Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Færdiglavet drinks

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Sjovt som man kan stjæle en tråd - skriv i "jeg har et godt tilbud"

 

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

RasmusLykke:

Jeg brugte næsten hele sidste år i Australien hvor jeg med stor nydelse drak Jack D og Cola, Rom og Cola og meget andet - hvilket jeg også tror der ville være et super godt marked for i Danmark hvis man kunne importere det til skide gode priser. I australien kostede sådan en fætter med Jack D og Cola godt 20kr i udsalg på en bar, så det må jo være muligt at importere til Danmark med gode priser.

Tænk på alle de bare, restauranter og meget mere som ville tage det ind i deres sortiment (hvis prisen var rigtig):

1. Det ville være en god forretning, vise de var med på beatet.

2. Det ville spare dem en allerhelvedes masse tid - på grund af mængden der køber. Bare se på nogle af de diskoteker, barer og meget andet hvor det typisk er Jack D og andre sporty flasker og drinks som bliver købt af i hvert fald fyrene. Barerne ville spare SÅ meget tid på bare lige at knappe af dåse Jack D og Cola op :-)

Og jeg tror faktisk der kunne gå helt sport i det - en dille af en slags.

Sidst jeg tjekkede kunne man få både færdigblandede smirnoff dåser, breezers og alt muligt andet i den lokale sprutkiosk nede på hjørnet. Færdigblandede drinks er ikke ukendt i Danmark. Problemet er bare at færdigblandede drinks altid smager lidt af gulvklud (flad og kunstig) og kun fungerer i helt specielle kombinationer af softdrink (cola, fanta osv), med en lidt ligegyldig alkohol der primært er der for at man skal blive stiv og helst ikke smage af for meget (vodka, rom og tequila i små mængder). Du vil aldrig kunne lave en færdigblandet  klassiske Mohito, Cosmopolitan, Pinã Colada, Tequila sunrise osv på en flaske uden at de vil smage fesent og kemikalie-agtigt og se kedelig ud. Der er mange der har prøvet både i Danmark og i udlandet, men resultatet er som regel det samme. Forskellen er lige så stor som forskellen på færdigpakkede fiskepinde i netto og friskfanget norsk hav-laks.

Det tiltaler sikkert en del alligevel, men mit bud er at ofte er målgruppen den samme som ikke vil betale for ordentlige råvarer fordi de hellere vil spare 5-10 kroner, så at begynde at smide udgifter til transport til døren osv oven i virker næsten håbløst. Derudover kan man bestille en flaske rom/whiskey og en cola via just-eat rigtig mange steder, så hvorfor få noget der smager endnu mere af kemikalier til den samme pris.

Konceptet er reelt set kun bredt interessant hvis man kan levere drinks med råvarer, der ikke kan købes direkte nede på den lokale tank eller i en nærliggende kiosk, set ud fra mit perspektiv. Eller hvis man kan levere til yderområder der ikke har lokale tankstationer eller kiosker, men så bliver transporttiden formodentlig også væsentlig forlænget og igen hvorfor færdigblande dem?

Jeg har smagt diverse færdigblandede dåser på skiferier m.v. både jack d og cola og de andre, og de smager så meget af metal og kemikalier at det næsten kun er interessant hvis man allerede er i nærheden af at være "sprit-bacardi" :-) 

Derudover så er mit bud at målgruppen der drikker de færdigblandede softdrinks reelt set ikke rigtig gider sidde derhjemme og drikke sig stive efter kl 00.00 stykker, men hellere vil drible i byen for at være sammen med vennerne, så formodentlig ryger formålet med at køre rundt med drinks efter kioskernes lukketid.

Alternativet er så at sælge engros til de forskellige barer så de "kan spare tid", men uden at kende engrospriserne, så vil jeg godt sætte en øl-bajser på at det er væsentlig billigere for baren at indkøbe de enkelte ingredienser engros og blande selv set i forhold til den sparede tid. Især når der er tale hurtige ting som rom&cola m.v. Jeg har en gang været på en bar i udlandet der serverede færdigblandede drink-mix's via "haner". Det var ingen success kan jeg love for og de fleste folk stod og drak øl i stedet.

Mit bud er at de fleste der interesserer sig for andet end rom og cola drinks, er også interesseret i at se en bartender stå og mixe drinken så man kan se at bruges ordentlige råvarer og så man kan påvirke drinken. Personligt er jeg f.eks. ikke specielt til Jack D. Så jeg vil hellere have en anden whiskey i min cola (og vil egentlig helst have den uden cola ;-) så baren skal alligevel have grund-tingene.

/just my 2 cents :-)

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak, du har nok ret i at det ikke vil fungere..

Men det med at lave en funktion hvor man kan afkrydse hvad man har i sit barskab og på den måde kan finde ud af hvilke drinks man kan lave.. Der findes jo omkring 1500 drinks og tror man kender til cirka 20 :)

Derudover skal der så sælges tilbehør til at mikse drinks, kan også sælge sugerør, mynte, rørsukker, miksere, cl-målere osv...

 

Vil det være noget som folk ville købe eller er der nok på markedet af den slags?

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

KennM:

Men det med at lave en funktion hvor man kan afkrydse hvad man har i sit barskab og på den måde kan finde ud af hvilke drinks man kan lave.. Der findes jo omkring 1500 drinks og tror man kender til cirka 20 :)

Derudover skal der så sælges tilbehør til at mikse drinks, kan også sælge sugerør, mynte, rørsukker, miksere, cl-målere osv...

 

Vil det være noget som folk ville købe eller er der nok på markedet af den slags?

Drinks-databaser og opslag eksisterer der nok omkring et par 100.000 blandede shareware, freeware, mobiltelefonprogrammer og websites der allerede gør. Det er en ret gammel ting, som jeg kan huske helt tilbage fra mine dage på amigaen i slut 80'erne :-) Teknologien er derfor ikke speciel unik og ikke noget man ikke kan få fat i gratis andre steder:

En hurtig google søgning

http://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q=what+drinks+can+i+make+with+what+i+have&ie=UTF-8&oe=UTF-8

At koble den sammen med en leverandør der sender resten man mangler eller lignende er da en meget sjov idé, men jeg tror det er for smalt et koncept, især når der er masser af virksomheder der i forvejen sælger cocktailudstyr m.v.

Spørgsmålet er så om det at man kan levere uden for gængse butikkers åbnestider er en killer-faktor, men det er der også andre der allerede gør, så idéen har konkurrenter:

http://www.letsdrink.dk/drinkspakker.aspx

Igen, det skal ikke afholde en fra at gøre det selv også. Der er jo masser af pizzariaer m.v. Men lægger man det hele sammen så er transport, varelager og alle de andre ting ret store faktorer som man skal have styr på for at få det til at virke ordentlig og selvom man gør det så konkurrerer man alligevel imod alle dagligvare butikkerne (i deres åbningstider og for de folk der kan finde ud af at planlægge), samt alle dem der også bringer om aftenen (til de mennesker der ikke kan finde ud af at planlægge) og sidst men ikke mindst imod kioskerne og barerne, fordi måske overlever man nok at man må købe sig en øl i stedet for en flashy mohito eller dribler ned på den lokale bar når klokken alligevel har slået 12 - 02 stykker og man er løbet tør. Fester der har brug for den helt store cocktail seance er efter min erfaring noget der meget sjældent opstår uventet for de fleste menneskers vedkommende :-)

Jeg tror fint at konceptet kunne fungere som mersalg for en bar, en kiosk, et pizzaria eller lignende der alligevel har åbent på tidspunktet, men som selvbærende forretningskoncept tror jeg det er dødsdømt fra starten, der er for mange alternativer og for lidt unikt. Hard but true. :-)

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Som en ekstra note. Jeg mener ikke at idéen er dårlig som sådan. Den kunne sikkert fungere fint til en studerende eller et par folk der vil tjene lidt ekstra penge i lokalområdet (hvis man kan få spiritusbeviling), men som det jeg vil kalde et forretningskoncept, tror jeg ikke den er holdbar. :-)

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

KennM

Det er altid god stil at kreditere dem der kommer med ideén :-)

 

Køb ren argan olie her

Fra København S
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det må du undskylde :)

Lagersalg123 fandt på ideen!

Altid en ny ide!

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Artik Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Oscar har været inde på mange rigtige ting.

Produktet findes jo allerede. F.eks. Finest Call. Finest Call har både nogle miksere med en bestemt smag, som man så selv kan benytte til at tilsætte i sin drink, f.eks. Grenadine til en Tequila Sunrise. Derudover har de nogle "Ready-Made-Drinks" som lyder meget som dette koncept. Der er f.eks. Pina Colada, Mojito og Cosmopolitan. Det eneste du skal gøre er at tilsætte noget alkohol. Smagen er bestemt ikke noget at råbe hurra for. Og man sparer faktisk heller ikke penge ved det. Konceptet er bare, at det er nemt.

Arbejder lige pt. med et velgørenhedsprojekt som hedder The Turtle Poster, hvor jeg forsøger at samle penge ind til de truede havskildpadder.

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Fra København
Tilmeldt 3. Nov 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hulahoppigen:

Ups,var heldig og fandt lige det site vedr. mixing af eget barskab.

http://www.shake-it.dk/

Fedt site Hulahoppigen:)

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)