Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ét ord vs. 2 (SEO)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Aminoer..

Jeg står over for lidt af en udfordring vedrørende keywords for ReklameMusik.dk, der omhandler det/de sammensatte ord med og uden mellemrum.

Filmmusik vs. Film musik..

Begge har næsten lige mange hits, så hvordan laver jeg den bedste løsning for at ramme begge??

Er det her man skal bruge Film-musik løsningen eller??

På forhånd tak...

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel

Jeg vil nok anbefale at du satser hoveddelen på den rigtige stavning, filmmusik, og lader søgemaskinerne om at rette folks stavefejl. Det er den bedste langsigtede strategi, tror jeg.

Hvis du vil være helt sikker på at få begge stavninger med, kan du jo lave et ekstra sideprojekt, film-musik.dk, eller lignende (kunne også bare være en underside på dit hovedsite, men det er lidt træls at blande stavningerne nogle gange)

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Vælg den rigtige stavning og hvis søgeordet er vigtigt nok så lav en underside eller andet site det ligger vægt på det andet..

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres svar..

En underside?? tænker i på at lave 2 guider om det samme, bare med hver sin stavemåde??

I givet fald, får jeg så ikke problemer med Dublicate content eller hvordan hænger det sammen??

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Ja, du skal i hvert fald sørge for at det er helt forskellige tekster i de to versioner af din artikel. Intet ens.

Også derfor er mit primære forslag (hvis du også vil målrette noget mod forkert stavning) at du gør det et andet sted, som fx et lille website på film-musik.dk eller lignende. Det bliver måske lidt forvirrende ellers.

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der findes mange teknikker til at ramme stavefejl og ord-varianter - jeg beskriver en masse af dem i min nye SEO bog - men her skal du da lige have to af dem der virker ....

1. En ordbog
Hvis du laver en ordbog på dit site med forklaringer på nogle af de ord, som er vigtige for dit område (f.eks. filmmusik), så kan du helt naturligt skrive synnonymer og stavefejl. Det har jeg f.eks. gjort på deMib.com (og en del andre sites). Her er et eksempel: http://www.demib.com/ordbog/ordbog_beskrivelse.asp?ord=Google - denne side får en del besøg på bla "gogle" da den ligger nummer 3 i Google.dk

2. Brugergenereret indhold
Der er mange gode grunde til at have brugergenereret indhold på dit site - en af dem er, at det er en legitim måde at have stavefejl og ord-varianter på sitet. Brugergenereret indhold kan være debat, produktkommentarer, blogkommentarer etc. Hvis dine brugere så ikke af sig selv skriver de vigtigste tstavefejl kan du jo altid lave nogle kommentarer selv :)

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders: Tak skal du have.. vil jeg lige overveje, men helt sikkert god idé..

Mib: Ordbogen er en super fed løsning, som jeg vil starte med at arbejde på.. Har planer om at få produktkommentarer til hvert stykke reklamemusik, men har lidt problemer med implementeringen via Dandomain, da min hjemmebane er marketing og ikke IT.. 

Men tak for jeres svar.. arbejder videre på sagen...

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)