Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan markedsfører man en musiker bedst?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 12. Mar 09
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er i gang med nogle overvejelser omkring hvordan man markedsførere en musiker. Musikeren er min far og jeg vil gerne hjælpe ham, for selv at oparbejde noget erfaring.

Han spiller guitar, synger og har udviklet en tromme, med bækken og tamborin, som han betjener med fødderne. Det lyder rigtig godt, og er meget anderledes end hvad man normalt ser. Han har spillet guitar i over 30 år. Han kommer fra Irland, men har boet i Danmark i næsten 30 år. Han spiller irsk folkemusik, rock og pop. Derudover er han også begyndt at lave sine egne numre.

Det der skal markedsføres er bl.a. CD’er som han har fået produceret, sammen med en han spillede med tidligere. Numrene på CD’en er ikke egne numre. Han har spillejobs i weekenderne på pubs, privatfester, bryllupper o. lig. Her ville det være interessant at skaffe jobs gennem egen markedsføring, da han på den måde ikke skal betale procenter til booking selskaber.

Han er super dygtigt musiker, men der skal mere til en evner, for at komme igennem. Det er idéen at denne markedsføring skal bane vejen for salg af hans egen musik.

 

Mine overvejelser går på hvordan man markedsføres en musiker bedst? Her har jeg skrevet hvordan jeg tror det kunne gøres.

Cd’erne skal sælges fra en hjemmeside, hvor man også kan læse information om ham. Hvor man kan booke, læse nyheder, og tjekke hvor han spiller. Ved at købe en CD kunne der medfølge 10 %, hvis kunden var interesseret i at booke ham til et arrangement.

Brug af youtube og især myspace. Hvor der lægges et par gratis numre ud.

PR, tage fat i lokale, regionale og nationale medier. Her handler det jo også om at have den skæve vinkel på historien, som jeg mener er tilstede.

 

Men er der nogen af jer der har erfaringer i stil med dette. Eller bare nogle interessante idéer, så vil jeg meget gerne høre dem. :)

 

Takker på forhånd og god aften :)

Daniel Delaney

Venlig hilsen

Daniel Delaney

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 414
Fra  MedieMarketing Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel,

Jeg er selv musiker og jeg synes at mange af dine idéer lyder gode.
Den måde som vi får jobs på, er simpelthen via mund-til-mund metoden. Sørg for at din far har alt det materiale han skal bruge, når han er ude og spille, såsom visitkort, brochurer m.m.

Dine idéer med Youtube og Myspace er heller ikke ringe. Husk også Facebook, Bandbase og lign. sider.

Hvad med at tage kontakt til et par bookere? Jeg tror faktisk at de kunne have nogle gode arrangementer til ham på f.eks. markeder og lign.

Min egen erfaring er, at man kan da godt markedsføre et orkester/band/musiker, men folk booker sjældent noget de ikke har hørt. Så hans bedste reklame får han, fra dem som har hørt ham.
Opret en gruppe på Facebook og få folk til at skrive et par kommentarer - tro mig - det virker ;)

De bedste hilsner fra

Martin 

ONLINEAFDELINGEN.DK - Sammensæt din egen onlineafdeling.

Se mere på www.onlineafdelingen.dk

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 414
Fra  MedieMarketing Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel,

Jeg har netop oprettet www.danskfestmusik.dk - lad din far oprette sig her. Så kontakter jeg ham, når jeg har et arrangement i nærheden af ham (i hans genre).

ONLINEAFDELINGEN.DK - Sammensæt din egen onlineafdeling.

Se mere på www.onlineafdelingen.dk

Fra Randers
Tilmeldt 12. Mar 09
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bengaard,

Den ser god ud din hjemmeside og jeg vil da helt sikkert give den videre til min far. Du skal også have tak for dine andre inputs! Min far har snakket om at finanskrisen også kan mærkes som musiker. Så derfor kan man kun sige at det er meget relevant at undersøge alle muligheder for at søge jobs og gøre opmærksom på sig selv.

Men indtil videre, tak for hjælpen og hav en god dag :)

Venlig hilsen

Daniel Delaney

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)