Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adwords klikpris

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ændrede på et tidspunkt mine adwords til at jeg angav hvor meget jeg ville betale for et salg. Adwords vurderer så selv hvor mange kliks der skal til osv.

Nu har jeg så oprettet nogle nye annoncer i samme kampagne. Men jeg kan ikke helt finde ud af om det er hele kampagnen denne indstilling gælder - eller om det kun er dem som var der først. Dvs. at de efterfølgende står til almindelige klikpriser.

Mon nogen kan svare på det?

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle

Du er beskriver det lidt uklart, eller så er det mig der ikke helt forstår spørgsmålet. Jeg tror dog du mener, at dine første kampagner er opsat med det der kaldes Automatisk budgivning, hvor Google forsøger at maksimere antal klik inden for det budget du har opsat.

Om du selv vil bestemme klikpriserne eller om du vil have Google til at gøre det - indstilles inde under Budgivning og budget under indstillinger på en kampagne. Hvis du starter en ny kampagne op, kan det gøres med det samme hvor du blot tikker af hvad du vil bruge. Hermed gemmes de indstillinger for den ene kampagne. Næste gang du starter en ny kampagne, kan du blot Indlæse den foregåendes kampagnes indstillinger - hvis det ønskes.

Jeg håber det er svarer på dit spørgsmål.

Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle,

Funktionen hedder "Konverteringsoptimering" og den kører på kampagne-niveau. Så hvis du vil fastsætte forskellige max-pris-per-salg (CPA) til hver annonce, skal du placere dem i forskellige kampagner.

Du kan læse mere om det her:

http://www.google.com/intl/da/adwords/conversionoptimizer/index.html

Funktionaliteten er dog kun synlig på din AdWords-konto, hvis den pågældende kampagne har haft mindst 15 registrerede konverteringer (via konverteringssporing) over de sidste 30 dage samt haft konverteringssporing aktiveret i mindst 2 uger.

Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker mange gange for svar Big Smile

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige et spørgsmål mere:

Jeg har angivet 35 kr. som max cpa pris på et søgeord. Men ud fra hvad der så er sket den sidste uge, står der at gennemsnitlig pris pr. konvertering er 45 kr.

Burde 45 kr. ikke være tættere på 35 kr. ?

Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Google forsøger at forudsige, hvor sandsynligt det er, at en besøgende konverterer til et salg på dit website. De bruger den historiske data, du leverer til dem gennem konverteringssporing, men som du nok selv ved fra dit website, svinger dette af og til en del. Men desto mere stabil konverteringsratio du har på dit site, desto nemmere bliver det for Googles teknologi at forudsige, hvad dine optimale klikpriser er.

Man ser fx ofte store forskelle mellem CPA-bud og realiseret CPA på sider, der har ændret ting (fx design) på deres website under kampagnens løbetid.

Håber det giver mening. Smile

 

Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)