Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis ordet indgår i domænet, er det så godt?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Stenløse
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 449
Fra  VATO - Programmering & Design Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa :)

Står og skal købe et nyt domæne til min side.

 

Men jeg kom til at tænke på en ting. Hvis nu man f.eks har lavet et telefon community (bare et eksempel).

Er det så vigtigt, at telefon indgår i domænet, eller har det ikke nogen effekt på googles søgemaskine?

Fra Vejen
Tilmeldt 9. Mar 08
Indlæg ialt: 511
Fra  Jacob Leander ApS Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt er det godt ja, men det kan også have visse fordele at have et domæne/firmanavn der er unikt, så folk husker det. Smile

Google optimering (SEO og Google Ads)

Fra Stenløse
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 449
Fra  VATO - Programmering & Design Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Men vægter google et unikt domæne navn højere end et navn hvor ordet som siden handler om indgår?

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har en positiv effekt på søgninger, hvis det præcise søgeord indgår i domænenavnet.

Men som Jacob er inde på, skal du opveje den effekt mod værdien af f.eks. nemmere genkendelse af dit community. "Amino" er f.eks. noget nemmere at huske og brande end "ivaerksaetter-debat.dk".

Og så er der den vinkel, som hedder, at f.eks. "telefon" på sådan et community kun indgår i en vis andel af de søgninger som folk kan finde på at bruge. Hvis du kun får gavn af dit domænenavn på 10 ud af dine 50 væsentligste søgeord, skal du igen overveje, om det er værd at vælge søgeords-domænet fremfor brand-domænet.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Min erfaring er at det er godt at bruge søgeord i domænet, det er blandt andet derfor jeg har domæner som laan-penge-her.dk , avisabonnement-tilbud.dk  , mobilt-internet.dk etc. - ja endda: spil-bingo-banko-poker.dk

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er mindre SEO arbejde i et domæne der indeholder søgeordene, men du kan sagtens undvære det.

De manglende søgeord i domænet kan bl.a. opvejes af.

Ankerteksterindgående links

Indholdet på din side

Din titel

Din meta beskrivelse

osv. osv.

og så kan du jo også lave undersider der indeholder dine vigtige søgeord.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, hvis du kan finde et rigtig godt domænenavn med dit vigtigste søgeord i, så absolut ja, det er det bedste.

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Jeg foretrækker også domæner med der indholder et eller to af mine søgeord. Især hvis du primært vil markedsføre din side online er det en fordel at vælge et domænenavn der indeholder dit primære søgeord.

Hvis du har to identiske sider hvor det ene domænenavn indeholder søgeordet og det andet domæne ikke gør, vil domænet med søgeordet blive placeret øverst i søgeresultaterne.

Som nævnt kan det dog på længere sigt være mere værdifuldt at have et unikt navn når det kommer til branding, såsom Google, Amazon, Amino etc. I starten kræver det dog en hel del mere arbejde, da du skal lære folk hvad din side handler om da man ikke kan se det ud fra domænenavnet.

Det er på ingen måde problematisk at få gode placeringer i søgeresultaterne med et unikt domænenavn, dette har jeg selv gjort med indtil flere sider - det kræver dog lidt mere optimering.

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Fra Stenløse
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 449
Fra  VATO - Programmering & Design Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, tak for svarene alle sammen.

Jeg vil tage det til mig og finde ud af om jeg tager et unikt domænenavn eller et navn som afspejler hvad siden går ud på :)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)