Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billeder laves om til tekst

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Rødovre
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej en klog :-)

På denne side er alt min tekst lagt ind i produktbillederne. Men jeg vil lave det om til tekst for sig, så er det lidt nemmere at rette. Jeg er nu helt i toppen med siden på google, hvis man søger på usb nøgler med logo osv. Så jeg ville være ked af at ryge ned, hvis jeg sletter det og laver nye "kasser" med tekst for sig og billede for sig.

de 2 øverste er nyheder som ikke var på siden før, så dem jeg har lavet i det "nye" jeg vil.

Hvis jeg sletter det, ryger jeg så væk og så kan jeg være heldig at komme op i toppen igen, når robotten er på tur næste gang ?

Nogen gode forslag til hvad jeg kan gøre for at undgå at ryge væk fra toppen ?

http://www.topsupplies.dk/fokus/usblogo.html

mange hilsner fra signe

Mange hilsner SB

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Signe, 

God ide at lave det om til tekst. For det første for at det er nemmere for dig at rette i. 

Bonussen her er den, at Google elsker tekst og jo mere tekst du kan få frem på din forside og stadig holde det overskueligt og brugervenligst des bedre. 

Du skal på ingen måde være bange for at det forringer dine resulatater i Googles SERP. 

Tværtimod er det eneste du "risikere" faktisk at få nogle flere besøgende ind på din side, da der nu er mulighed for at ranke på flere ord/sætninger (long tail søgninger). 

Så gå igang :)

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Signe

Hos mig ligger du nr. 5 i google, hvis jeg søger på: "usb nøgler med logo". Det er måske også den placering du mente, men ellers skal du huske at du ikke nødvendigvis er nr. 1 fordi du kommer frem som nr. 1 når du selv søger.

Google leverer i stigende grad "personificerede resultater", hvilket betyder at det du ser, ikke nødvendigvis er det samme som alle andre ser. Og slet ikke hvis du er logget ind i google - så er det endnu værre :)

Men derudover så kan det da kun blive bedre, både for Google OG dine brugere at det bliver tekst. Det kan være virkelig irriterende når det kun ligger som billeder, også for brugeren som ikke kan copy/paste teksten til en ven hen over msn eller lign.

Men tillykke med at du har fået arbejdet dig op i listerne på søgemaskinerne - det kan da kun blive bedre fremover så med de tiltag du påtænker Yes

Fra Rødovre
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

OK, tak tak - men hvis jeg sletter de billeder (som jeg hver især har kaldt noget specielt - feks. Rød USB nøgle) så forringer det ikke noget  i forhold til at ligge på google ?

Den tekst jeg har skrevet på alle billederne når man tager sin mus henover, det er ikke den der er med til at jeg ligger højt i google så ?

Mange hilsner SB

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 478
Fra  kornerupdesign Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hos mig ligger du som nr 8 på side 1.

Det bliver sikker en gevist for din side at du piller teksten ud af billederne og lægger den ind som almidelig tekst. Google kan ikke læse tekst inde i et billed. Den ved jo ikke bedre end at det er et billedformat og genkender den som dette! Tænk lidt på, når man nogle gange får mærkelige spam mails, der er vedhæftet en jpg-fil, hvor der står skrevet noget (som regel slemme ord!) inde i billedet. Det er samme princip - i det her tilfælde for at undgå at blive "læst". Så derfor, brug altid kun tekst i billeder som en grafik/effekt og ikke som oplysning.

:-) Dorthe

Fra Rødovre
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt klar over at billeder ikke kan læses på google. Mit spørgsmål lyder på at jeg har kaldt alle billederne noget, feks. Rød USB nøgle osv. Og derfor vil jeg høre om det ikke har så stor betydning, til at jeg ligger højt. Jeg kalder selvfølgelig mine andre billeder det samme, men der går vel noget tid før google robotten kommer forbi min side igen...

Men jeg tror jeg bare går i gang :-) tak for alle input.

Mange hilsner SB

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Signe,

Du kan ganske problemfrit fjerne alle de tekster, du har lagt ind på selve billederne.

Hvis vi skal blive lidt tekniske, har du nemlig lagt teksterne ind som "title" på billedet, og det bruger Google ikke i sin rangering af sider (i hvert fald ikke ifølge min egen test af emnet). Hvis du vil have, at Google skal læse og bruge tekst, som du lægger ind på billederne, skal det ske i den såkaldte "alt"-attribute eller "alternative tekst". Det er den tekst, som vises/bruges, hvis man har slået billeder fra i sin browser, er blind og får læst sin side op af special-software eller man er en robot fra en søgemaskine.

Så vidt jeg kunne se ved et par stikprøver har du slet ikke brugt alt-teksterne, så i Googles øjne har du bare en masse billeder uden tekst indbygget.

Fra Rødovre
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

bortset fra det - ved godt at det ikke høre ti her. Men udfra jer står der feks. "privat ansat" eller "selvstændig med I/S" hvor retter man det i sin profil, for jeg er ikke franchister eller hvad det nu var der stod hos mig :-)

Mange hilsner SB

Fra Rødovre
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej frank - jamen så må jeg bare igang :-) tusind tak for hjælpen!

Mange hilsner SB

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Signe Bennekou:

bortset fra det - ved godt at det ikke høre ti her. Men udfra jer står der feks. "privat ansat" eller "selvstændig med I/S" hvor retter man det i sin profil, for jeg er ikke franchister eller hvad det nu var der stod hos mig :-)

Det er en slags forum-rangordning, der sker i de titler. Man får mere og mere fornemme titler, jo mere aktiv man er.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)