Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Copyright på fodbold logo?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.

Tak for svarene. Jeg er blevet lidt klogere, men jeg tror, at jeg må lave et konkret eksempel før det kan blive afgjort om det i midt tilfælde er ulovligt eller ej, fordi jeg føler at det er lidt af en gråzone jeg bevæger mig i. Jeg vender tilbage, når det er gjort.

Men jeg tager på ferie senere i dag, så det bliver først færdigt om et par uger.  : o )

St Lucia - here I come, yeah, baby.

Tilmeldt 7. Aug 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej ,,,

 

Jeg sidder i mit "rigtige" job med diverse fodboldsrettigheder indenfor licensområdet - og hvis du skal have det rigtige svar skal du nok passe en smule på - idet du i princippet markedsføre og sælge et produkt videre, som du har påført noget på, og som du faktisk ikke har rettigheder til.

 

Det et noget licenstagere (producenter) betale penge for at få lov til ved indgåelse af en kontrakt ,,,,, hvis nu kunden selv have lavet det selv hjemme i kælderen, så kan man judrisk argumentere for at det er en anden historie, og licensgiveren ville "nok" ikke gøre så meget - men producenter (herunder dig) der anvender deres "værdifulde" mærker kan de ikke lide, når de ikke får andel i fortjensten.  

 

Så det er det klare og rigtige svar, og jeg mener bestemt at det er ulovligt  - men på den anden siden tro jeg heller ikke at en dør vil have stor betydning, og at de vil komme efter dig. Men nu kender du svaret, hvis det skulle blive en større forretning.

 

Michael   

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :
  Med frygt for at gentage mig selv: Uanset om det er til private eller ej, så er jeg ret sikker på at det ikke er tilladt.

Men hvor vidt MU har tænkt sig at drive klapjagt på en enkelt person som har lavet en dør med logoet på er nok tvivlsomt, som jeg også skrev tidligere. Det ændrer dog stadig ikke ved at det i bund og grund er ulovligt. Copyright betyder trods alt, hvad ordet nu en står for, at man ikke må kopiere/gengive uden tilladelse fra ophavsmanden.

Fra Struer
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Madsen

 

Det er i følge varemærkeloven §4 ulovligt at anvende andres varemærker erhvervsmæssigt indenfor samme vareklasse. Hvis der er tale om et velkendt/berømt varemærke, må andre ikke uautoriseret anvende det indenfor nogen af de i alt 45 vareklasser overhovedet. 

Det er derfor dig, der gør noget ulovligt, og ikke dine kunder (med mindre de videresælger dine døre efterfølgende som en del af deres erhverv...).

 


§ 4. Indehaveren af en varemærkeret kan forbyde andre, der ikke


har dennes samtykke, at gøre erhvervsmæssig brug af tegn, hvis


1) tegnet er identisk med varemærket og de varer eller tjenesteydelser,


for hvilke tegnet er taget i brug, er af samme art som de varer


eller tjenesteydelser, for hvilke varemærket er beskyttet, eller


2) tegnet er identisk med eller ligner varemærket og varerne eller


tjenesteydelserne er af samme eller lignende art, såfremt


der er risiko for forveksling, herunder at det antages, at der


er en forbindelse med varemærket.


Stk. 2. Uanset begrænsningen i stk. 1 til varer eller tjenesteydelser


af samme eller lignende art kan varemærkeindehaveren dog forbyde


brugen også for varer eller tjenesteydelser af anden art,(19) hvis


varemærket er velkendt her i landet og brugen ville medføre en


utilbørlig udnyttelse af varemærkets særpræg eller renomme eller


skade særpræget eller renommeet.


Side 2 ud af 2 (14 indlæg)