Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hva'nu HVIS...! - Har du sikret dig selv? Stille de rigtige spørgsmål...

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har uden tvivl forsikret din bil - din indboforsikring er opdateret (og UDEN selvrisiko...) - du har sikkert osse sørget for at få ungernes tænder forsikret - du har muligvis osse styr på din arbejds-ulykkesforsikring.

Så langt så godt.

Men hva' nu hvis...

Uanset hvor du er i livet - uanset dine karrierevalg - så er der en risiko for du låser sig selv fast, i en situation, hvor du enten har "vænnet" dig til en bestemt (høj?) indtægt - det kan osse være du har et erhverv hvor risiko for stress og psykiske belastninger er højere end gennemsnittet...

Men hva' nu hvis...

Du har vænnet dig til 30.000 om måneden - men en dag vågner du, og tænker: "Nu har jeg været her længe nok, der skal ske noget nyt!" - "Jeg vil læse igen!" ...

Hva' nu hvis...

Du bukker under for stress - og fremtiden i det erhverv du komfortabelt har "vænnet" dig til er lig med sort...

Hva' nu hvis...

Dit karrierevalg ene og alene er valgt pga. det var nemmest... fordi en samlever synes det er bedst for dig... eller fordi du har fået det indtryk, at det eneste du kan, er det du sidder i....

Hva' nu hvis du har et bette firma - bare dig selv, måske en partner, lidt ansatte - og det går godt - indtil banken lukker kassen i... indtil din partner backstapper dig... en krise nulstiller omsætningen...

Nu tænker du måske: "Lasse, hva' sker der lige for dig... hvorfor SÅ pessimistisk?"

Se, det grunder ikke i pessimisme, men helt basale - kvalificerede - spørgsmål, som man er forpligtet til at stille sig selv:

Af hensyn til...

- Dig selv...
- Din familie...
- Dit familie-LIV...
- Det du vil have ud af livet...

Hele spekret er i spil: Helt konkret forsikring... løn, sygdom, stress, alderdom... men, osse helt personlige pointer: Hvad vil du... og hvordan!

Hvad har DU gjort for at sikre dig selv? - Er du startet? Helt konkret - -måske med lige at tjekke din forsikring - DIT FIRMAS EVNE til at hjælpe dig, hvis det går galt... Måske fik du lige tjekket op på ratepensionen mellem jul og nytår for at slippe billigere i top-skat...?

Måske har du gjort dig overvejelser i forhold til hvis du blev fyret imorgen...?

HVOR står du... hvad har du gjort... hvad vil du gøre...?

-Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 17. Nov 07
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg planlægger ikke længere end til næste måltid! 

Der er nok at bekymre sig om, så hvorfor bekymre sig over problemer man ikke har endnu Cool

/JJ

Man er aldrig bedre end sin sidste præstation!

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

mr.jensen:

Jeg planlægger ikke længere end til næste måltid! 

Der er nok at bekymre sig om, så hvorfor bekymre sig over problemer man ikke har endnu Cool

/JJ

Jeg er helt enig! Det er bare med at tilpasse sig situationerne som de kommer. :)

Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Prevention is better than cure!!!

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

mr.jensen:

Jeg planlægger ikke længere end til næste måltid! 

Der er nok at bekymre sig om, så hvorfor bekymre sig over problemer man ikke har endnu Cool

Lige præcis.... tager tingene som de kommer....

Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :

"Long range planning does not deal with future decisions, but with the future of present decisions."

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

mr.jensen:

Jeg planlægger ikke længere end til næste måltid! 

Der er nok at bekymre sig om, så hvorfor bekymre sig over problemer man ikke har endnu Cool

Lige præcis.... tager tingene som de kommer....

Jep, og spørger mig selv: Hvad er det værste, der kan ske?

Fra Stenløse
Tilmeldt 14. Nov 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes det er godt at stoppe op engang imellem og mærke efter om man er tilfreds og glad for det man laver og gør både privat og på job.

der er altid muligheder og nye veje at gå.

jeg anskuer livet som en mortorvej/hovedvej. Vi køre derudaf. Indimellem drejer vi fra for at besøge eller gøre holdt i en by. Måske bliver vi i byen i nogle år eller køre videre til ny hovedvej der byder på nye udfordringer.

Vi tager ting med på rejsen. (fylder bilen op) Bilen bliver slidt og vi køber en ny. Måske bliver bilen skiftet ud med en cykel.

Min pointe er at vi alle skal forsøge at få det bedste ud af livet. Mærke efter hvad der er vigtigt for at være glad og tilfreds i livet. Om det er penge, familien, dig selv er ligegyldigt. Bare du selv kan mærke hvad der er vigtigt og du arbejder på at bevare det der er vigtigt for dig.

fx bruge tid med familien, forsikre dig mod sygdom, dyrke personlige interesser o.l.

de bedste hilsner Pia Lund-Nielsen

www.move1-konsulent.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)