Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mine dvd-film er ikke relevante for google

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg sælger brugte dvd-film som I kan se i min signatur.

Men mine enkelttitler er ikke relevante hos google.

Hvordan kan det være? Kan jeg gøre noget for at gøre dem mere relevante, måske så relevante at google gider vise dem et sted på deres side 1. Hvis folk nu f.eks. søger efter the matrix eller ringenes herre - de film har jeg ! Er min side mindre relevant end de andre der dukker op eller har de bare snydt sig til rette med linkbuilding og keyword stuffing?

Kan jeg blive relevant uden "blackhat seo" ?

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen,

Ved et par hurtige søgninger på dvd + filmtitel fandt jeg nogle af dine film på pladser i 40-50 kategorien. Dvs. at din side ikke opfattes som helt irrelevant.

Men du er nødt til at forholde dig til, at det er et temmeligt konkurrencepræget marked i søgemaskinerne. Dine store konkurrenter har hele sites, som ikke laver andet end at sælge dvd'er og nært beslægtede produkter. Hos dem er det ikke bare et underpunkt i en bred produktmenu. Og de har helt sikkert også "snydt" og tænkt alvorligt over deres SEO, struktureret deres sider godt etc.

Det gør altså, at Olsens IT som udgangspunkt er en smule mindre relevant end Dvdoo, Gucca, CDon og hvad de ellers hedder.

(Foruden at du slås om pladserne i søgeresultaterne med filmanmeldelser, prissammenligningssites, mediernes omtaler af film og alle mulige andre typer sites, hvoraf nogle af dem også står ganske stærkt).

Hvis du skal længere op på søgningerne på dine specifikke filmtitler, kræver det en stor indsats. Dine sider skal struktureres bedre og der skal noget tekst på de enkelte filmsider for blot at nævne to områder. Og så skal du forholde dig til, hvordan du håndterer, at du formentlig har et væld af titler, hvor du kun har et eksemplar - og når det er solgt, er det ligegyldigt for dig at blive fundet på "Fars fede juleferie". (Endnu et område, hvor du har en ulempe i forhold til dine konkurrenter, der har en fast side for "Fars fede juleferie", fordi de altid har den på lager eller kan skaffe den hjem).

Så det er slet ikke en let opgave - og du kommer nok heller ikke udenom, at du sikkert mangler en stribe indgående links i forhold til dine konkurrenter.

Det korte svar må lyde: Ja, du kan godt blive relevant uden blackhat metoder - men du skal overveje, om det vil være indsatsen værd, fordi det er op ad bakke.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)