Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lidt blandet assistance/input søges.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Herlev
Tilmeldt 19. Mar 09
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 04:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Med Aminoer.

Jeg sidder i lidt af en underlig situation.

For første gang i mit liv har jeg faktisk fået en ide, som rent faktisk kan føre til noget virkelig stort. Men er gået i stå omkring at få lavet en fremlægning af projektet, så det kan fremvises til eventuelle investorer.

Ideen er et nyt Facebook spil, uden lige på Facebook pt. Og som ville have stort potentiale på Facebook af 2 grunde.

1: Pga Facebooks millioner af brugere, som er trætte af de samme trivielle spil der findes pt.
2: Facebook har brug for noget nyt, anderledes og noget man rent faktisk kan lære noget af.

Ved at man kan lave sådan nogle præsentationer, men allerede der er jeg ude på dybt vand.

Har haft lidt kontakt med Daniel fra Nodes omkring hvad der kunne laves af ideer, men er stadig i mangel af info om hvor jeg konkret kommer videre. Ideen er kun en ide på papir pt. Der er ikke lavet en fuldstændig liste af hvad der skal være i spillet, men det kræver bare en kraftig brainstorm.

Men at få den fra ide og så til en fremlægning, som kan vises til investorer eller eventuelle købere af ideen, er et meget stort skridt for mig og som sagt, der er jeg helt ude hvor jeg slet ikke kan bunde.

Er der nogen, som har nogle ideer til hvordan jeg kommer videre herfra?. F.eks assistance til at få lavet en præsentation af selve projektet.

Fået fundet enten en/to investorere eller en køber af ideen.

Hvis man vælger at sælge ideen til et firma og de så står for det hele, hvor meget kan man så tillade sig at tage?.

Glæder mig til at høre lidt input fra jer alle sammen.

Fra Herlev
Tilmeldt 19. Mar 09
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Der skal jo i praksis laves en forretningsplan

Men i og med at det er til et socialt medie, er der så andre ting som spiller ind? Frem for de normale forretningsplaner?. 

Og så skal der laves en ordentlig brainstorm for at få de fleste (det er nok umuligt at få alle detaljer på plads i første hug) detaljer klar til et eventuelt salgsmøde med potentielle købere eller investorere.

Fra Herlev
Tilmeldt 16. Nov 09
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren, umiddelbart kan alle jo lave sådan et spil efter det er blevet præsenteret for mulige investorer,de siger måske nej efter en fremvisning og går så selv igang, så at fremlægge en ide kan være lidt tricky, endnu mere tricky når der ikke er et produkt! Brug evt en "Non disclosure agreement" som mulige investorer/købere skriver under på.

Hvis du nu laver produktet først og så bagefter sælger det når det er blevet en succes er måske vejen frem, eller får lavet en demo som en bruger gruppe syntes er helt vild fed og så præsenteer det til investorer efter der er lavet markedsresearch og bruger gruppe test.

Men for at få en investor med ind over, så skal de jo tjene penge på ideen over en kortere periode før det bliver attraktivt, så ha en helt klar plan hvordan i tjener penge ind på produktet.

Glæder mig til at se hvad der kommer ud af det.

Fra Herlev
Tilmeldt 19. Mar 09
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Yep det er nemlig også noget, jeg har tænkt meget over. Hvordan jeg sikrede min ide bedst mulig. 

Men som sagt, så sidder jeg i den situation af at jeg stadig ikke ved om jeg skal sælge ideen som helhed og så lade andre nyde godt af den, eller om jeg skal gennemtænke en fuldstændig forretningsplan og så se om jeg kan få fundet nogle investorere.

Men er simpelthen ude på dybt vand. :) Har dog også tænkt lidt på at prøve og finde ud af om der er nogen i min familie, som står inde med den kapital, som jeg har brug for. :)

Det var lidt derfor at jeg ville høre om der var nogle, som havde en ide, om det er muligt at få lidt assistance. Måske lidt sparring med en eller flere parter, som har meget erfaring med at lave forretningsplaner, så de kan stille de rigtige spørgsmål og eventuelt give rådgivning om de ting, som jeg er i tvivl om.

Som det ser ud nu, så har jeg ikke den kapital, som skal til for at udvikle ideen (vi snakker omkring 225.000-300.000kr) og ej heller til en demo af spillet. 

Angående indtjeningsmulighederne, så ville det blive finansieret igennem virtuelle midler, som brugerne kan købe. Men ja det ville klart være en kanon ide at få udviklet en lille demo af spillet og så få tjekket det igennem. 

Målgruppen er faktisk meget bred, da den går fra de helt unge til de ældre også. :) Og angående indtjeningsmulighederne, så ville jeg mene (uden at kunne love det 100%) at spillet ville kunne tjene sig selv ind i løbet af et halvt års tid. Dog uden at love for meget. :) 

Det gør jeg bestemt også. :)

Fra Vildbjerg
Tilmeldt 24. Jul 09
Indlæg ialt: 56
Fra  Claus Handberg Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren,

 

Dit projekt lyder utrolig spændende og jeg tilbyder gerne min assistance (gratis) hvis du ønsker at få en læ-mands øjne på din plan og idé.

Som jeg forstår dit indlæg er du ikke i en situation hvor du kan drive idéen til næste nivau uden at få tilført kapital. Så enten skal du på jagt (og her tror jeg du vil have større held på venture markedet end hos bankerne i øjeblikket) eller også skal du have idéen konceperet således at den er salgbar.

Men hvad koster en idé ??

Hmmm den kan koste alt fra 1,- kr til ...... - så her kommer din forretningsplan ind i billedet. Du er nød til at skabe en plan eller beskrivelse af din forretningsidé der er så god og så klar til at eksekvere at det for en køber blot er at tilfører penge og så er 'kagen klar til ovnen...'

Du bør med andre ord gøre så meget arbejde omkring udvikling, markedsbeskrivelse, analyser, markedsføring, salg, distribution, økonomi, og estimater som du ville ha' gjort hvis du selv skulle drive projektet videre.

Savner du inspiration til din forretningsplan er du altid velkomme til at skrive til mig eller klikke forbi min blog: http://forretningsplanen.blogspot.com/search/label/Velkommen

Claus Handberg

Fra København
Tilmeldt 4. Oct 07
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren.

De fleste kommuner tilbyder gratis iværksætterhjælp.

Jeg vil anbefale dig at snakke med din kommune og høre hvilke tilbud der er - det er normalt gratis, og kan netop hjælpe til at gøre en idé til virkelighed :-) De har fuld tavshedspligt, så du skal ikke bekymre dig om at de stjæler ideen - og de sidder hvor de gør, netop fordi de er kompetente og brænder for at hjælpe iværksættere godt igang.

Held og lykke med projektet.

Mvh Mira

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)