Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal vi til at forholde os til Bing for alvor?

Side 2 ud af 5 (42 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

Fashion-Seller:
De kære SEO eksperter kommer på overarbejde med at gennemskue Bing. Nu skal de til at lave arbejde til 2 forskellige søgemaskiner...

Ikke specielt - Bing opfører sig i store træk som Live gjorde det. http://www.bing.com/search?q=s%C3%B8gemaskineoptimering+til+bing&form=QBRE&filt=lf

Og de STORE forskelle på optimering til forskellige søgemaskiner er primært opfundet af dem, der gerne vil skrive flere regninger - én for hver af søgemaskinerne Devil

Vi kan se på de sites, vi moniterer, at trafikken fra Bing er større, end den var fra Live. Men jeg har en lumsk mistanke om, at det skyldes nyhedens interesse. Det kan kun tiden vise om passer.

Det er jeg sikker på du har mere styr på end mig Wink

Selvfølgelig er der en masse nyhedsinteresse nu, og det er da først om nogle mdr man kan se den reelle trafik... Men tror Microsoft har meget mere i posen end hidtil set...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

De kære SEO eksperter kommer på overarbejde med at gennemskue Bing. Nu skal de til at lave arbejde til 2 forskellige søgemaskiner...

Jeg er ked af hvis jeg skuffer dig, men der er altså intet nyt i, at skulle forholde sig til at der findes forskellige søgemaskiner på markedet, samt at markedet hele tiden forandres. Det er kun iditoter og lallende amatører, der alene optimerer deres website til Google Big Smile

Bing er IKKE en ny søgemaskine - det er en ny indpakning, med lidt justeringer, at den søgemaskine (teknologi) som Microsoft længe har forsøgt at æde andele af markedet med. Med Bing ser de dog endelig ud til at have fundet en form og indpakning, som fungerer bedre. Jeg er langt fra den eneste der mener, at de er ved at nærme sig et rigtig godt produkt - og udover nyhedsinteressen, tror jeg faktisk det er det der gør, at de p.t. æder sig ind på markedet (små procenter, ja, men med en estimeret værdi på over $1 milliard per procent af verdens søgemarked, er selv nogle få procent absolut besværet værd!)

Så for os der har arbejdet med søgemaskiner i mange år er der ikke udsigt til at vi væsentligt forandrer vores arbejdsgange :)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Fashion-Seller:

De kære SEO eksperter kommer på overarbejde med at gennemskue Bing. Nu skal de til at lave arbejde til 2 forskellige søgemaskiner...

 

Jeg er ked af hvis jeg skuffer dig, men der er altså intet nyt i, at skulle forholde sig til at der findes forskellige søgemaskiner på markedet, samt at markedet hele tiden forandres. Det er kun iditoter og lallende amatører, der alene optimerer deres website til Google Big Smile

Bing er IKKE en ny søgemaskine - det er en ny indpakning, med lidt justeringer, at den søgemaskine (teknologi) som Microsoft længe har forsøgt at æde andele af markedet med. Med Bing ser de dog endelig ud til at have fundet en form og indpakning, som fungerer bedre. Jeg er langt fra den eneste der mener, at de er ved at nærme sig et rigtig godt produkt - og udover nyhedsinteressen, tror jeg faktisk det er det der gør, at de p.t. æder sig ind på markedet (små procenter, ja, men med en estimeret værdi på over $1 milliard per procent af verdens søgemarked, er selv nogle få procent absolut besværet værd!)

Så for os der har arbejdet med søgemaskiner i mange år er der ikke udsigt til at vi væsentligt forandrer vores arbejdsgange :)

Jeg troede bare Microsoft endelig kom med et produkt der kunne matche Google og give lidt konkurrence, men det lader til at det blot er indpakningen, der matcher. Men mon ik der kommer nogle spændende udspil fra Microsoft for ellers bliver det vel en kort "return"?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel

Måske lidt dumt spørgsmål, men bær lige over med det...

Hvorfor er der så stor forskel på indekseringen på Bing og Google, hvis de bruger samme teknik? Synes der kommer ret mange sjove sider frem på Bing, sider der er fjernt fra det man søgte efter.
Skyldes det blot at de er i et tidligt stadie eller?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

> Jeg troede bare Microsoft endelig kom med et produkt der kunne matche Google og give lidt konkurrence, men det lader til at det blot er indpakningen, der matcher.

"Indpakningen" er skam en MEGET væsentlig faktor for konkurrencen på markedet - måden søgeresultaterne præsenteres for brugerne er meget vigtig for deres opfattelse af en søgemaskine

Fashion-Seller:

Hvorfor er der så stor forskel på indekseringen på Bing og Google, hvis de bruger samme teknik? Synes der kommer ret mange sjove sider frem på Bing, sider der er fjernt fra det man søgte efter.
Skyldes det blot at de er i et tidligt stadie eller?

Det er på ingen måde den samme teknik de bruger, men de trækker begge to på mange af de samme erfaringer og grundprincipper, som der gennem årene er opstået på tværs af alle søgemaskiner - både med hensyn til dataindsamling, filtrering, rankering og præsentation. Men selve koden er helt forskellig, og dermed naturligvis også en masse små detaljer i den måde de hver især fortolker Nettet.

Men med mindre du har tænkt dig at cloake søgemaskinerne, så bliver du som altid nødt til at fokusere på de fællesnævnere der trods alt er i markedet - til enhver tid, samt forsøge at fylde ud med de særlige ting, som kan hjælpe i de enkelte søgemaskiner i det omfang det er muligt. Og på den måde er der intet nyt i den måde en dygtig SEO'er arbejder i dag i forhold til den måde han arbejde på for 5 eller 10 år siden.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har søgt lidt rundt efter deres udgave af adwords. Nogen der vil være så venlige at smide mig et link?

Størstedelen af mine konkurrenter har ikke opdaget bing endnu, så hvorfor ikke være den første!

Tilmeldt 27. Nov 06
Indlæg ialt: 187
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må nok ærligt talt tilstå, at jeg ikke er specielt glad for Bing's algoritme i forhold til Google. I hvert fald ranker vi markant dårligere på en del mængde søgeord på Bing.

Kan det derudover passe, at Bing ikke benytter description tagget på samme måde som Google gør?, det lader til at det viste resultat er markant anderledes end Googles.

Det kunne eventuelt være interesant at få et par af de markante forskelle mellem de to søgemaskiner på banen.

Mvh Magnus Høegh
Ecolight - Salg af billige stikkontakter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

God idé! -- MS' adwords-pendant findes her:

https://adcenter.microsoft.com/

AdSense-pendant i beta her:

https://beta.pubcenter.microsoft.com/

//

Kasper

 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Kasper

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu skal man huske på, at hvis man på et bestemt søgeord ligger på side 7 på Google og side 1 på Bing, så er det jo helt naturligt, at det ser ud som om, langt størstedelen af ens besøgende kommer fra Bing. Det betyder jo ikke, at Bing er ved at overhale Google.

Så vidt jeg ved, så vil IE sende een videre til Bing, hvis man taster en forkert adresse ind i adresselinjen. Måske derfor vi ser en stigning i Bing-besøgende.

Molvins

Side 2 ud af 5 (42 indlæg)