Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

e-cart/way2web snyder os

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Apr 05
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Long story short:

Vi har forsøgt med en mindre succesrig netbutik, via e-cart/way2web.

30 januar opsagde vi, efter sam-skrivning med deres support, shoppen via deres shopsystem.

Status ændredes til opsagt, og vi har ikke spekuleret på det siden. (Der var en måneds opsigelse, og vi var rettidige)

28/3 modtager vi faktura på et nyt kvartal, jeg skriver straks og bemærker at det må være en fejl. Vi hører intet, før vi her til aften modtager rykker på beløbet.

Forundret logger vi ind i admindelen (burde være lukket nu, og vi har ikke besøgt det længe) og konstaterer at vi stadig har adgang. Vi når ind og finder samtalen med supporten hvor vi opsiger shoppen, men desværre kigger vi også ind i opsigelsesmodulet hvor der står en faktura som ubetalt. Vort abonnement står iøvrigt underligt nok igen som aktivt.

I det øjeblik låser systemet os ude, og vi kan nu ingenting, heller ikke se samtalen med supporten hvor beviset er for vores opsigelse. I stedet får vi blot besked om at vi ikke kan administrere før vi betaler.

Hvordan skal vi stille os over for firmaet nu, jeg har naturligvis skrevet og gjort opmærksom på fejlen igen, men udover at afvente, kan jeg så gøre andet?

 

Henrik

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

De har været omtalt her på amino før med lign. historer. Desværer er det ikke tilladt at hænge andre virksomheder ud på Amino. Så skynd dig og slet navnet på firmaet i indlægget mens du stadig kan (du har ca. 10 min) ellers bliver hele tråden slettet.

Tilmeldt 1. Apr 05
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 06:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg hænger dem jo netop ikke ud, jeg spørger hvad jeg skal gøre, og i den forbindelse synes jeg da at firmanavnet er yderst relevant :)

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

www.easywebhost.org:

Husk minimumsgrænsen for inkasso.

og den er??

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Klovn:

www.easywebhost.org:

Husk minimumsgrænsen for inkasso.

og den er??

 

Det vil jeg også gerne vide, for jeg har aldrig hørt om en minimumsgrænse for inkasso?

Fra København
Tilmeldt 17. Sep 07
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg er ikke jurist, så jeg kan da tage fejl..

det er ikke det vilde vest, så ideen om at sende fakturaer fordi du mener de har spildt din tid er vist skudt ret langt forbi det lovlige og seriøse :)

jeg er heller ikke stødt på min. grænser for hvornår man kan gå igang med inkasso, men min. grænser for hvornår man kan blive registreret hos RKI eller Dansk kreditor service eller lign. Og selvfølgelig grænser for hvornår det kan betale sig selv om udgiften i det store hele jo påhviler skyldner hvis det ellers er varslet og forsøgt inddrevet korrekt forud for inkasso.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Det du skal gøre er at sende firmaet en indsigelse imod fakturaen, dette ville jeg nok gøre via anbefalet brev.

Når der er gjort indsigelse imod en faktura, kan der ikke længere skrives rykkere på dem og den kan ikke sendes til inkasso. Det er herefter firmaets ansvar, at stævne jer og bevise at I juridisk har forpligtet jer til at betale fakturaen.

Forhåbenligt er der bare tale om en fejl, fra deres side og hele sagen kan klares ved at de sender jer en kreditnota.

 

Tilmeldt 1. Apr 05
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak, den vil jeg have i baghovedet! Vi afventer lige at påsken slutter, men senest onsdag skriver jeg en indsigelse så :)

God påske.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)