Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prisovervågning

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Nykøbing F
Tilmeldt 28. Jul 09
Indlæg ialt: 79
Fra  eet godt navn Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Da tider er som de er, er kunderne meget prisbevidste. Derfor er jeg på jagt efter noget software til at foretage prisovervågning med på f.eks. edbpriser så jeg kan vælge at rette mine priser til med øjeblikkelig effekt, såfremt jeg ønsker det.

Er der nogen der har nogle erfaringer med dette?

Thomas Kaarup

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Jeg har programmerede engang noget overvågning af bookmaker tjenester, for at finde safe bets. Det var egentligt meget sjovt!

Umiddelbart kan jeg ikke se noget teknisk problem, i at prisovervåge edbpriser og sætte sine egne priser derefter.

Jeg kender desværre ingen slut bruger programmer der kan det du søger, så du er nok ude i noget kode arbejde.Hvis du selv har mod på opgaven kan jeg varmt anbefale dig at bruge bibliotekterne Watin (.Net) eller Watir (Ruby).

Hvis du ikke selv har mod på opgaven skal du være velkommen til at kontakte mig på tlf. 70 70 26 26 eller plu(at)easyflow.dk.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Interessant side du har - hvad relation har du til Traderjoe? Er det dig eller hed han ikke Jesper?

EDBpriser er afhængige af at alle leverandører laver en prisfil med deres unikke numre for hver vare, så det du foreslår kan næsten kun være manuelt medmindre du skriver en eller andet system med en template for hver forhandler du ønsker at overvåge - en skabelon der skal opdateres hver gang der er ændringer på forhandlerens side - og hvor meget alligevel skal parses semi-automatisk - med din hjælp i forhold til kategorisering m.m.

 

Gad vide om der er nogen der har nogle gode ideer? Jeg følger lige tråden.

 

Vh jørgen Olsen

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen

Jørgen Olsen:
EDBpriser er afhængige af at alle leverandører laver en prisfil med deres unikke numre for hver vare, så det du foreslår kan næsten kun være manuelt medmindre du skriver en eller andet system med en template for hver forhandler du ønsker at overvåge - en skabelon der skal opdateres hver gang der er ændringer på forhandlerens side - og hvor meget alligevel skal parses semi-automatisk - med din hjælp i forhold til kategorisering m.m.

Nu ved jeg ikke om du nåede at læse mit indlæg, men det ville være relativt nemt at skrive noget der kan hente siderne direkte fra edb-priser, så skal man kun vedligeholde en skabelon, for alle forhandlerne på edb-priser, men priserne skal vel bare justeres i forhold til den billigste der ikke er en selv :-)

Jørgen Olsen:
Gad vide om der er nogen der har nogle gode ideer?

Håber du kan bruge det!

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 28. Jul 09
Indlæg ialt: 79
Fra  eet godt navn Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen

Du har helt ret. der er stor forbindelse til Traderjoe.dk. Vi, Jesper og jeg, har delt det lidt op. Indtil videre har Jesper med TJ at gøre, hvor jeg nu sidder med brand management af LR.

Vores langsigtet plan er at skille de to helt ad, hvor LR kommer til at fokusere prinært på reparationer og tilbehør (reservedele). Sitet kommer til at gennemgå en stor forandring i løbet af året. Skal optimeres mere over mod et webshop set-up.

TJ kommer mere til at være et B2C led.

Thomas Kaarup

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 28. Jul 09
Indlæg ialt: 79
Fra  eet godt navn Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lundsby

Alt det der er sort snak ;) Tror ikke vi pt skal kaste os ud i nogle nye IT projekter. Har gang i rigeligt med re-lancering af webshop og RMA system.

I dag modtager vi en email fra EDBpriser som det er. Jeg var bare ude efter at finde noget der gjorde overvågningen nemmere ;)

Thomas Kaarup

Tilmeldt 3. Mar 09
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Det bedste I kan gøre er nok at overvåge markedet efter bedste evne selv - eller få kunderne til det. Hvis kunderne kan finde det samme produkt på nettet matcher i som minimum prisen - men måske slår i den også. Tag nu f.eks. jeres universal-lader til laptops - sådan en har olsens it til 150kr - når en af jeres kunder så gør jer opmærksomme på det skal I justere jeres egen pris ned og evt. slå prisen.

 

Ved lejlighed må du gerne minde Jesper om at betale min regning vedr. arbejde udført i 2008 :)

Venlig hilsen
Jørgen Olsen

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Kaarup:
Alt det der er sort snak ;) Tror ikke vi pt skal kaste os ud i nogle nye IT projekter.

Jeps, it-projekter skal man passe på med :-) og hvis det muligt bør man helt klart undgå dem, og holde sig til allerede fungerende standard produkter, desværre kender jeg ikke lige et til jeres formål!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)