Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

investorer til cafe

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 101
Fra  Brazil Event Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en rigtig god ide til en cafe og jeg vil rigtig gerne i gang, men jeg kan bare ikke vente til jeg selv har alle pengene til projektet. så mit spørgsmål er hvordan gør man, hvis man skal søge investorer til sit projekt.

Fra Nørresundby
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 01:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg tænkte på det samme, så jeg følger lige med :-)

 

Hilsen

Dennis Andersen

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

For at få investorer med på idéen, skal du have lavet en 100% køreklar forretningsplan, så du bare skal trykke på speederen når du får tilført kapital. Du skal have lavet en masse gennemarbejdet materiale som du kan bruge til at fremvise dit koncept på, budgetter og forretningsbeskrivelser - det vigtigt her er, at der f.eks. ikke kommer store budgetoverskridelser - for kan man så stole på resten?

 

Men er det ikke en mulighed at gå i banken?

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 09
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Jesper siger så skal der laves en gennemarbejdet forretningsplan, markedet skal undersøges, og der skal laves et udkast til et budget.

Fordi markedet for caféer er så konkurrencepræget, så har jeg ikke indtryk af at der er vildt mange der investerer i dette marked. Hvis du vil have investorere ind tror jeg du skal satse større end en enkelt café.

Af investorere skal du nok primært ud og lede efter Business Angels. Det er mennesker med en masse penge der investerer i opstartsfirmaer, mange af dem har selv været iværksættere og haft succes med det. Andre har haft en stor erhvervskarriere. Fordelen ved at få nogle af disse som investorere er at de ikke kun bidrager med kapital, de ønsker i lige så høj grad at bidrage med deres ekspertise og netværk, for at sikre at deres investering går bedst muligt.

Hvis du vil læse mere om Business Angels, og andre former for investorere kan du kigge på Dansk Venture Capital og Private Equity Associations hjemmeside: http://www.dvca.dk. Under Business Angel Net er der en liste over de investeringsnetværk der er i Danmark for Business Angels.

Når du har lavet en forretningsplan vil jeg også anbefale dig at tjekke hele din idé på http://www.hitrater.dk som også er en side mange af de forskellige Business Angels anbefaler.

Til sidst så skal du vide at det kan blive en meget langstrakt proces at finde investorere, hvor meget af tiden går med ting som ikke synes at være relevante for det man i sidste ende gerne vil bruge sin tid på. Alt efter dit behov for kapital kan de nogle gange være meget lettere "bare" at låne pengene i banken.

Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 101
Fra  Brazil Event Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for svaret det er helt klart noget jeg kan bruge, hvis jeg vil gå videre med min ide.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Bonita.

 

Det er ikke for at skræmme. Jeg er en gammel rotte i den branche. Kan kun sige pas på, der er mange som vil hjælpe, men de springer fra når resultaterne udebliver. Hold dig fra låne hajer og lad være med at indgå partner skab. Du skal være dig selv hele vejen igennem. Køb et eksisterrende lokale. Opstartsfasen med nyt køkken og kunder i en branche hvor 80 % kører med rødetal. Er din idé på niveau med facebook el. Starbuks skal investorene nok komme. Pas også på advokater og revisor i den branche.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)