Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Æ Ø og Å i domænenavne...

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 16. Jun 07
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Et domæne med danske karakterer kan nemt give problemer på web-formularer med validering, fx i linkkataloger.

Facebook er nævnt, men fx Twitter driller også.  Og Google Analytics. Og sikkert mange andre webtjenester. Som regel kommer man rundt om det ved at bruge det "rigtige" domæne som ligger bag ved, men hvis det er steder, hvor domænet er synligt, ser det knap så pænt ud.

Men derudover: Hvilke specifikke problemer i SEO har I andre oplevet med danske karakterer i et domæne?

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke anbefale at vælge domænenavn med æøå. Dette er der flere tekniske årsager til.

  • Der er stadig problemer med at få web serverne og software til fungere uden fejl hvis domænenavnet indholder æøå
  • Du vil højst sandsyligt opleve problemer med at sende mails og udenlandske brugere vil ikke kunne skrive til dig grundet de danske tegn
  • Kun dem der har dansk tastatur kan indtaste dit domænenavn
  • ae, aa, oe (eller o) kan google i dag sagtens forstå, så med hensyn til seo er der heller ikke den store grund til at vælge et domæne med æø eller å

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

I mit tilfælde er *Affoering.dk optaget..

og overvejer dog stadig at købe *afføring.dk, disse omtalte fejl er vel ting der blir kigget på?  rent søgemaskinemæssigt?

 

og tror i stadig det er muligt at rangere højt på den i google?

M  dfdf

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 07:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er stadig muligt at rangere højt på google, men det kræver bare meget mere arbejde... Jeg opgav selv efter at have arbejdet med et domæne en times tid, så kunne jeg godt se at det bedre kunne betale sig at købe et helt nyt domæne og starte forfra.

Hvis det er en lille hygge side, så køb domænet. Hvis du virkelig vil satse på denne side, så lad være..

Ligemeget hvad, så kunne jeg godt tænke mig at hører hvilket domæne det drejer sig om:)

Fra København
Tilmeldt 3. Apr 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 07:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

 

Jeg er selv i gang i disse dage med en webshop i magento, vær obs på at det IKKE fungere med æøå.

Jeg måtte tilkøbe domænet (oe) til at erstatte ø

 

Mvh.

Thomas

Fra København Ø
Tilmeldt 16. Jun 07
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

En del har skrevet om problemet i forbindelse med SEO, men ingen konkrete eksempler.

Er der en decideret straf hos Google for et æøå-domæne? Eller er det andre ting, der går galt og i så fald hvilke?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

WebHansPeter:

En del har skrevet om problemet i forbindelse med SEO, men ingen konkrete eksempler.

Emnet har været oppe at vende flere gange på Amino. Søg efter de andre tråde. Her vil du finde de konkrete eksempler du efterspørger.

Men lad mig bare slå fast, at hvis du vælger et domæne med danske tegn handicapper du dig selv i forhold til konkurrenter uden danske tegn i domænet.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,5 stjerner givet af 2 person

Google ligestiller ikke "affoering" med "afføring". Havde det været tilfældet ville jeg altid foretrække www.affoering.dk, da det ville have haft alle fordele. Da det ikke er tilfældet kan man overveje følgende:

1) Køb www.afføring.dk og brug det som hoveddomæne

2) Køb www.affoering.dk og 301 redirect alle sider til hoveddomænet

3) Linkbyg til www.affoering.dk. Alle links vil være 301 redirectede, men hvis fordelene ved det keyword stuffede domæne er store nok burde det opveje minusset ved redirectede links.

En klar ulempe er dog at hvis andre linker til dit site i større stil kan en del links gå tabt fordi de vil forsøge at linke til hoveddomænet. Men står mán selv får at skulle skaffe de fleste links kan man overveje det.

Mvh Jesper Jørgensen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan se at Jesper fortsat ikke har fået lagt sin forkærlighed for danske domæner helt på hylden. Det er jo op til ham, jeg håber bare ikke der er nogle der følger hans meget dårlige råd på dette punkt.

For faktum er fortsat, at det er en forbandet dårlig strategi forhold til SEO, at bruge et domæne med danske tegn i som dit hoveddomæne. De detaljerede argumenter er gentaget i andre tråde, så dem er der ingen grund til at gå igennem igen - for de har ikke ændret sig.

Lov mig bare, at du ikke satser på et domæne med danske tegn i! :)

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jørgensen:

Google ligestiller ikke "affoering" med "afføring". Havde det været tilfældet ville jeg altid foretrække www.affoering.dk, da det ville have haft alle fordele. Da det ikke er tilfældet kan man overveje følgende:

Hej Jesper.

Indtil jeg bliver oplyst (af dig) må indrømme, at jeg er meget uenig med dig i dette spørgsmål.

Ud over de åbentlyse problemer for browserne og at folk opfatter det som en skrivefejl at have æøå i domænet, så må du udtale dig på basis af dine egne erfaringer.

Hvorfor mener du at Google ikke for mange år siden ikke har lært at vi danskere bruger fonetisk omskrivning hvor oe svarer til ø, ae svarer til æ og aa svarer å?

Venlig hilsen,

Christian

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)