoduler der håndterer forskellige farver på en t-shirt og størrelser - Det er blandt andet en af de funktion mange af de danske hostede løsninger mangler.

Så min anbefaling vil være at kigge nærmere på magento, tag fat i enten Rasmus fra Get a shop, eller andre der arbejde i magento og leg lidt med en demoshop.

Det du skal være opmærksom på er at magento er "billig" i månedlig ydelse, men der skal også være plads i budgettet til løbende opdateringer, fejlrettelser, ekstra funktioner. Hvorimod disse som regel er indregnet i en hosted løsning.

Fra Harrislee
Tilmeldt 29. Nov 09
Indlæg ialt: 230
Fra  Intelligent Web Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Jeg er hel enig med de andre i, at CMS valg er betinget af de funktioner, som du har brug for. Det er ligesom at vælge mellem to køretøjer: skal du bo på landet, så er det et firehjulstræk, der vil passe dig bedst, bor du til gengæld i en storby, så er det en lille Smart, der vil være mest hensigtmæssig for dig. Husk, at jo mere ekstra funktioner du vil have i din webshop, jo mindre brugervenlighed vil du få (i hvert fald i backend). Magento er et CMS, hvor webshops funktionalitet og brugervenlighed hænger virklig godt sammen. Som Martin har sagt, kan Magento med sine tillægsmoduler være en god løsning til at handle med tøj.

 

Hilsen
Nazar

Besøg HowCool.dk - Højhælede sko, Lingeri, Modetøj, Frække Kostumer!

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillad mig at blande mig i tråden, og komme med et tillægsspørgsmål.

Jeg står lidt i samme situation. Jeg vil gerne betale mig fra design, opsætnig og igangsætning, men jeg vil gerne have mulighed for selv - efterfølgende - at kunne ændre i tekster/billeder, lægge flere tekstsider/billeder ind uden hver gang at skulle 'bede om lov'.

- og jeg har intet forstand på kodning og teknik, så det skal være lige ud ad landevejen. Jeg har dog efterhånden sat mig noget ind i seo optimering, så det skal naturligvis være mig som kan bestemme titles etc.

Når jeg nu skal vælge en udbyder til at klare 'det fine' kan jeg lige så godt fokusere på de som tilbyder opretning i 'tilgængelige' systemer, jfr ovenfor.

Altså:
- hvilke systemer kan anbefales når teknikerne får lov at klare indledningen, og jeg efterfølgende selv skal have mulighed for at 'nulre' lidt ??

Hilsen Gitte

vb

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Gittemor:

Tillad mig at blande mig i tråden, og komme med et tillægsspørgsmål.

Jeg står lidt i samme situation. Jeg vil gerne betale mig fra design, opsætnig og igangsætning, men jeg vil gerne have mulighed for selv - efterfølgende - at kunne ændre i tekster/billeder, lægge flere tekstsider/billeder ind uden hver gang at skulle 'bede om lov'.

- og jeg har intet forstand på kodning og teknik, så det skal være lige ud ad landevejen. Jeg har dog efterhånden sat mig noget ind i seo optimering, så det skal naturligvis være mig som kan bestemme titles etc.

Når jeg nu skal vælge en udbyder til at klare 'det fine' kan jeg lige så godt fokusere på de som tilbyder opretning i 'tilgængelige' systemer, jfr ovenfor.

Altså:
- hvilke systemer kan anbefales når teknikerne får lov at klare indledningen, og jeg efterfølgende selv skal have mulighed for at 'nulre' lidt ??

Hilsen Gitte

Hej Gitte.. Alle de webshops som du kender idag, har du mulighed for selv at oprette produkter, kategorier, billeder tekster og meget mere..

Rasmus Lindgren Som skrev tidligere har vist et godt tilbud på 10.000 for et design, opsætning og host & Betalingsløsning betalt i et år (mener jeg) og det er Magento han arbejder med. Det er en af de tunge drenge i klassen af shop systemer men det er forholdsvis let at bruge og hvis man er seriøs med sin webshop så tror jeg helt sikkert han kan hjælpe :)

Evt systemer som du også kan bruge er DanDomain Shop & ScannetShop. Dog koster de en månedlig ydelse og det er dyrere at få lavet designs til hvis du ikke selv vil rode inde i deres system med det.

 

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gitte,

Vi har et nyt webshop system på trapperne som er en udvidelse til Joomla.

Dermed får du webshop og CMS i en integreret løsning.

Vores løsning er unik på den måde at du kan lave op imod 80% af alt hvad man arbejder med en webshop direkte i webshop systemet og altså ikke skal ud og ligge og rode i php filer og andet.

Hvis det har interesse så kan du fange mig på email@redweb.dk så kan vi jo tage en snak om en demonstration.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Bautik:

Hej Gitte.. Alle de webshops som du kender idag, har du mulighed for selv at oprette produkter, kategorier, billeder tekster og meget mere..

Rasmus Lindgren Som skrev tidligere har vist et godt tilbud på 10.000 for et design, opsætning og host & Betalingsløsning betalt i et år (mener jeg) og det er Magento han arbejder med. Det er en af de tunge drenge i klassen af shop systemer men det er forholdsvis let at bruge og hvis man er seriøs med sin webshop så tror jeg helt sikkert han kan hjælpe :)

Evt systemer som du også kan bruge er DanDomain Shop & ScannetShop. Dog koster de en månedlig ydelse og det er dyrere at få lavet designs til hvis du ikke selv vil rode inde i deres system med det.

Tak for linket. Ja det er korrekt. 9995,- for en køreklar shop på Magento (unikt design, opsætning samt hosting og betalingsgateway første år). Det er let at komme igang med og som Bautik skriver en utrolig stærk platform (men det har jeg også skrevet i mit første indlæg :)).

Hvis du vil se mere om vores produkt kan du besøge: http://getashop.dk

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)