Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af dyrefodder via levering.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 21. May 07
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminos...

 

Min kære far kom med en idé forleden, om at sælge dyrefodder.

Han tænker på Hjemis bilen, bare med hundemad etc...

Men ligesom mig selv, så er han også i tvivl om hvorvidt det er lovligt at køre på offentlige veje og ringe med en klokke (i dette tilfælde nok en anden "lyd" så folk ikke tror der er is)

Jeg fandt noget lignede med frugt og grønt (www.banankassen.dk) Dette er jo lidt samme princip som hjemis... Så hvorfor ikke med dyrefoder? Alternativt skal man lave det ligesom aarstiderne.com Hvor folk så bestiller deres foder til levering.... Start kapital og leverandører er egentlig på plads, det er kun lige ideen her skal finpudses. Men vi mangler lige den sidste gnist der får sat gang i ilden..

 

Har du en kommentar, så lad endeligt høre. :)

Fra Copenhagen
Tilmeldt 26. May 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

har selv hund og kat og har produceret mad til hund. ideen du har vil ikke fungere da is er impulskøb og det er hundemad ikke..

Der findes et firma som leverer hundemad til døren bare ved at bestille via nette.

Jeg er selv inovatør og har lavet mange ideer og projekter med ideen i har tror jeg ikke på..men jeg kan have fejl men jeg tvivler.

Mvh

Eric

Fra Aarhus
Tilmeldt 21. May 07
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ideen er ligeså meget at man også får sit foder til en lavere pris end man gør i den lokale dyrhandel.

Har du evt. adresse på det firma som yder denne service med at levere til døren? :)

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er lidt nysgerrig omkring hvordan i har fået ideen?

Det mest spændene er nemlig ideen bag, altså hvordan du/i er kommet frem til at det måtte kunne lade sig gøre. Måske tænkte i at man så på sigt kunne udvide med xx eller lign. - og så kunne det være smart at udvikle noget mere på den idé istedet/samtidigt.

Nu ved jeg ikke hvor i skal køre, men der er flere der leverer gratis;

http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8&rlz=1T4ADFA_daDK338DK338&q=gratis+levering+af+dyrefoder

/Michael

Fra Aarhus
Tilmeldt 21. May 07
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu var det selvfølgelig min far der kom med det, så vil ikke gøre mig klog på hvor han har det fra.      Men han har for nogle år siden solgt sit firma og mere eller mindre sat sig til ro på en gård med heste, hunde og katte(gårdkatte). Så der går jo en del foder til alle de dyr. :)

Han kan køre ind til byen og hente 15kg namnam til hunden for cirka en plovmand. Og ellers kører han de 30km og kan få 15kg for ca. 300kr. Så tror hans ide er opstået lidt hen af den vej...

Vil ikke sige at vi har tænkt på mulighederne for at udvide endnu, det er måske tidligt nok. Men vi har da kort tænkt over potentialet og evt. muligheder der opstår med sådan et fortagende.. :)

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Som nævnt findes der masser mindre lokale firmaer der leverer varer til døren.
Det findes, det fungerer og der er salg i det. Om I kan få succes med det, skal jeg så ikke kunne spå om.

Jeg tror dog heller ikke på hjemis-modellen. Når Fidos madspand er tom, så skal den altså fyldes her og nu, og ikke på søndag når hundenam-nam bilen kommer :-)
Desuden finder der f.eks. indenfor hundemad mange forskellige mærker, og indenfor hvert mærke findes der utallige varianter, afhængig af race, størrelse, alder osv. Og jeg tvivler på at særlig mange hundeejere, bare køber en tilfældig pose.
Dvs. at du skal have et temmelig stort udvalg med og et stort lager.

Hvis du primært leverer på forudbestilling, så kan du minimere lageret og kun pakke det i bilen du skal bruge (+ lidt godbidder etc. som du måske kan lave mersalg på)

Idéen er ikke helt ude i skoven, men jeg tror virkelig du skal arbejde med din model.
Held og lykke :-)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)