Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af hjemmekontor

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Oct 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er ved at få bygget nyt hus. I den forbindelse vil jeg indrette et hjørne af første salen til kontor og flytte mit firma (Jeg laver freelance webdesign) hjem. Jeg har brugt ca. 100.000 på El arbejde i hele huset. Bl.a. har jeg fået trukket netværk kabler op til kontor o.s.v. Mit kontor vil ikke være i separat rum med lukket dør, men det vil være tydeligt at det er et kontor og vil kun blive brugt til dette.

 

Mit spørgsmål er hvor meget af udført EL arbejde jeg kan trække fra?

Mvh
Bech

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ud fra det du skriver er mit bud at du kan trække 0 kroner fra, begrundet i at det ikke udelukkende anvendes erhvervsmæssigt.

Hvis du vil prøve lykken, så bed skat om et bindende ligningssvar, det koster 300 kroner og gælder så vidt jeg husker i 3 eller 5 år, så er du på den sikre side.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Bech17:

Mit spørgsmål er hvor meget af udført EL arbejde jeg kan trække fra?

INTET

Hvis du har fået lavet noget specielt EL-arbejde (her tænker jeg ikke på normal ledningsføring og installation), der har direkte betydning for din indkomst. Så teoretisk ja for den del - men i praksis meget svært.

Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg synes det er mærkeligt, at hvis man er selvstændig og har forøgede udgifter til istandsættelse af et rum til kontor, så kan man ikke trække denne udgift fra......

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Installation af netværkskabler kan næppes siges at være noget specielt for en selvstændig. Det er efterhånden en integreret del af mange almindelige familiehuse...

Fra Middelfart
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 238
Fra  Dynamics Experts ApS Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja ikke nok er netværkskabler stort set standard i nye huse, men når man kan få en trådløs løsning, hvorfor skulle man så i første omgang klister sit hus til med netværkskabler?

Men derudover så er indretning af kontor også næsten "standard" i langt de fleste (større) nye huse idag.

Så selvom jeg da også gerne ville have fradrag for mit kontor, så jeg synes da at reglen (i modsætning til så mange andre skatteregler) er rimelig. Det er jo også der jeg sidder når mine private regninger skal betales, eller når konen skal læse lektier.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)