Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Subdomains værdi

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 141
Fra  ScanDix Skrevet kl. 03:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Som en del af mange tiltag er overvejelserne nu kommet til subdomains... f.eks. sub.domains..dk ...

Spørgsmål / debatoplæg kort beskrevet med lidt fakta;

  • Jeg har mange indholdssider
  • Jeg har flere producenter
  • Jeg har diverse produkter til forskellige målgrupper og behov
  • Jeg kan oprette ubegrænset sub.domains.dk

Udover at det jo er rart at kunne linke direkte til et produkt/producent/tema i f.eks. en email uden at sende kollosalt lange url's så er SEO - optimering i google selvfølgelig også på dagsordenen og med i overvejelserne men er det umagen værd?.

Spørgsmål:

  • Hvordan ser google på subsdomains som er pegedomæner til url's på samme domæne?
  • Hvordan ser google på domæner som direkte er tilknyttet en indholdsside som er en del af hoveddomænet?
  • Er der desideret nogle ulemper ved subdomains?
  • Er der andre fordele ved subdomains end korte irls og evt. optimering i google?

Det er vel både et spørgsmål og et debatoplæg i forhold til en vurdering af om man skal spekulere voldsomt meget i det når man nu har muligheden (egen server).

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 04:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Kigger lige med her!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Et domæne, eller subdomæne, opfattes af søgemaskinerne som et unikt site, og der skal således bygges unikke links til hver af dem. Så lidt forenklet sagt: Hvis det kræver 50 nye links om måneden at få et af dine domæner til at rykke, så skal du bruge 500 til 10 domæner eller subdomæner.

Så spørgsmålet er, om du har kapaciteten til det - og om det kan betale sig.

Dette gælder for domæner med indhold. Domæner uden indhold - der blot redirectes til andre domæner, har ikke direkte nogen værdi i søgemaskinerne.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)