Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brugerbetaling på Amino - sæt dit præg

Side 11 ud af 12 (116 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 03:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

"Amino Sponsor" eller  "Amino Supporter" måske?

Som notorisk støjsender kan jeg absolut ikke se mig selv betale til Amino for et medlemsskab. Det burde så rigeligt løbe rundt med annoncer og eventuelle sponsorer, hvis ikke, er der jo omkostningssiden man kan se kritisk på. Jeg ser en vis fare for at; "vi hjælper den fattige iværksætter igang" ånden forsvinder med brugerbetalingen. For mig er Amino et forum og intet andet. Jeg synes det er hyggeligt at læse her, men der er ikke  information som jeg vil betale for adgang til.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Lone S. Hansen:

Lasse Burholt:

Det er lidt en chocker for mig at opdage at der tænkes brugerbetaling på Amino - er det en joke - eller er denne tråd blot i forlængelse af den anden, så vi taler om en specifik del af Amino, som bliver brugerbetalt - for så kan jeg et stykke henad vejen følge tanken. Eks. lidt som Ryze.com gør - alle kan være medlemmer for FREE, men kan opnå fordele fremfor andre medlemmer ved at betale for diverse plus ydelser....

Hvis du læser trådstarters indlæg, vil du se at det netop er løsningen de går efter. Amino som det ser ud nu, med de muligheder og værktøjer der er nu - og et lag ovenpå, for betalende brugere, der får lidt ekstra features med videre (eksempelvis ingen bannerreklamer). 

Spørgsmålet er så bare, hvad de features og ydelser bliver. 

Da den værste chok-effekt havde lagt sig, tog jeg lige en tjekker på de mange input - bl.a. fra Thorborg - og det sammenholdt med de erfaringer jeg havde fra Ryze.com, så smager brugerbetaling lidt bedre i min mund ;-)

That being said, så er det bare en lidt kringlet affære, for hvis argumentet, for at opgradere fra et gratis medlemsskab til "Plus", "Sølv", "Guld" eller hvad man nu vil kalde en så konstellation, er mere synlighed, rabatter på whatever - så går det jo et eller andet sted lidt mod tanken/de erfaringer jeg eks. synes at have fået: Aktive debattører der bidrager positivt får jo enorm eksponering - en værdi som er meget svær at gøre op i penge. Og er vi ude i opgradér for rabat... Rabat på hvad? Thorborgs bøger? Juhuuu, kan næsten ikke få armene ned ;-) - nu er det hverken for at være grov eller humoristisk, men hvor stor værdi har det at få rabat? Meget lidt...!

Kan ikke undgå at bemærke, at snak om "krisen" er blandet ind i argumenterne for at kradse penge hjem - er det ikke lidt plattenslageri? - at netop hvor rigtig mange vender alle økonomiske disponeringer en ekstra gang, at det er DER man vil have noget for at være hjælpsom... det er i grunden usympatisk.

Men, igen, Amino.dk skal selvfølgelig osse være rentabel - og umiddelbart ville det jo heller ikke betyde noget om betalte et fee hver måned for at bruge Amino.. for de der ikke kender Ryze.com, så den delt op i fire, så vidt jeg husker: Free, Silver, Gold, Platinum - hvor de tre "smarte" titler dækker over de flere rettigheder man kan tilkøbe sig, i forhold til antal grupper man kan adminstrere, antal henvendelser man max må lave pr. dag - antal indlæg osv... Husker ikke lige de øvrige fordele ved at opgradere. Men der har jeg længe betalt lidt ekstra for de fordele, fordi de målbart havde en værdi.

Omvendt, så er måske netop nu der skal tænkes helt nyt... hvis nu Amino/Thorborg lavede en undersøgelse af hvad der bliver handlet på kryds og tværs som følge af dialog/besøg på Amino, kunne der jo tænkes en model ind hvor der ryger nogle affiliate-%´er til Amino.dk.... ?

Istedet for at sende al klik-trafik væk fra Amino.dk, så OMKRING en Amino shop hvor der vil være en fortjeneste på de ydelser og produkter som man opsøger, finder eller falder over på/via Amino....

Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bertil Sall:

Remydk:
Jeg skrev at jeg får meget SEO værdi ud af Amino. Men kvalificeret hjælp får man ikke noget af

Det er da en selvmodsigelse, der vil noget. Du får SEO-værdi, men ingen kvalificeret hjælp. Så hvad kalder du den SEO-værdi, du får - jeg ville kalde den...kvalificeret hjælp!
Eller mener du, at SEO-hjælpen er den eneste du kan bruge til noget, mens du ikke får nogen hjælp til dine andre spørgsmål. I så fald skyldes det jo nok, at du stort set aldrig stiller et spørgsmål Big Smile

Jeg er nu rimeligt overbevist om at Remy snakker om seo-værdi i form af links han kan bruge til noget...

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jeg har aldrig kunnet se fidusen ved betalingsforummer - det betyder jo at folk skal betale penge for at se mine indspark (om end få og for det meste i stil med en 4-årigs ubehjælpelige spørgsmål). Men hvis folk skal betale for at læse mine indlæg så skal jeg da også have en bid af kagen?... og så når vi paradokset.

Forummet er jo bygget op af folk der enten vil have fem minutters underholdning og i samme ombæring måske øse af deres vid og af folk der står med en problemstilling og ønsker at vende den med ligesindede - jeg tror det så absolut kun er et fåtal der bruger forummet for at skaffe arbejde; derimod er der utallige brugere der udelukkende er herinde for at hjælpe af et godt hjerte. Nu skal jeg ikke nævne nogle navne, men der kommer jævnligt en klovn herinde der mig bekendt aldrig nogensinde har bedt om noget som helst - han sidder udelukkende herinde og deler af sit vid fordi han tilfældigvis har lidt tid til overs. Skal han så til at betale for at hjælpe?

Nu er det så ikke til at sige hvordan betalingsdelen skal hænge sammen, men jeg mener så absolut det er et skridt i den gale retning - det absolut eneste jeg kunne forestille mig der var tilslutning til at betale for var at ignorere enkelte brugeres indlæg - ingen nævnt, ingen glemt.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Janno Damgaard Lassen:

Bertil Sall:

Remydk:
Jeg skrev at jeg får meget SEO værdi ud af Amino. Men kvalificeret hjælp får man ikke noget af

Det er da en selvmodsigelse, der vil noget. Du får SEO-værdi, men ingen kvalificeret hjælp. Så hvad kalder du den SEO-værdi, du får - jeg ville kalde den...kvalificeret hjælp!
Eller mener du, at SEO-hjælpen er den eneste du kan bruge til noget, mens du ikke får nogen hjælp til dine andre spørgsmål. I så fald skyldes det jo nok, at du stort set aldrig stiller et spørgsmål Big Smile

Jeg er nu rimeligt overbevist om at Remy snakker om seo-værdi i form af links han kan bruge til noget...

Præcis Janno!

Og nej jeg stiller ikke så mange spørgsmål, dem kan jeg få afklaret i mit netværk Smile

Angående brugerbetaling er jeg efterhånden ret ligeglad, hvis det kan være med til at amino kan beholde deres CEO og de andre ansatte, samt financere overforbruget så fred være med det. Jeg betaler sku gerne 500,- om året Smile 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg har læst store dele af denne tråd, som af uforklarlige årsager (læs travlhed i firmaet) først rammer mig i dag.

Jeg har svært ved at vælge vinklen i mit svar, fordi debatten jo er drejet væk fra det oprindelige spørgsmål.
Men jeg vil beskæftige mig med følgende:

1. Bør der være en form for brugerbetaling på et forum som Amino?
2. Hvad skulle der til, for at jeg ville vælge at betale?
3. Hvad kunne ordnignen hedde?

1. Amino er et kommercielt projekt, og i kommercielle projekter, er det ALENE projektejeren, der beslutter den økonomiske strategi. Så set fra firmaet Aminos synspunkt, er der intet illegitimt i at etablere en form for brugerbetaling. I denne tråd laver firmaet Amino det flotte og kloge træk at gå i dialog med de kommende betalere om, hvordan betalingen skal skrues sammen, så den skaber den ønskede værdi. Problemet med spørgsmålets formulering er, at det er koncentreret om navnet og ikke om væriden.
Der er et skisma mellem frivillighed og brugerbetaling, og det er et vanskeligt farvand at navigere i. Jeg mener, at fortsat mulighed for betalingsfrihed er en forudsætning for at bevare Aminos gode ånd og høje værdi.
Jeg synes, det er noget pjat at forestille sig, at én som starter netop et iværksætterforum, skulle ønske IKKE at tjene penge på det. Spørgsmålet er blot, hvor indtjeningen bør komme fra. Her vil jeg mene, at indtægten bør komme fra de, der har DIREKTE ØKONOMISK UDBYTTE af at deltage på sitet. Det kan være annoncører, eller det kan være folk som mig, der får masser af kunder på baggrund af mine gratis svar og indlæg.
Annoncørerne definerer deres rolle på forumet på forhånd. Det er indlysende, at de skal betale. Vi andre skaber indholdsværdi til sitet, og vi burde egentlig modtage betaling i stedet for at betale. Hvis der skal etableres en betaling fra brugere, må den nødvendigvis indrettes således, at den tilfører den betalende bruger mere værdi, end han skal betale - ellers står brugerne af. Og når der er tale om at gå fra en gratis til en betalt løsning, skal man endda tilføre MARKANT mere værdi.
Jeg tror ikke på at et "ham her er med til at finansiere skidtet"-skilt under profilbilledet vil øge min troværdighed. Troværdighed skal optjenes - det kan ikke umiddelbart købes. Tanken med karmasystemet er (som jeg fortsår det) at illustrere, hvor "hjælpsom" og dered troværdig, en debatør er. Hvis man tror på dette, kunne brugerbetalingen bestå i salg af karmapoint. Dette ville så i sig selv trække hele værdien ud af karma-systemet - troværdighed kan nemlig ikke købes.

2. Hvis jeg skulle motiveres til at betale, skulle jeg opnå en fordel, som jeg ikke har i dag.  Mit forretningsmæssige syn på Amino er, at jeg bruger stedet som inddirekte markedsføringsplatform. Ved at fremstå dygtig og seriøs herinde får jeg mange henvendelser, hvoraf nogle konverterer til kunder. En brugerbetaling skulle kunne stille mig i udsigt, at flere henvendelser end i dag konverterede til kunder. Ellers ville jeg føle, at firmaet Amino tog en bid af min kage - og det ville generere en negativ holdning til sitet. Det ville få mig til at sammenligne Amino med andre mulige markedsføringsaktiviteter. Og en kedelig sideeffekt af dette ville være, at jeg blev mindre aktiv herinde. Det ville så først og fremmest skade mig selv, da jeg så ville gå glip af masser af spændende og vigtig inspiration, men det ville også skade Amino, der ville gå glip af den værdi, som mine seriøse svar tilfører sitet.

Jeg vil altså have noget, som jeg har brug for, og som jeg ikke får i dag, hvis jeg skal betale.

Den mest konstruktive idé, jeg har set i denne tråd er muligheden for at lave bannerreklame i sin signatur. Det kunne have direkte værdi for mig. Man kunne også give betalende medlemmers indlæg en lidt mørkere ramme - det ville give større opmærksomhed på disse svar, selvom flittige brugere hurtigt ville gennemskue dette (hvilket igen ville svække værdien).
Måske kunne man skrue et system sammen, så betalende medlemmer fik en lille økonomisk bonus hver gang deres indlæg blev rated med 4 stjerne eller mere, samt at der blev trukket i bonusen, hvis det blev rated med 2 stjerne eller mindre. Så ville jeg være motiveret til at skrive en masse gode indlæg med udsigt til at tjene min betaling ind igen.

Jeg gider ikke betale for at slippe for reklamer - det er noget pjat, som ikke giver mig værdi.

3. Amino Business Partner dække vist nogenlunde.

mvh Hans 

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:
Den mest konstruktive idé, jeg har set i denne tråd er muligheden for at lave bannerreklame i sin signatur.

Hej Hans.

Er der da ikke det? Eller vil du have endnu større reklamer i bunden af hvert indlæg?

Mvh Miriam

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Miriam Frank:
Eller vil du have endnu større reklamer i bunden af hvert indlæg?

Jeg ville foreslå, at betalende brugere kunne bruge billeder i signaturen, mens freeriders var henvist til at nøjes med tekst.

mvh Hans

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke teknisk, så bær over med mig Wink ... men er et logo ikke også et billede?

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes der er en tendens til at sætte forummet=Forretningen Amino.

Forretningen Amino er meget andet end forummet, og så vidt jeg forstår udmeldningerne fra hhv. Frisch og Thorborg, så handler det ikke om at lave betalte medlemskaber for forummet, men snarere at lave en tillægsydelse som man kan vælge at købe eller ej, ligesom man kan vælge at købe en annonce, eller benytte sig af virksomhedsbørsen.

Det er muligt at betalende medlemmer bla. får nogle muligheder i forummet som ikkebetalende ikke får (f.eks signatur-grafik), men grundkonceptet i at folk kan stille spørgsmål og få svar ganske gratis bliver der ikke ændret ved.

Så snakken om at man skal betale for at stille sin viden til rådighed er efter min opfattelse forfejlet.

Men det kunne være at Frisch og/eller Thorborg kunne kommentere.

mvh

Jan

P.S. Det kunne være at man skulle få fixet Karmapointtildelingen - og så starte på en frisk.......de har ingen reel værdi nu

Side 11 ud af 12 (116 indlæg)