Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

mest muligt ud af opsparring

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Mar 09
Indlæg ialt: 15
Fra  Luli Love Spring Aps Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er lige startet som selvstændig konsulent.

Firmaet kører som et bi-erhverv, og det er meningen, at alle de penge der tjenes skal spares op og evt. investeres i nye projekter, højst sandsynligt udlejningsejendom.

Jeg er i den heldige situation, at jeg sælger min viden og har derfor ikke nogen reelle udgifter. Men problemet er, at jeg så vidt jeg kan se kommer til, at have et skattetryk på 55% af opsparringen. 25% moms ( har en aftale med kunden om vi deler 50/50 af overskudet) + 30% firmaskat.

Kan det bedre betale sig, at investere i en ejendom nu, så man på den måde elimenere overskudet i firmaet og dermed slipper for selskabsskat?

Hvis jeg f.eks. køber obligationer for overskudet, vil jeg så stadig blive beskattet med de 30%

Nogen foreslag til, hvordan jeg undgår at betale så meget i skat af noget der skulle være en opsparring?

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 436
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jogom

Kunne du sende mig en mail paa bratsch@ofir.dk. jeg har et forslag til dig.

MVH Adam

Tilmeldt 1. Jun 08
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

kan du ikke lige uddybe dette, forstår det ikke helt.

jogom:
Men problemet er, at jeg så vidt jeg kan se kommer til, at have et skattetryk på 55% af opsparringen. 25% moms ( har en aftale med kunden om vi deler 50/50 af overskudet) + 30% firmaskat.

Tilmeldt 15. Mar 09
Indlæg ialt: 15
Fra  Luli Love Spring Aps Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en aftale med den butik jeg arbejder for, at vi deler således, at vi kommer ud med det samme beløb i sidste ende.

Hvis butikken omsætter for 20000 en måned, sender jeg en regning på 7500 + moms dvs 10000

Så betaler jeg 25 % i salgsmoms, og sætter resten ind på en konto.

Denne konto vil være rent overskud da jeg som tidligere nævnt, ikke har nogle udgifter og jeg bliver derfor beskattet 30% i selskabsskat når året er omme. I min verden betyder det et skattetryk på 55%...Er der noget jeg har misforstået?

Tilmeldt 23. Aug 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Som udgangspunkt bør du jo holde momsen helt ude af dit regnestykke... De 20.000,- som butikken omsætter for, er det inkl. moms? Hvis ja, så ville jeg da mene, at du burde vurdere dine beløb ud fra nettosalget - Altså ud fra kun 16.000,-

Så kunne du fremsende en faktura på halvdelen af det beløb + moms.... Momsen skal du jo naturligvis "aflevere" igen, men den faktiske beskatning sker jo kun af nettobeløbet. Man kan jo ikke rigtigt blande virksomhedsskat og moms sammen... Det er jo ligesom "æbler og bananer"

Håber at dette giver mening for dig Smile

Mange hilsner

Christel

 

www.bonaficon.dk

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Præcist. Der bliver jo faktureret inkl moms (125%) og omsætningen er det der er tilbage når momsen er betalt (100%). Du skal så betale personlig skat af din overskudsandel og den kan meget vel være 55% som du skriver, men også højere lavere. Hvis du vælger at lade midlerne stå i din virksomhed (via virksomhedsordningen) kan du slippe med en foreløbig virksomhedsbeskatning på 25%. Eksempelvis hvis du lader midlerne stå i virksomhedsordningen i form af kontanter, eller via investering i en udlejningsejendom. 

Nu siger du at at du er selvstændig konsulent men længere nede taler du om at du fakturerer den butik du arbejder for. Er det din eneste hvervgiver ligner det måske mere noget provisionssalg (lønmodtagerindkomst). 

    

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)