Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Få Google til at smutte forbi ens side igen

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Swon,

Jeg har hørt om nogle lidt dårlige historier om brugen af Sitemaps, derfor er jeg lidt bange for at gå igang med det. Jeg benytter dog alligevel Sitemaps en smule, men jeg har aldrig smidt en XML sitemap afsted til Google. Det er jeg lidt for bange til... Wink

Men mange tak alligevel, det er altid godt med nogle forskellige forslag Smile

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Og hvis jeg så skal være lidt mere konstruktiv, er her et kort bud på, hvordan man kan opprioritere nogle sider i Googles øjne og forøge crawlingen af udvalgte undersider.

Der er allerede nævnt indgående links i nogle af de tidligere svar. En passende mængde links direkte til en underside skal nok give den flere besøg.

Men ellers er intern linkstruktur den måde, hvorpå man kan give nogle sider en højere prioritet i forhold til crawling. Hvis mange interne links peger på en bestemt side, vil Googlebot have flere veje dertil og dermed crawle den oftere. (alt andet lige).

Det kan f.eks. gøres ved, at man udvælger enkelte sider og opprioriterer dem i sit html-sitemap. Altså ikke et sitemap, man indsender til søgemaskiner, men det man har til "brugerne" - eller i hvert fald til søgemaskinernes robotter, når de kommer forbi. Smile

Eller man kan forbedre sin interne linking på tværs af produkter. (Links til andre produkter i produkttekster, "relaterede produkter", "populære produkter", "andre kunder købte også", oversigtssider, kategoritekster etc.)

Man kan også udnytte sine sekundære sider til at pege nogle links i retning af sider, der gerne må få besøg af Google. Denne teknik kan nok være rigtig nyttig i dit tilfælde, da du stille og roligt kan rotere nogle links fra dine sekundære sider til de produkt- og kategorisider, du måtte have ændret på og gerne vil have crawlet igen. (Læs mere om teknikken i mit blogindlæg om links fra sekundære sider).

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Puha, den havde jeg aldrig tænkt på. Det lyder som noget der lige kan puste lidt ekstra til Google. Det går jeg igang med lige præcis nu! Cool

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Nielsen - Kidznet.dk:

Puha, den havde jeg aldrig tænkt på. Det lyder som noget der lige kan puste lidt ekstra til Google. Det går jeg igang med lige præcis nu! Cool

Glimrende. Godt, at det kan bruges. Men husk nu. Elegant og alt med måde. Lad nu være med at spamme dine egne sider.

(Som jeg skrev lidt mere om i det opfølgende indlæg til mit sekundære sider-indlæg).

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det nytter jo heller ikke noget hvis vores informationssider kommer til at ligne Wikipedia Zip it!

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu spørger jeg så lige: Mener i at det jeg har lavet er at gå over grænsen? Link: Om Kidznet.dk....

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Nielsen - Kidznet.dk:

Nu spørger jeg så lige: Mener i at det jeg har lavet er at gå over grænsen?

Det er måske i nærheden af kanten. Men der kan man også nogle gange være nødt til at bevæge sig Wink

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 08:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det syns jeg at have læst noget om Cool

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)