Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stor forskel i ranking på google.com og europærisk google

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har siddet og kigget på et par tråde her på Amino og som tidligere er jeg meget imponeret over mængden og kvaliteten af svarene. Derfor tænkte jeg at jeg ville spørge om noget der har undret mig meget.

På det primære keyword "freemium" ligger den 5 på dansk google og i top ti på en række andre europæriske google sider. Tidligere lå den også i top 10 på google.com,men har den et stykke tid været ude af top 200 og er nu på 143. plads.

Jeg ved godt at jeg kan gøre mere ved SEO end jeg gør nu. Men det undrer mig meget er at der er så stor forskel på de forskellige rankings. Min blog freemium.org er 100% på engelsk og læsere og links kommer jævnt fordelt internationalt. Derfor undrer de mig at jeg ranker så meget lavere på .com

Hvis der er nogen der har en ide om hvordan det kan være vil jeg være meget taknemlig.

Hilsner

Peter

 

 

 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Uden at have analyseret noget som helst:

Hostingens geografiske placering har betydning - host din blog i det land, der er det vigtigste for dig.

Lokaliteten af de indgående links har betydning - få links fra de lande, du vil være synlig i.

Og det har også betydning, hvor DU sidder, når du søger via de forskellige Google domæner - brug evt. en proxy til at tjekke det: http://www.proxy4free.com/page1.html

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Som Thomas skriver, du har gigahost, som er en dansk ip...

Derudover ligger du nr. 7 i google.com her hos mig... Har testet på 3 forskellige måder, og resultatet er det samme.
Er du logget ind i google når du søger? det har betydning for dit resultat...

Desuden er dit domæne ikke så gammelt, og nyere domæner har det med at hoppe i resultaterne de første ca. 12-18 mdr.

Sidst men ikke mindst vil det være godt at variere de indgående links, så de kommer fra flere forskellige kilder, og generelt har du ikke så mange indgående links, få flere, fra forskellige kilder.

Peter Froberg:
links kommer jævnt fordelt internationalt

Det er nu ikke helt rigtigt, hvis vi fjerner dine links fra danske sider, og et dominerende social bookmarking site, er der meget få links tilbage. omkring 40% kommer fra .dk, og næsten lige så mange fra omtalte side... skab lidt mere variation, og en del flere links i et roligt tempo, så skal det nok blive bedre...

Held og lykke med det...

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra København
Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svarene begge to.

Det er fint at vide det med at dansk IP betyder noget, jeg vil overveje om den skal ændres.

Og tak for det med linkene. Når jeg har kigget, har jeg fået det indtryk at der ikke var mange danske, men det passer åbentbart ikke. Jeg vil prøve at få noget mere variation se hvad der sker.

 

Jeg kan dog ikke forstå at du år bloggen in som 7 på .com Jeg har prøvet både med og uden proxi og igennem et ranking værktøj. Alle steder støder jeg ikke på det. Det kan msåke være noget med min historik ?

 

/Peter

 

 

 

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hmmm... der kan være mange årsager til at vi får forskellige resultater.

Fandt et par online værktøjer til at tjekke, og de placerede dit site som nr. 52 og 59.
Jeg prøvede igen med en tredie browser, jeg stort set ikke bruger og får dig stadig som nr. 7

Har du tilmeldt din side til google webmaster tools?
Der kan du følge din ranking udvikling, definere dit sprog, og evt. landespecifik målgruppe samt en masse andet, måske det kan bringe dig videre...

Hvis du bruger nogen som helst form for google service, har det stor betydning om du er logget ind på nogen måde...
Oppe i højre hjørne på resultatsiden, kan du se om du er logget ind eller ej.

Arbejd med flere links, og lad tiden arbejde med dig, så skal du nok få resultater...

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra Varde
Tilmeldt 7. May 09
Indlæg ialt: 762
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

nu kommer jeg med lidt logisk tankegang. I usa er der over 300 millioner mennesker i DK er der vel nok snart 6. Det er rundt regnet 50 gange så meget konkurence :p

Mvh. John Bakken.

Jeg skriver om gadgets og gear på ---> vilebo.dk <---

Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Indlæg ialt: 411
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hos mig her i kroatien er du nummer 6 på google.com med englesk sprog indstiling på søgeordet freemium

Du er sikker på at grunden kan være Google dance? mine sidder er også hoppet meget den sidste uges tid.

 

 

 

2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog

Fra København
Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for svaret, jeg tror jeg laver en indsats i forhold til ranking og ser hvad der sker

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

Og det har også betydning, hvor DU sidder, når du søger via de forskellige Google domæner

Dette er super vigtigt. Du kan fortælle Google at de skal vise dig resultaterne som om du kommer fra USA. Det kan du gøre med parametrene hl og gl:

http://www.google.com/search?q=freemium&gl=us&hl=en  - Denne søgning viser dit site på plads 51.

At du dukker op på side når gl=DK understreger at dit site er forbundet med Danmark og ikke USA. Ændring af IP'en til USA vil hjælpe på dette.

Du kan også gå ind i Google Webmasterværktøjer og fortælle at sitet skal relateres til USA (hvis det er det du ønsker). Det skulle i teorien gøre det samme.

Mvh Jesper Jørgensen

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)